Kárrendezés akár otthonról is; Megújult, hatékonyabb kárrendezés, gyorsabb kárkifizetés az Allianznál
4 perc olvasásMegújult gépjármű- és vagyonbiztosítási kárrendezéssel várta az ügyfeleit az Allianz az elmúlt hónapokban, és a tapasztalatok azt mutatják, hogy az ügyfelek körében sikeres volt az új rendszer. A gyorsabb és kevesebb utánajárást igénylő folyamatoknak köszönhetően az Allianz ügyfelei akár otthonról, a nap 24 órájában intézhetik a káreseménnyel kapcsolatos ügyeiket.
Megújult gépjármű- és vagyonbiztosítási kárrendezéssel várta az ügyfeleit az Allianz az elmúlt hónapokban, és a tapasztalatok azt mutatják, hogy az ügyfelek körében sikeres volt az új rendszer. A gyorsabb és kevesebb utánajárást igénylő folyamatoknak köszönhetően az Allianz ügyfelei akár otthonról, a nap 24 órájában intézhetik a káreseménnyel kapcsolatos ügyeiket.
A megváltozott piaci környezet és az ezzel párhuzamosan változó ügyféligények közepette csak azok maradhatnak sikeresek, akik képesek időben és gyorsan reagálni, mondta Horváth Andrea, a társaság vezérigazgató-helyettese. Az átalakítás során alapvető célként tűztük ki, hogy a kárrendezési területen az értékesítéshez hasonlóan el kell indulni a minőségibb kiszolgálás irányába – jelentette ki a vezérigazgató-helyettes. Ez a kármentes ügyfeleknek sokkal rugalmasabb és gyorsabb kiszolgálást, míg a kárveszélyesebbeknek erősebb ellenőrzést jelent. Ehhez újra kellett gondolniuk az egész kárbejelentési, kárinformációs folyamatot, és ehhez kapcsolódva az operációs területtel együttműködve az integrált információs rendszerek hiányát is orvosolniuk kellett.
Az átalakítás az ügyfelek számára kedvező változásokat hozott: a gépjármű- és lakásbiztosítási kárbejelentési és ügyintézési folyamat jelentősen leegyszerűsödik, és kevesebb utánajárással, akár otthonról is intézhető lesz az Allianz telefonos ügyfélszolgálatán keresztül. Emellett a kárbejelentésre a társaság bank-biztosítói hálózatán, és ügyfélkapcsolati pontjainál is lehetőség nyílik, valamint a http://www.allianz.hu/ web-oldalon is megtehetik. Ugyanezen csatornákon keresztül lehet a kárügyintézéssel kapcsolatos információkat is kérni. Ez egyben a Hamzsabégi úti és a Gyáli úti kárfelvételi központ megszűnését is jelentette Budapesten, hiszen az új kárrendezési rendszerben már nem az ügyfél megy a biztosítóhoz, hanem az ügyfél maga választhatja meg a helyszínt, ahol a biztosító szakértője felméri a kárt. Az átfutási idő is csökkent, hiszen a kárbejelentést követően a kárszakértő lehetőség szerint 1 munkanapon belül megkeresi az ügyfelet, hogy időpontot egyeztessen vele, és három munkanapon belül elvégzi a kárszemlét.
Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy az ügyfelek megkedvelték az új eljárásrendet, hiszen a telefonos bejelentések aránya a gépkocsi károk esetében 2010 januárjában 35 százalékra ugrott az egy évvel korábbi 2 százalékról, és a netes bejelentések aránya is másfélszeresére nőtt. A lakossági vagyonkárok esetében pedig megnégyszereződött az interneten jelentők száma. Örülünk, hogy az átállás ennyire simán ment, leginkább az ügyfelek rugalmasságának és az új technológiák iránti nyitottságának köszönhetően – jegyezte meg Horváth Andrea.
A társaság kárfelvételi joggal rendelkező szerződött javítópartnerei munkáját is támogatni kívánja azzal, hogy az eddig megszokott kárfelmérési tevékenységhez egy információs vonalat kapcsol, melyen a partnerek is tájékozódhatnak a folyamatban lévő kárügyek állásáról.
Horváth Andrea kiemelte: a társaság célja, hogy ügyfeleit folyamatosan magas színvonalon szolgálja ki, ezért erőforrásaik átszervezése, a hatékonyabb együttműködési formák bevezetése, azok minőségi kritériumok szerinti ösztönzése kiemelt szerepet kapott az új kárrendezési rendszerben. A vezérigazgató-helyettes szerint az átszervezés mind az ügyfelek, mind pedig a szerződött partnerek számára emelkedést jelent a szolgáltatási színvonalban.
A németországi központú Allianz a világ közel 70 országában nyújt biztosítási és pénzügyi szolgáltatásokat. Négy alaptevékenysége a vagyon- és balesetbiztosítás, az élet- és egészségbiztosítás, a vagyonkezelés, valamint a banki szolgáltatások. 2009. évi összes bevétele 97,4 milliárd euró volt. Az Allianz számos országban, köztük Németországban és Magyarországon is piacvezető, a közép-kelet-európai régióban a legjelentősebb biztosítócsoport. Több mint 160 ezer munkatársat foglalkozat szerte a világon. Az Allianz magyarországi csoportjának tagjai, az Allianz Hungária Biztosító Zrt., az Allianz Bank Zrt., az Allianz Magánnyugdíjpénztár és Egészségpénztár, az Allianz Alapkezelő termékeikkel és szolgáltatásaikkal teljes körű pénzügyi megoldásokat nyújtanak több, mint 2 millió magyar ügyfélnek. Az Allianz Hungária Biztosító Zrt. 162,4 milliárd forint bruttó díjbevételt ért el 2009-ben, ezzel a hazai biztosítási piac első számú szereplője.