Kersia néven folytatja a globális élelmiszerbiztonsági vállalat — Nemzetközi portfólióval és tudásalapú megoldásokkal a fertőzésmentes élelmiszerekért
4 perc olvasásÚj néven folytatja működését az élelmiszerbiztonság globális szereplője, a francia hátterű Kersia Csoport, amely olyan nagyvállalatok, mint a Hypred, Antigerm, LCB Food Safety, G3 Química és a Kilco akvirálásával jött létre. A 2017 eleje óta lezajlott akvizícióknak köszönhetően a 90 országban, köztük Magyarországon is jelenlevő vállalatcsoport megduplázta méretét, és szeretné tovább növelni szerepét a mezőgazdasági higiénia valamint az élelmiszerfeldolgozás területén.
A Kersia[1] járványvédelemre és élelmiszerbiztonságra specializálódott világcég. Az Ardian Group mint többségi befektető segítségével létrehozott vállalatcsoport nemzetközi piacokon elismert márkái (Hypred, Antigerm, LCB Food Safety, G3 és Kilco) egy erősen szabályozott környezetben dolgoznak azon, hogy innovatív higiéniai megoldásaikkal és termékeikkel, valamint az optimális termelési feltételek kialakításával biztosítsák a minőségi élelmiszerelőállítást.
„Az elmúlt időszakban alkalmazott felvásárlási stratégiánknak köszönhetően a Kersia a járványvédelem és az élelmiszerbiztonság egyik globális vezető szereplőjévé lépett elő, amely a piacnál dinamikusabb organikus növekedési ütemmel büszkélkedhet. Egy olyan új vállalatot hívtunk életre, melynek törekvése, hogy a piac egyik legmegbízhatóbb partnereként egyetlen szakterületre összpontosítva kielégítse a biztonságos állattenyésztés és élelmiszeripari feldolgozás által támasztott igényeket. Minden erőforrásunkat, energiánkat, valamint regisztrációs, illetve kutatási és fejlesztési erőfeszítésünket ennek a célnak és az innovatív módszerek kifejlesztésének szenteljük” – mondta Sébastien Bossard, a Kersia vezérigazgatója.
Az vagy, amit megeszel – minőségi élelmiszerek a farmoktól az asztalokig
Az élelmiszerbiztonság egy egyre összetettebb kihívás. A globalizált gazdaságban napról napra több terméket és összetevőt értékesítenek a világban. Új állattenyésztési technikák jelennek meg, fejlődnek az élelmiszeripari technológiák, a fogyasztók saját egészségükkel és a bolygó jövőjével kapcsolatos aggodalmai nyomán pedig szigorodnak a szabályozások. Emellett az éghajlatváltozás miatti szélsőséges időjárási körülmények további kórokozók megjelenéséhez vezetnek, újabb és újabb, élelmiszerekből származó betegségeket eredményezve.
A Kersia célja, hogy a fertőzések megelőzésére szolgáló, átfogó megoldásaival megvédje az élelmiszeripari felhasználókat és a fogyasztókat a baktériumoktól, vírusoktól és egyéb kórokozóktól. A vállalat az élelmiszerláncra összpontosít, higiéniai megoldásokkal, a fertőzések megelőzésére szolgáló termékekkel védi az állatok, az élelmiszeripari dolgozók és a felhasználók egészségét, jólétét.
A vállalatcsoport új, kombinált portfóliójában több mint 30 év szakmai tapasztalatát és innovációját egyesíti. Az egyes cégek révén a világ 90 országában működő vállalat célkitűzése, hogy néhány éven belül elérje az évi 300 millió eurós árbevételt.
A Kersia a kelet-európai régióban leányvállalataival, valamint egy gyártóegységgel van jelen. Magyarországon a Hypred már több mint 15 éve jelentős piaci szereplő, míg az Antigerm is 25 év feletti múltra tekint vissza. A leányvállalatok portfóliója tisztító- és fertőtlenítőszerekből áll, valamint a Hypred ezen kívül takarmánykiegészítőket is forgalmaz a magyar piacon. Az LCB és a Kilco termékeit hazánkban disztribútorok értékesítik.
A Kersia jelenlegi piaci részesedése a magyarországi piacon szarvasmarhában 20% fölött van, míg a hús- és tejipar területén 35% körüli. Célja, hogy a következő három évben a hazai piacon vezető élelmiszerbiztonsági vállalattá váljon.
[1] A Kersia név előtagja az ősi kelta „caer” szóra utal, mely egy erős várat, egy kis falvat jelent, angol megfelelője, a „care” szó pedig a gondoskodást jelenti. A Kersia utolsó három betűje a vállalkozás küldetését, vagyis a táplálkozás biztonságos innovációját foglalja össze egy angol mozaikszóban (SIA _ Safe Innovation in Alimentation). Az elnevezés hűen tükrözi a most megalakult vállalat célját, misszióját.