Ki mit ad, úgy arat! – Az ajándékod elárulja milyen vagy valójában
4 perc olvasás
Ajándékozó és ajándékozó között is van különbség. Gondoljunk csak arra, kitől és milyen ajándékot kapunk, illetve milyen a mi visszajelzésünk az ajándékozó felé miután kibontjuk a csomagot. Változó.
Ajándékozó és ajándékozó között is van különbség. Gondoljunk csak arra, kitől és milyen ajándékot kapunk, illetve milyen a mi visszajelzésünk az ajándékozó felé miután kibontjuk a csomagot. Változó.
A kapott ajándékból és az ajándékválasztásra szánt időből nem szabad messze menő következtetéseket levonni a kapcsolat minőségét illetően, azonban típusok látszanak kirajzolódni – derül ki a szakemberek megfigyeléseiből.
Nem vagyunk egyformák, látszik ez külső jegyeinkből, véleményünkből, szokásainkból és nincs ez másképp ajándékozás terén sem. Egyesek hagyományos ajándékot választanak, biztosra mennek, és vannak, akik a nem szokványos ajándékot részesítik előnyben – ez minden esetben az ajándékozó személyiségéről árulkodik.
„Egy különleges, nem szokványos élményajándék elárulja a megajándékozóról, hogy gondosan, figyelmesen készült az alkalomra. Bizonyos esetekben az ajándék lehet akár egy apró gesztus is, amely akár a megromlott kapcsolaton is javíthat, hiszen ezzel kifejezhetjük, hogy továbbra is fontos nekünk a másik. Ha olyan meglepetéssel készülünk, mint egy vitorlázás vagy egy rejtélyes nyomozás, lehetővé tesszük, hogy a megajándékozott többedmagával vegyen részt egy programon, így mindannyian részeseivé válnak a pillanatnak, amely erős köteléket szül közöttük, és ez különösen fontos" – avat be Révész Renáta Liliána pszichológus.
Rohanó világunkban egyre kevesebb figyelem jut másokra, ami az ajándékozási szokásokban is megmutatkozik. Zámbó Árpád a NagyNap.hu ügyvezetője tapasztalatai alapján a következő kategóriába sorolja a figyelmességek után keresgélőket:
– A lelkes – Nagyon felkészült ajándék-téren, ismeri a trendeket, a legjobb ajándékokat. Mindent időben beszerez. Egy embernek akár több ajándékkal is készül.
– A precíz – Hónapokkal a nagy ünnep előtt, kérdez, faggatózik, pontos feljegyzést készít az ajándék-ötletekből. Listáját a Télapó is megirigyelné. Leleményes.
– A bevállalós – A webshopok nagy kedvelője, aki nem az idővel játszik, hanem az élmények kiválasztásból űz sportot. Mottója: minél meglepőbb és szokatlanabb, annál jobb!
– Az elfoglalt – Kevés ideje akad az ajándékok beszerzésére. Ügyeit online intézi, ha teheti. Örül, ha az ünnepelt megmondja pontosan, mire is vágyik.
– A klasszikus-kedvelő – Létezik egy listája, melyen 5 darab ajándék szerepel, ezt húzza elő minden ünnep előtt, és ezek közül választ. Zokni, könyv, bonbon, bor… unalmas.
– Az érdektelen – Számára kevésbé fontos az ajándékozás, nem tesz semmit, hogy beszerezze a meglepetéseket szerettei számára. Ha tehetné, külön embert alkalmazna a feladatra.
– A halogató – Jellemzően még az üzletekben tobzódó legnagyobb tömeg, és akciók sem képes eltéríteni attól, hogy az utolsó pillanatban szerezze be az ajándékot. Főleg már bevált ajándékokat választ.
A szakemberek úgy vélik, nem minden esetben érdemes levonni messzemenő következtetéseket a kapott ajándékból, hiszen sok körülmény közrejátszhat a kiválasztásnál. A legtöbbször az ötlet- vagy az időhiány a bűnös. De van rá mód, hogy könnyedén színesítsük ajándék-repertoárunkat, állítja Zámbó Árpád a NagyNap.hu ügyvezetője.
„Hogy mi ne kerüljünk skatulyába, érdemes megvizsgálni szokásainkat, és változtatni, vagy egyszerűsíteni rajtuk. Minden típusnak nagy segítség lehet az élményajándékok webshopjának a kínálta. A NagyNap.hu, a hazai piacon egyedülálló portfólióval rendelkező online áruház, kínálatából kényelmesen irányítható és követhető az ajándék útja. Az élményajándék pedig garancia a sikerre, bárkinek is szánjuk a meglepetést" – véli a szakértő.
"Zászlónkra tűztük, hogy életre szóló élményeket kínáljunk, mert hiszünk abban, hogy az igazi ajándék nem kézzelfogható." – A BigDay Kft. által üzemeltetett, magyar tulajdonú NagyNap.hu webáruház, 2004 óta dolgozik azon, hogy mosolyt csaljon az élményajándékot vásárlók és a megajándékozottak arcára egyaránt. A többségi tulajdonos Zámbó Árpádhoz 2014 januárjában csatlakozott befektetőként az Euro-Phoenix Kft., biztosítva ezzel a webáruház további terjeszkedését, fejlődését az online piacon.
https://www.facebook.com/NagyNapWebaruhaz
Lantai József