2025.március.16. vasárnap.

Véget ért az Agrármarketing Centrum (AMC) nagyszabású országos kampánya, amelyet az AMC a Duna borrégió népszerűsítésére indított. A kampány elérte fő céljait: előtérbe helyezte az alföldi borokat a hazai piacon, és felhívta a figyelmet a régió minőségi boraira, borászataira.

Véget ért az Agrármarketing Centrum (AMC) nagyszabású országos kampánya, amelyet az AMC a Duna borrégió népszerűsítésére indított. A kampány elérte fő céljait: előtérbe helyezte az alföldi borokat a hazai piacon, és felhívta a figyelmet a régió minőségi boraira, borászataira.

Véget ért az Agrármarketing Centrum (AMC) nagyszabású országos kampánya, amelyet az AMC a Duna borrégió népszerűsítésére indított. A kampány elérte fő céljait: előtérbe helyezte az alföldi borokat a hazai piacon, és felhívta a figyelmet a régió minőségi boraira, borászataira.

 

A Duna borrégió lágy borai egyre kedveltebbek, köszönhetően frissességüknek, alacsony savtartalmuknak, kedvező ár-érték arányuknak. Az alföldi borok népszerűsítésére indított roadshow-ban az AMC borsátra hat vidéki fesztiválra látogatott el, s összesen több mint tízezer embert ért el közvetlenül és közvetve. Az állomásokon az érdeklődők csongrádi, hajós-bajai és kunsági borokat kóstolhattak.

 

A kampány a pincészetekig is eljutott. Font Gábor a kampány kapcsán elmondta: jó ötletnek tartja a promóciót, „hiszen az emberek a felgyorsult világban elmennek olyan értékek mellett, amelyekre lenne igényük, csak fel kell hívni rájuk a figyelmet". Nem ment el viszont a cannes-i rozéverseny zsűrije a Font Pincészet alföldi rozéja mellett, amelyet tavaly aranyéremmel díjazott.

 

A világfajták mellett a kunsági, csongrádi és hajós-bajai borászatok főleg hungarikum szőlőfajtákkal foglalkoznak, mert „ezekről a fajtákról hosszú évtizedek, némely fajtáknál évszázadok alatt már bebizonyosodott, hogy ide valók termelési és fogyasztási szempontból is" – mondja Font.

 

Varga Árpád, a kunsági Gedeon Birtok vezetője ugyancsak a hungarikumokra fekteti a súlyt, köztük az ezerjó, a kövidinka, a cserszegi fűszeres, a kadarka és az arany sárfehér fajtára – egyébként a kínálatból ez utóbbira a legbüszkébb.

 

A kampányt kiskereskedői akció és erőteljes médiakampány egészítette ki. Az alfoldibor.hu weboldal, valamint a kapcsolódó facebook-oldal számos látogatót vonzott; az élmények megosztása mellett ez utóbbin már-már tudományos eszmecsere alakult ki a posztolók között.

 

Az AMC népszerűsítő akciójának részeként „borkvíz" nyereményjátékra is sor került: a kérdőívet több ezer érdeklődő fesztiválozó töltötte ki helyesen az állomáshelyeken. A megfejtők közül dr. Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója sorsolta ki a szerencsés nyertest, aki a soltvadkerti Frittmann Borászat vendégszeretetét élvezheti majd egy hosszú hétvégén.

 

„Büszkék vagyunk rá, hogy mi mutathatjuk be az alföldi borászat régi hagyományait a kampány nyertesének. A Duna borrégió borai az utóbbi években kezdenek újra méltó helyükre kerülni mind a hazai, mind a nemzetközi megítélésben. Ha ebben bárki segítő kezet nyújt nekünk, alföldi borászoknak, szívesen fogadjuk" – mondja Frittmann János.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük