EuroAstra

Nagy ugrás előtt a digitális média: duplájára nőhet a szektor piaci részesedése

 Nagy ugrás előtt áll a digitális média: duplájára nőhet piaci részesedése a szektorban a következő három évben az iparág vezető döntéshozói szerint – derül ki az Ernst & Young legfrissebb felméréséből. A világ legnagyobb szórakoztatóipari és médiavállalatainak vezetői szerint a legtöbb lehetőség jelenleg a táblagépekben rejlik.

 Nagy ugrás előtt áll a digitális média: duplájára nőhet piaci részesedése a szektorban a következő három évben az iparág vezető döntéshozói szerint – derül ki az Ernst & Young legfrissebb felméréséből. A világ legnagyobb szórakoztatóipari és médiavállalatainak vezetői szerint a legtöbb lehetőség jelenleg a táblagépekben rejlik.

„Az Ernst & Young felméréséből egyértelműen kiderül, hogy az iparág vezetői szerint a digitális médiában rendkívül komoly növekedési potenciál rejlik, mind a bevételek, mind a profit tekintetében. Különösen izgalmas üzleti lehetőséget kínálnak a digitális ökoszisztémák, az olyan rendszerek, amelyekben teljesen integrálódnak a szolgáltatások és az eszközök. Minél többet használják ezeket a fogyasztók, a szolgáltatók annál több releváns információhoz jutnak szokásaikról, így minden korábbinál hatékonyabb marketing és reklámkampányokat indíthatnak, valamint személyre szabott szolgáltatásokat kínálhatnak" – mondta Havas István, az Ernst & Young vezérigazgatója.  

A válaszadók kétharmada szerint a digitális média tíz százalékkal növelheti bevételeiket a következő három évben. Mintegy felük pedig úgy nyilatkozott, hogy profitjuk is átlagosan tíz százalékkal növekszik majd ennek köszönhetően. 2015-re a digitális média adhatja majd a szektor bevételeinek több mint 20 százalékát – derül ki a jelentésből.

A táblagépek jelentik a növekedés motorját

A világ vezető szórakoztatóipari és médiavállalatainak döntéshozói szerint a táblagépek lesznek a legnagyobb hatással az ágazatra a következő három évben. A listában ezt az okostelefonok és a felhő alapú szolgáltatások követik. A válaszadók mindegyike egyetértett abban, hogy a mobileszközöknek van a legnagyobb szerepe a tartalomfogyasztás ösztönzésében – mutat rá az Ernst & Young felmérése.

A nyomott árak jelentik a legnagyobb kihívást

A megkérdezettek többsége szerint jelenleg a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a médiacégek rábírják a fogyasztókat a méltányos árak megfizetésére. Második helyen a szellemi tulajdon menedzsmentje, a harmadikon a beszállítói lánc optimalizálása szerepel – derül ki a felmérésből.


A felmérésről

A Lehetőség és Optimizmus című felmérésben a világ 34 vezető szórakoztatóipari és médiavállalatának döntéshozói vettek részt. A cégek sorában szerepelt a Fairfax Media, az Associated Press, a Hulu, a Direct TV, a Dreamworks Studios, a Liberty Global, a Live Nation Entertainment, a News Corporation, a Publicis Group, a Sony Corporation, a Technicolor, a Time Warner, a Universal Music Group, a Univision Communications és a Viacom.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük