Ötvenentúl.hu: egy korosztály találkozóhelye
3 perc olvasásAz Ötvenentúl.hu weboldal az ötven év felettiek igazi internetes kiindulópontjává vált. Ezt támasztja alá az a tavaly évvégén készített felmérés, amely 165 honlap látogatóit és a hazai internetezési szokásokat vizsgálta.
Az Ötvenentúl.hu weboldal az ötven év felettiek igazi internetes kiindulópontjává vált. Ezt támasztja alá az a tavaly évvégén készített felmérés, amely 165 honlap látogatóit és a hazai internetezési szokásokat vizsgálta.
A Visitor Media Research (VMR) évente ismétlődő kutatássorozat, amelyet a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére készítenek. Célja az internetezési szokások és az internetezők jellemzőinek felmérése.
A kutatásban résztvevő 165 honlap között ott volt a nyáron megújult Ötvenentúl.hu is, amelyet azóta több mint kétmillió alkalommal kerestek fel a látogatók. A megkérdezés eredményeiből kiolvasható, hogy az Ötvenentúl.hu látogatóinak háromnegyede az 50-69 éves korosztályból kerül ki, amihez 17%-kal csatlakoznak a 40-49 évesek.
– A kutatás egyértelműen igazolta, hogy az Ötvenentúl.hu elérte a megcélzott korosztályt, akik számára fontos online találkozási hely lettünk – értékelte a VMR eredményeit Barta Zsolt, az Ötvenentúl.hu oldalt működtető Silver Kiadó ügyvezetője. – A felmérés azt a korábbi elképzelésünket is alátámasztotta, miszerint a netező ötvenen túliak többsége jó anyagi körülmények között él: a honlapunk látogatóinak 56%-a A vagy B státuszú.
Talán nem meglepő, hogy az Ötvenentúl.hu oldalt felkeresők között többségben vannak a nők (59%), és azok, akik elsősorban otthonról (79%) interneteznek, miközben az átlag világháló-járók között a férfiak vannak többen, akik többnyire munkahelyről, iskolából vagy nyilvános helyekről interneteznek.
– Látogatóink az iskolai végzettség és a jövedelmi viszonyok alapján is eltérnek az átlagos magyar internetezőtől – tette hozzá az oldal képviselője. – Az Ötvenentúl.hu-t felkeresők 82%-a legalább középiskolai végzettségű, közülük minden második diplomás. Azt mondhatjuk, hogy aki felkeresi az oldalunkat, azoknak a negyede havi 170-350 ezer forintos jövedelemből, tizede ennél több jövedelemből él. A kutatás alapján megerősödött, amit eddig is sejtettünk: aktív és stabil jövedelemmel rendelkező korosztály látogatja a honlapunkat.
VMR: az évente kétszer elvégzett Visitor Media Research révén lehetővé válik egy-egy weboldal-látogatóit jellemző demográfiai adatok vizsgálata, a változások nyomon követése, az internetes társadalom honlap látogatási, vásárlási és reklámattitűd szokásainak feltérképezése. Ez Magyarország legnagyobb és legátfogóbb internetes kutatása, amelyet legutóbb 2008 utolsó heteiben végeztek. A kutatás során a 14-69 éves korosztályt kérdezték 165 hazai honlappal kapcsolatban.