REVA a gyakorlatban
A Kaliforniában tervezett, Indiában gyártott villanymotoros autó első változata, a REVA DC 2001-ben közlekedett először az indiai Bangalore utcáin. Ezt követte a REVA AC, az elektromos autó harmadik generációs változatát, a REVAi elnevezésű, zéró emissziójú városi járművet pedig 2008 óta gyártják. Most, hogy már Magyarországon is kapható, forgalmazása 15 országban történik, Ausztráliától Costa Rica-ig. Egyebek közt ez a világon a legtöbb példányban értékesített tisztán elektromos közúti jármű. Jelenleg három változatban kapható: REVAi, REVA L-ion, és REVA City VAN kisáru-szállító.
A Kaliforniában tervezett, Indiában gyártott villanymotoros autó első változata, a REVA DC 2001-ben közlekedett először az indiai Bangalore utcáin. Ezt követte a REVA AC, az elektromos autó harmadik generációs változatát, a REVAi elnevezésű, zéró emissziójú városi járművet pedig 2008 óta gyártják. Most, hogy már Magyarországon is kapható, forgalmazása 15 országban történik, Ausztráliától Costa Rica-ig. Egyebek közt ez a világon a legtöbb példányban értékesített tisztán elektromos közúti jármű. Jelenleg három változatban kapható: REVAi, REVA L-ion, és REVA City VAN kisáru-szállító.
A nyolc óra alatt teljesen feltölthető akkumulátorok, már két és fél óra elteltével 80%-os töltöttségi szintet érnek el, így meglehetősen rövid idő alatt tehető forgalomképessé a teljesen lemerült jármű. Maximális töltöttség esetén 80 km-t (L-ionnal 120 km-t) tehetünk meg, legfeljebb 80km/h sebességgel. Az elérhető legnagyobb sebesség és a hatótávolság természetesen kis mértékben függ a sofőr vérmérsékletétől, a használatban lévő elektromos fedélzeti rendszerektől, a beállított üzemmódtól és külső befolyásoló tényezőktől.
A REVA több üzemmódban működtethető, melyek közül egy kapcsoló segítségével választhatunk. A hátramenet és üres állások mellett, kétféle előremeneti mód áll rendelkezésünkre. A „B" jelű üzemmód hegymenetben és erőteljes gyorsítások közben, például előzésnél ajánlott, az „F" állás pedig takarékos közlekedésre ajánlott.
A jármű az alacsony fogyasztás jegyében született, így természetesen ez a legfőbb erénye. Amennyiben „F" üzemmódban működtetjük, finom gázadásokkal gyorsítunk és a visszatápláló féket is működtetjük, akkor egy teljes töltés csupán 400 Ft-ba kerül. Amikor a REVA használaton kívül van, ajánlott csatlakoztatni az elektromos hálózatra, hogy az akkumulátorok csepptöltéssel utántöltődhessenek. A telepek feszültségét egyébként egy külön műszer jelzi.
Bár kicsi, városi autóról van szó, a biztonság fontos szerepet játszott a tervezés során. Az utasok biztonságát az elöl, hátul és oldalt beépített számos acélmerevítő mellett megerősített alapváz, tárcsafékek, és aktív biztonsági rendszerek szavatolják. Az akkumulátorokat meglehetősen alacsonyra építették be, így a kisautó kellőképpen stabil. Rendelkezésre áll egy visszagurulás szabályzó berendezés is, ami hegymenetben való megállás után megakadályozza, hogy a REVA végrehajtsa a nemkívánatos manővert.
A forgalmazó 2 év vagy 25 000 km garanciát vállal az autóra, továbbá 2 évet az ólomsavas, és 3 évet a Lítium-ion akkumulátorokra.