Révay András: Alkudj és nyaralj!
4 perc olvasás
Legnagyobb és egyben legöregebb utazási irodánk egyszerre két katalógusát mutatta be a meghívott szakembereknek. Az egyikben a mediterrán térség és a környező országok legnépszerűbb üdülőterületeinek ajánlatait, a másikban a hazai nyaralási lehetőségeket kínálják.
Legnagyobb és egyben legöregebb utazási irodánk egyszerre két katalógusát mutatta be a meghívott szakembereknek. Az egyikben a mediterrán térség és a környező országok legnépszerűbb üdülőterületeinek ajánlatait, a másikban a hazai nyaralási lehetőségeket kínálják.
Termes Nóra, az IBUSZ Utazási Irodák Kft. Hálózati- és Marketing igazgatója joggal büszke arra, hogy a márkanév ismertsége 99 százalékos hazánkban. Ez persze nem csoda. A vállalat 1902. augusztus 29-én alakult meg, igazgatósági tagjai sorában akkoriban olyan neveket találunk, mint Dessewffy Arisztid vagy Széchenyi István. A cég jelenlegi nevét 1926-ban kapta. Az IBUSZ a mai szóhasználattal élve a „fapados" járatok feltalálója is. A harmincas években „filléres" vonatokat indított, kiutaztatással 1960 óta foglalkozik. Ugyancsak a nevéhez fűződik az egykor oly népszerű „Gulyás partyk" megszervezése is. Számos rangos szakmai díjat nyert idehaza és külföldön is.
Az utazásokon kívül sport és kulturális rendezvényekre is kaphatók jegyek a hálózatukban – mondta el Komora Zoltán turisztikai igazgató. A tapasztalatok igazolták, hogy a jegyvásárlókból később utazók is válnak. Újdonság a piacon a 2010-es „Belföldi ajánlatok" katalógus, ami kész szolgáltatáscsomagot tartalmaz egy – egy tájegység turisztikai lehetőségeiről. Az itthoni szálláshelyekből az IBUSZ-nak a legnagyobb kínálata. Az árgarancia náluk itt azt jelenti, hogy minden szállás lefoglalásakor a legkedvezőbb árakat adják. Ám ha valaki ugyanarra a szálláshelyre és ugyanarra az időpontra olcsóbb árat talál, a különbözetet visszatérítik. Magyarországon egyedülálló az is, hogy az IBUSZ vendégei különféle kedvezményekben részesülnek a szálláshelyük közelében található szolgáltatóknál. IBUSZ emblémák jelzik a cukrászdákban, éttermekben, kölcsönzőkben, fürdőkben, strandokon ezt a lehetőséget háromszáznál is több helyen az országban. Még ennél is érdekesebb az „Alkudj és nyaralj!" néven ismertté vált szolgáltatásuk. Az utas határozza meg, hogy mikor akar utazni és mennyit hajlandó fizetni – a legalacsonyabb összeg ötezer(!) forint lehet – az IBUSZ pedig vállalja, hogy azért a pénzért egy hetes tengerparti nyaralást nyújt. Tehát az időpont és az ár biztos, a helyszín nem. Aki csak nagyon keveset fizet, annak magának kell a közlekedést és az étkezését megszervezni, ha többet áldoz, abba már a repülőjegy és az ellátás is beleférhet. Az Utazás Kiállítás idejére erről pontos táblázatot jelentetnek majd meg.
Aki viszont a katalógusból válasz magának utat, ha ezt április 30-ig eldönti, 20 – 30 % kedvezményt is kaphat az árból. Spanyol-, Görög- és Horvátországnak szinte az egész területe elérhető általuk. Programkínálatuk is roppant változatos, a Ferrari gyár meglátogatásától a lappföldi rénszarvas-túráig terjed. Rövidesen két új katalógus is megjelenik. A „Körutazások és városlátogatások" az Európa nevezetes helyszínei iránt érdeklődő diákcsoportok számára lesz fontos, a „Prémium katalógus 2010" pedig a görög, spanyol és török úti célok mellett bali-szigeti és thaiföldi különleges ajánlatokat tartalmaz majd.
A Menetjegy Üzletág igazgatója, Gordon Mária rámutatott: az elmúlt években kiemelt figyelmet fordítottak a fiatalok megnyerésére. Széles kínálatot alakítottak ki síutakból és kalandtúrákból, a legtöbb válogatott labdarúgó mérkőzésre is árulnak jegyeket. Kapható náluk vonat-, repülő- és hajójegy, egyéni utazóknak és cégeknek egyaránt. Garanciát vállalnak arra, hogy a cégek az utaztatásra szánt összegeket a lehető leghatékonyabban költhessék el. A Malév a török légitársaságnak és a Lufthansának kiemelt fontosságú partnere, így onnan a legjobb árakat kapják és ezt adják tovább az utazóknak. Márciustól mindez már az új honlapon is elérhető, ahol az ügyfelek az utazási ajánlatok mellett számos hasznos információt is kaphatnak.