Rugalmas infrastrukturális megoldások segíthetik a vészhelyzetek kezelését
2012-ben világszerte az időjárás okozta természeti katasztrófák által okozott károk összértéke megközelítette a 160 milliárd dollárt. A vészhelyzet esetén is stabilan működő infrastrukturális rendszerek azonban segíthetnek a katasztrófák idején elhárítani a veszélyt, minimalizálni a károkat, és nem utolsó sorban csökkenteni a helyreállítás idejét és költségeit – derül ki a Siemens által támogatott, a közelmúltban közzétett tanulmányból.
2012-ben világszerte az időjárás okozta természeti katasztrófák által okozott károk összértéke megközelítette a 160 milliárd dollárt. A vészhelyzet esetén is stabilan működő infrastrukturális rendszerek azonban segíthetnek a katasztrófák idején elhárítani a veszélyt, minimalizálni a károkat, és nem utolsó sorban csökkenteni a helyreállítás idejét és költségeit – derül ki a Siemens által támogatott, a közelmúltban közzétett tanulmányból.
A két évvel ezelőtti thaiföldi áradások a helyi gazdaságban is jelentős fennakadást okoztak: a mintegy 45 milliárd dolláros kár egy részét a víz alá került üzemek kieső termelése okozta. A Sandy hurrikán az USA keleti partvidékén tombolva szintén mintegy 50 milliárd dolláros kárt hagyott maga után, miközben 8 millió ember maradt közszolgáltatások és áram nélkül. Volt azonban olyan vihar sújtotta része New Yorknak, ahol a korszerű technikának köszönhetően folyamatos volt az áramtermelés.
A Regional Plan Association, az Arup tanácsadó cég és a Siemens a hasonló gazdasági károk megelőzése érdekében készített közös tanulmányt a rugalmasan működő városi infrastrukturális megoldásokról, amelyek – elsősorban a modern technológiákra alapozva – a hatékonyabb tömegközlekedésre, az alacsony kibocsátású és megbízható energiatermelésre és energiatárolásra, összességében pedig a város és a városlakók nagyfokú biztonságára összpontosítanak.
A rugalmas városi infrastruktúra a tanulmány szerint olyan intelligens és automatikus rendszereket jelent, amelyek fokozottan ellenállók és kiszámíthatóan működnek a krízis idején is. Ezt a tervezett térbeli elosztás és a kiszolgáló egységek közötti feladatmegosztás biztosítja, valamint az a képesség, hogy egyik-másik rész kiesésekor a hálózatban működő egységek átveszik egymástól a feladatokat. Fontos az is, hogy költséghatékony, környezetkímélő és fenntartható módon működjön a rendszer, továbbá a krízisek idején és az azt követő időszakban az extrém igénybevételt is képes legyen kiszolgálni.
Dr. Roland Busch, a Siemens Infrastruktúra és Városok Szektorának vezetője prezentációja a tanulmány bemutatásáról:
http://www.siemens.com/press/pool/de/feature/2013/corporate/2013-04-ny/slide-busch-en.pdf
http://www.siemens.com/press/en/feature/2013/corporate/2013-04-ny.php
A tanulmány bemutatásáról készült mozgóképanyag:
http://www.youtube.com/watch?v=TTAiYklMVXw