Sok az új szereplő a média legbefolyásosabb embereinek listáján
Az aktuális lista
A Marketing&Média idén ötödik alkalommal állította össze a „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban" listáját, amelyet továbbra is az RTL Klub első embere, Dirk Gerkens vezet. A lista közel negyede kicserélődött az egy évvel korábbihoz képest, ami azt mutatja, hogy jelentős változások zajlottak a hazai médiaiparban a tavalyi évben. A listán csökkent a médiavállalatok vezetőinek aránya, miközben előretörtek az ügynökségek és a közterületi hirdetési cégek első emberei.
Az aktuális lista
A Marketing&Média idén ötödik alkalommal állította össze a „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban" listáját, amelyet továbbra is az RTL Klub első embere, Dirk Gerkens vezet. A lista közel negyede kicserélődött az egy évvel korábbihoz képest, ami azt mutatja, hogy jelentős változások zajlottak a hazai médiaiparban a tavalyi évben. A listán csökkent a médiavállalatok vezetőinek aránya, miközben előretörtek az ügynökségek és a közterületi hirdetési cégek első emberei.
A Marketing&Média kommunikációs szaklap összeállítása azokat a személyeket tartalmazza, akiket 2012-ben a szakmai zsűri a médiaiparág legbefolyásosabbjai közé választott. Az első tíz helyezettnek járó díjakat május 8-án, kedden este adták át a Media Hungary konferencián. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője az eredményekkel kapcsolatban elmondta: „Az idei toplistán rekordszámú a listáról kilépők és belépők száma. A Top 50-es rangsor 14 új szereplővel bővült, ami mutatja, hogy milyen jelentős átalakulások zajlottak a tavalyi évben is a hazai médiapiacon."
Az elmúlt évekhez hasonlóan az idei Top 50 lista szereplőinek többségét is a médiavállalatok vezetői adják. Arányuk azonban folyamatosan csökken, miközben tartja magát a sajtó, és előretörtek az ügynökségek, valamint a közterületi hirdető cégek első emberei. A főszerkesztők száma is tovább csökkent, a rádiós piac pedig a megszokott módon csak közvetetten képviselteti magát a top 50-ben.
Az első tíz
Miközben a teljes lista közel negyede cserélődött, az első tíz helyezett – két szereplő kivételével – viszonylag stabil maradt. A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban" összeállítás első tíz helyezettje közül a legtöbben, szám szerint hárman az RTL Klubot képviselik. A Marketing&Média toplistáját Dirk Gerkens már évek óta vezet, Vidus Gabriella és Kolosi Péter pedig javítottak a korábbi helyezésükön, idén még előrébb kerültek az élbolyban. Mellettük a televíziós piacot a TV2 vezérigazgatója, az előkelő második helyet idén is stabilan birtokló Simon Zsolt képviseli. A kiadóvállalatok mesterhármasát az élbolyban idén is Bayer Jószef (Axel Springer), Mihók Attila (Ringier) és Szabó György (Sanoma Media Budapest) alkotják. Érdekesség, hogy pontazonosság miatt a 2012-es listában Szabó György és Kolosi Péter egyaránt a 8. helyet szerezte meg. Idén az első tízből éppen kimaradt Szalai Annamária (NMHH), Rákosi Tamás (IKO-csoport) viszont egészen a 47. helyig csúszott vissza a tavalyi évhez képest. A top 10-be került ugyanakkor Simicska Lajos, aki a közterületi hirdetői piac egyik meghatározó szereplőjének számít, s közvetve érdekeltséggel rendelkezik egy műsorgyártó cégben is. A jó helyezését viszont nem pusztán ezeknek, hanem médiapiaci, üzleti és politikai kapcsolatrendszerének is köszönheti. Az ügynökségeket erősítve a harmadik helyezett Somlói Zsolt (MindShare) mellett 2012-ben az első 10 közé került Németh Béla, az Initiative Media vezetője.
Újra a listán
Az idei 50-es összeállításban van három olyan szereplő, akik a korábbi években már megfordultak a top 50-ben. Heal Edina még 2009-ben a Sláger Rádió vezérigazgatójaként verekedte be magát a listára, ám a rádió megszűnésével ki is került. 2010-ben átvette a Google Magyarország irányítását, ami mostanra repítette vissza a 20. helyre. Somlyai Dóra a Mol-csoport kommunikációs igazgatójaként 2010-ben már szereplője volt a top 50-nek, s tavaly sem hiányzott sok ahhoz, hogy bent maradhasson. Szintén visszatérőnek számít Hajós Katalin, az Aegis médiaügynökség első embere is, aki még a 2008-as legelső körben jutott be és Somlyaihoz hasonlóan eddig is közel állt a visszatéréshez. Csermely Ákos már többször közel járt a top 50-hez: az elmúlt két évben rendre az 51. helyen végzett, idén a konferenciaszervező szakember a lista 48. helyén debütált.
A legbefolyásosabb kimaradtak
A kimaradók közül a legtöbb Top 50-es tagsággal Borókai Gábor büszkélkedhet. A Heti Válasz főszerkesztője 2008-ban az 56. lett, 2009-ben 44. volt listánkon, majd egy évre rá a 23. helyre futott be, ezúttal pedig az 52. helyet szerezte meg, A CEMP igazgatótanácsának tagja alig maradt le az ötvenedik helyen álló Murányi Marcelltől, a Blikk főszerkesztőjétől. Ugyancsak korábbi listás helyezését cserélte fel a kimaradó státuszra Teszári Zoltán, az RCS&RDS tulajdonos-elnöke, a Digi Kft. tulajdonos-ügyvezetője, aki korábban kétszer is helyet kapott a Top 50-ben.
A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban" teljes lista a Marketing&Média 2012. május 9-én megjelent számában olvasható, valamint az MMonline Facebook oldalán is megtekinthető.
https://www.facebook.com/pages/MMonline/120861487964415?sk=app_146326662102430
A Marketing&Media 2008-ban készítette el először az összeállítást, amit eddig minden alkalommal a Media Hungary konferencián mutatott be egy – a lista első tíz helyezettjéről szóló – film kíséretében. Mint ahogy az eddigi években, úgy most is azokat a személyeket keresték, akik a médiaiparág szempontjából a legmeghatározóbbak. Így az idén is bekerültek a rangsorba médiatulajdonosok, médiavállalatok első emberei, ügynökségi vezetők vagy éppen nagyvállalatok marketingigazgatói.
„Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban" rangsorát a Marketing & Médiaszaklap szerkesztőbizottsága, valamint a magazin szerkesztőségének tagjai állították össze szavazással.