Új célokat tűzött ki maga elé 2015-re a vállalat a fenntarthatóság területén.
4 perc olvasásJelentősen felülmúlták a Philips várakozásait a zöld termékeinek eladásából származó bevételek 2009-ben, amelyek a teljes forgalom 31 százalékát tették ki. Ezzel az eredménnyel a tervezetthez képest 3 évvel korábban sikerült elérnie a vállalatnak az EcoVision4 programmal kitűzött célokat.
Jelentősen felülmúlták a Philips várakozásait a zöld termékeinek eladásából származó bevételek 2009-ben, amelyek a teljes forgalom 31 százalékát tették ki. Ezzel az eredménnyel a tervezetthez képest 3 évvel korábban sikerült elérnie a vállalatnak az EcoVision4 programmal kitűzött célokat.
2010-ben ugyanakkor egymilliárd eurós bevétellel számolnak a Philips-nél a zöld innováció területén, amelynek kapcsán a cég szakemberei további 5 év múlva azt szeretnék elérni, hogy a fenntarthatóságot szolgáló EcoVision5 program már 500 millió emberre terjedjen ki világszerte.
Áttörést jelentő eredményről számolt be a mai napon a Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) a 2007-ben útnak indított EcoVision4 programjával kapcsolatban, amely a zöld termékek értékesítésének, a zöld innovatív befektetéseknek és a működtetés energiahatékonyság-növelésének területét öleli fel a vállalatnál.
A Philips jelentése szerint a 2009-es teljes értékesítés 31%-a zöld termékek1 eladásából származott. Ezzel az eredménnyel a tervezetthez képest 3 évvel korábban sikerült elérni a program elé kitűzött célokat. A vállalat pedig további emelkedésre számít ezen a téren és reményeik szerint a zöld termékek értékesítési aránya 2015-re várhatóan eléri az 50%-os szintet.
Rövidtávon, 2010-re a Philips egymilliárd eurós bevételt prognosztizál a zöld innovációs befektetéseivel és megfelelőnek látja a piaci körülményeket ahhoz is, hogy elérjék a vállaltnál az energiahatékony működtetés terén tervezett 25%-os növekedési szintet.
"Azzal, hogy az EcoVision4 által 2007-ben kitűzött célokat ilyen nagymértékben megelőztük bizonyítottuk azt, hogy a fenntarthatóság valóban lényeges hajtóeleme a Philips üzleti stratégiájának. Úgy ítéljük meg, hogy ezen a területen nagyratörő megoldásokra van szükség, amelyeket mi a jövőben is elérendő célként határozunk meg a magunk számára" – jelentette ki Rudy Provoost, a Philips Fenntarthatósági Tanácsának elnöke, a Philips Lighting üzletág vezérigazgatója.
Az EcoVision5 nevű program 2010-es elindításával egyidejűleg a Philips ismertette a 2015-re elérendő fenntarthatósági célkitűzéseit is, amelyek teljesítésével a vállalat az ökológiai lábnyomot messze meghaladó mértékben ér majd el eredményeket, összhangban a cég egészségügyi és jóléti stratégiájával.
A Philips arra törekszik, hogy 2015-re több mint 500 millió embert lásson el zöld termékekkel, többek közt a közvetlen ellátást nyújtó innovációival. Ez utóbbiakhoz tartozik a MammoDiagnost DR, ami egy mobil mellrák-szűrő berendezés részeként elősegíti a Közel-Kelet félre eső területein élő nők hozzáférését a megelőző ellátásokhoz.
A Philips-nél előirányozták azt is, hogy 2015-ig a cégnek 50%-kal javítania kell a teljes termékkínálat energiahatékonyságát. Többek közt előrelépések várhatóak a vállalattól a világítás területén is. A Philips a rövid idő alatt ipari normává vált innovációjával, a LED technológiával ugyanis jelentősen hozzá tud majd járulni az energiatakarékosabb világítási rendszerek globális elterjedéséhez.
A világon elsőként vezette be például a napenergiával működő LED reflektorvilágítást Dél-Afrikában, amelynek köszönhetően az emberek jóval napnyugta után is problémamentesen világíthatnak az elektromos infrastruktúra használata nélkül.
A Philips azt is tervezi, hogy 2015-ig megduplázza azoknak a termékeinek a begyűjtését és újrahasznosítását, amelyeknek már lejárt az élettartama. Ezzel együtt megkétszerezi az újrahasznosítható anyagok mennyiségét, az általa előállított termékekben.
A szűkös alapanyagforrások, a begyűjtés és az újrahasznosítás törvényi szabályozásának hiánya a világ bizonyos országaiban, párosulva a feltörekvő gazdaságokban tapasztalható növekvő fogyasztói kereslettel, komoly ökológiai kockázatot jelentenek bolygónk számára. A Philips EcoDesign termékfejlesztési szemléletmódja olyan megoldásokat eredményez, mint például a Performer Energy Care porszívó, amely 60%-ban újrahasznosított és biológiai alapú műanyagokból áll.
A Philips szintén partner az újrahasznosításról szóló törvények kidolgozásában, valamint a begyűjtési megoldások megteremtésében az Európai Unióban. A 2008-ban elkezdett önkéntes begyűjtési és újrahasznosítási szolgáltatásait pedig kiterjesztette Indiában és Brazíliában, valamint 2009-ben elindította Argentínában is.