A globális klímaváltozás ellen is hat a Magyar Telekom Csoport
4 perc olvasásÚjabb, immáron harmadik karbonsemleges évét zárja a Magyar Telekom Csoport. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltató sikerrel csökkentette szén-dioxid kibocsátását, miközben a fennmaradó karbonkibocsátását zöld projektek támogatásával ellentételezte. Energiahatékonysági beruházásainak köszönhetően a vállalatcsoport hét év alatt 66%-kal csökkentette papírfelhasználását, 25%-kal vízfogyasztását, 60%-kal földgázfelhasználását, magyarországi elektromos energia szükségletét pedig 100%-ban megújuló energiaforrásból fedezi. Következő lépésként a vállalat a mintegy 150 ezer Magenta 1 ügyfél által használt szolgáltatások 2018. január 1 – december 31. közötti karbonlábnyomát is semlegesíti.
Korunk egyik legsúlyosabb problémája a klímaváltozás, ami nagyrészt az emberiség által a légkörbe juttatott szén-dioxid, és egyéb üvegházhatású gázok következménye. A Magyar Telekom fenntarthatósági stratégiája mentén, önkéntes vállalás keretében törekszik évek óta energiafelhasználása és szén-dioxid kibocsátása csökkentésére. 2015-ben – a hazai nagyvállalatok közül elsőként, az európai vezető távközlési szolgáltatók sorában pedig az elsők között – teljes mértékben karbonsemlegessé tette működését: a cégcsoport szén-dioxid kibocsátásának értéke nulla. A zsinórban harmadik évben elért karbonsemlegességgel így a globális klímaváltozás lassításáért is tesz a vállalat.
A vállalatcsoport környezetvédelmi fejlesztések, beruházások és innovatív megoldások bevezetésével hét év alatt (2010-2017) 40%-kal csökkentette elektromos energia fogyasztását, 60%-kal gázfogyasztását, 25%-kal vízfelhasználását. További fontos lépés volt a megújuló energia részarányának növelése a teljes fogyasztáson belül. A korábbi 35 ezer megawattóráról a vállalat több mint 201 ezer megawattórára növelte, közel meghatszorozta a zöldenergia felhasználását 2010-17 között, ezzel párhuzamosan energiahatékonysága 2017-ben meghaladta a 65 Gbit/kWh értéket, ami négyszerese a 2010-ben mértnek. Az elektronikus ügyintézés és különféle e-megoldások meghonosításával 2010-hez képest 66%-kal mérsékelte a vállalat a papírfelhasználását, miközben az ügyfélkiszolgálás teljes elektronizálását továbbra is fontos célként kezeli. Az energiaracionalizálási törekvések, és a megújuló energiaforrás használat után is fennmaradó szén-dioxid-kibocsátást zöld kvóták vásárlásával (azaz zöld projektek támogatásával) semlegesíti.
A karbonsemlegesség eléréséhez a Magyar Telekom munkatársai személyesen is hozzájárultak. A cégcsoport TeleBike kerékpárkölcsönző rendszerének indulása óta a társaságnál dolgozók közel 38 ezer alkalommal választották a biciklit más közlekedési eszközök helyett a budapesti telephelyek közti utazáshoz. Az így megtett 63 ezer kilométer 11.700 kilogramm szén-dioxid-kibocsátást váltott ki. Emellett 2017-ben több mint 3 millió km utazást takarított meg a vállalat videókonferencia megoldások alkalmazásával a munkafolyamatai során, illetve tovább növelte hibrid és elektromos autóinak arányát a flottában, ezzel is támogatva kibocsátás-csökkentő törekvéseit.
A klímavédelem 2018-ban is fontos fókusza lesz a vállalatcsoport fenntarthatósági tevékenységének. Az elért eredményei megőrzése mellett a Magyar Telekom kiemelt céljának tekinti, hogy felhívja a figyelmet az infokommunikációs szektorban rejlő klímavédelmi lehetőségekre. Az ICT ágazat a világszerte kibocsátott szén-dioxid mennyiségének mindössze 2 százalékáért felelős, miközben az ICT vállalatok szolgáltatásainak igénybevételével a felhasználók 2030-ig 20%-kal, azaz összesen 12 gigatonna szén-dioxid-kibocsátástól mentesíthetnék a Földet, ami Magyarország éves kibocsátásának a kétezerszerese.
A Magyar Telekom saját klímavédelmi intézkedésein túl idén ügyfelei érzékenyítését is zászlajára tűzi, és minden jelen Magenta 1-es szolgáltatásának 2018. január 1. – december 31. közötti karbonlábnyomát is lenullázza. Ez több mint 150 ezer ügyfelet jelent, akik azáltal, hogy a Magenta 1-et választották, máris tettek a klímavédelemért.