2024.december.21. szombat.

EUROASTRA – az Internet Magazin

Független válaszkeresők és oknyomozók írásai

A Félelemkeltés Rejtett Módja Magyarországon: A Tiltott Tárgyak és a Pedagógusok Hatásköre

3 perc olvasás
Rendőrséggel fenyegetni egy buta dolog és pszichológiailag is mélyre üt. Egy fiatal generáció fog felnőni, miközben úton-útfélen azt fogják hallani, hol maguk, hol osztálytársuk miatt, hogy a Rendőr majd jön és… buta és átgondolatlan ez a törvény és a Rendőrséggel ilyen módon történő fenyegetés egy mocskos történelmi időszak árnyékát vetíti immáron gyermekeinkre is…
8ee63f18 12e4 4506 b592 91fce96e3b98

Magyarországon új rendelet lépett életbe, amely szerint a pedagógusok jogot kapnak arra, hogy ha tiltott tárgyat találnak valamelyik tanulónál, felszólíthatják a diákot annak átadására, ellenkezés esetén pedig értesíthetik a rendőrséget. Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevelésért felelős helyettes államtitkára az InfoRádióban jelezte, hogy a rendelet célja a diákok biztonságának megőrzése és teljesítményük megóvása a zavaró tényezőktől.

Bár a rendelet célja látszólag nemes, komoly aggályokat vet fel a diákok és a szülők körében. Az intézkedés ugyanis többek között a félelemkeltés rejtett módjaként is értelmezhető, amely hosszú távon negatívan befolyásolhatja a tanulók mentális egészségét és iskolai élményeit.

A Rendelet Problémái

1. Határok Elmosódása: A tiltott és korlátozottan használható tárgyak meghatározása nem mindig egyértelmű. Mi számít zavaró tényezőnek? Egy mobiltelefon, egy játékszer, esetleg egy egyszerű jegyzetfüzet? Az ilyen homályos megfogalmazás teret ad a visszaéléseknek, ahol a pedagógusok szubjektív ítélete alapján bármi lehet tiltott tárgy.

2. A Pedagógusok és a Rendőrség Szerepe: A pedagógusoknak adott hatalom, hogy értesíthetik a rendőrséget, ha egy diák ellenkezik, súlyos következményekkel járhat. Ez a lépés a bizalom hiányát sugallja a diákok és a pedagógusok között, és egyfajta rendőrállamot idéz az iskolai környezetbe. A rendőrség bevonása ilyen esetekben aránytalan és túlzó intézkedésnek tűnik.

3. A Félelemkeltés Hatása: A rendelet félelemkeltő hatása elkerülhetetlen. A diákok állandó stressz és szorongás alatt állhatnak, attól tartva, hogy bármikor elveszíthetik személyes tárgyaikat, vagy még rosszabb esetben, rendőri intézkedés áldozatává válhatnak. Ez a légkör negatívan befolyásolhatja a tanulók iskolai teljesítményét és mentális jólétét.

Az Alternatív Megközelítések

Egy ilyen rendelet bevezetése helyett érdemes lenne más, kevésbé drasztikus megoldásokat keresni a diákok biztonságának és teljesítményének megőrzésére. Például:

Oktatás és Tájékoztatás: A diákok és szülők megfelelő tájékoztatása a tiltott tárgyak köréről és azok veszélyeiről sokkal hatékonyabb lehet, mint a rendőrségi fenyegetés.

Pozitív Megerősítés: A diákok viselkedésének pozitív megerősítése, valamint a zavaró tényezők kezelésére vonatkozó oktatás hosszú távon eredményesebb lehet.

Iskolai Tanácsadás: Az iskolai tanácsadók szerepének növelése, akik segíthetnek a diákoknak megérteni a szabályok fontosságát és támogathatják őket a helyes döntések meghozatalában.

A  rendelet jelenlegi formájában több kárt okozhat, mint amennyi hasznot hozhat. Az oktatási környezetnek a bizalomra, a kölcsönös tiszteletre és a megértésre kellene épülnie, nem pedig a félelemre és a szankciókra. A pedagógusok és a diákok közötti bizalmi kapcsolat erősítése, valamint a pozitív, támogató iskolai légkör megteremtése hosszú távon biztosíthatja a diákok biztonságát és jó teljesítményét.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Alapította : Pósvári Sándor - 1973. Powered by WebshopCompany Ltd. Uk Copyright © All rights reserved. 2025©