Jövedéki Szakkonferenciát tartottak az EMCS rendszer bevezetéséről
3 perc olvasás2010. április 1-jétől az EU tagállamaiban egyszerre kerül bevezetésre az egész Európai Uniót átfogó Jövedéki Árumozgás és Ellenőrző Rendszer (EMCS – Excise Movement and Control System). A témában legkompetensebb személyek bevonásával rendezett 2010 február 19-én szakkonferenciát a Vamsoft Kft., hogy elősegítse a jövedéki változásokban érintett gazdálkodók megfelelő tájékoztatását.
2010. április 1-jétől az EU tagállamaiban egyszerre kerül bevezetésre az egész Európai Uniót átfogó Jövedéki Árumozgás és Ellenőrző Rendszer (EMCS – Excise Movement and Control System). A témában legkompetensebb személyek bevonásával rendezett 2010 február 19-én szakkonferenciát a Vamsoft Kft., hogy elősegítse a jövedéki változásokban érintett gazdálkodók megfelelő tájékoztatását.
Az EMCS bevezetésével valamennyi (a tagállamok közötti és a nemzeti szinten) adófelfüggesztéssel indított jövedéki szállítmány, valamint tagállami szinten az adóraktárakból szabadforgalomba bocsátott adózott jövedéki termékek elektronikus indítása, nyilvántartása és ellenőrzése megvalósul. A rendszerhez mindazon gazdálkodóknak csatlakoznia kell, akik tevékenységük során adófelfüggesztéssel fogadhatnak, illetve indíthatnak jövedéki terméket. A rendszerben a feladó gazdálkodóknak kell majd kezdeményezniük a szállítmányok indítását, melyet a nemzeti hatóság szintén a rendszeren keresztül engedélyez, illetve értesíti a címzett tagállami hatóságot és gazdálkodót. A szállítási folyamat során bekövetkezett eseményeket, melyek hatással lehetnek annak sorsára, mint például másik rendeltetési hely megadása, szintén a rendszeren belül kell bejelenteni. A szállítmány megérkezését követően a címzett gazdálkodó is elektronikusan igazolja vissza, hogy a jövedéki termékek megérkeztek a telephelyére, valamint azok mennyiségére, illetve minőségére vonatkozó adatokat is szolgáltatnia kell.
A szakkonferencián a VPOP részéről Ágoston Krisztián és Benkó Adrienn teljes tájékoztatást adtak az új rendszerről: a résztvevők többek között megismerhették az EMCS felépítését, alapeljárási folyamatát, valamint a felhasználók lehetőségeit és kötelezettségeit. Az érintett gazdálkodó szervezeteknek április 1-től maradéktalanul meg kell felelniük az új jövedéki rendszer követelményeinek. Erre több módot is bemutattak a résztvevők számára a VPOP és a Vamsoft Kft. előadói: ismertetésre került a hagyományosnak mondható megoldás az ABEV (az APEH által működtetett, a felhasználók által ingyenesen használható elektronikus bevallási rendszer) segítségével, és bemutatásra került a leggyorsabb ügyintézést lehetővé tévő szoftveres alkalmazás, a Kompakt Zoll, amelyet a Vamsoft Kft. fejleszt és forgalmaz. A Vamsoft Consulting képviselője azt mutatta be, hogy miként biztosítja a megfelelést egy külső tanácsadó cég.
A konferencia végén a VPOP szakemberei és a Vamsoft vezetői egy kerekasztal-beszélgetés keretében a résztvevők kérdéseire válaszoltak.