A Henkel a vártnál jobb eredményeket ért el 2009-ben
5 perc olvasás
A Henkel várakozásai szerint, a jelen pénzügyi év figyelemre méltó javulást hoz a vállalat eredményeiben. A gazdasági környezet regenerációját és a pénzügyi piacok továbbra is törékeny helyzetét figyelembe véve, a vállalat várakozásai szerint, szerves árbevétel-növekedése, azaz az árfolyamhatásokkal és felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése után számított árbevétel növekedés, túlteljesíti a releváns piacok eredményeit.
A Henkel várakozásai szerint, a jelen pénzügyi év figyelemre méltó javulást hoz a vállalat eredményeiben. A gazdasági környezet regenerációját és a pénzügyi piacok továbbra is törékeny helyzetét figyelembe véve, a vállalat várakozásai szerint, szerves árbevétel-növekedése, azaz az árfolyamhatásokkal és felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése után számított árbevétel növekedés, túlteljesíti a releváns piacok eredményeit.
„A Henkel számára, ahogy a világ gazdaságának egészére nézve is, 2009 kihívást jelentő év volt. Ennek ellenére, hatékonyan haladtunk 2012-es pénzügyi céljaink elérése felé, amit a 2009-es év negyedik negyedévében elért kiemelkedő eredményeink is bizonyítanak" – mondta Kasper Rorsted, a Henkel igazgatóságának elnöke. „A Mosó- és háztartási tisztítószerek, valamint a Kozmetika üzletág javított piaci helyzetén, és tovább növelte jövedelmezőségünket. Az év során, az Adhesive Technologies üzletág sikeresen vette a gazdasági válság okozta akadályokat." Rorsted folytatta: „Eredményeink tükrözik a struktúránk alakítása és költségeink csökkentése érdekében tett fáradhatatlan erőfeszítéseinket. Megmutattuk, hogy még szélsőséges piaci körülmények között is gyorsan és határozottan tudunk cselekedni. Erős márkáink ismét jelentősen hozzájárultak a jó teljesítményhez – például új márkánk, a Syoss a 2009-es évben a hajápolási szektor legsikeresebben bevezetett terméke volt. Erős pozícióba kerültünk, és várakozásaink szerint jelentősen javítani fogjuk eredményünket a jelenlegi pénzügyi évben."
A 2009-es pénzügyi évben a Henkel értékesítési árbevétele 13 573 millió euró volt. A minden tekintetben kihívásokat jelentő piaci környezetben ez az összeg az előző évhez képest 3,9 százalékos csökkenést jelent. Az árfolyamhatásokkal és felvásárlások/befektetés-megszűnések hatásainak kiszűrése után számított szerves értékesítési árbevétel az előző évhez képest 3,5 százalékkal esett vissza. Az első negyedévben a gazdasági válság hatására tapasztalható jelentős visszaesést követően a további negyedévek folyamatos növekedést hoztak. Ugyanakkor a vállalat három üzletágának fejlődése igen vegyes képet mutatott. Miközben a Mosó- és háztartási tisztítószerek és a Kozmetika üzletág nagyon jól teljesített (a szerves növekedés 2,9, illetve 3,5 százalék volt), az Adhesive Technologies üzletág 10,2 százalékos szerves visszaesést mutatott a fő megrendelő iparágakban világszerte tapasztalható problémák miatt.
Az üzemi eredmény (EBIT) 38,6 százalékkal 779 millió euróról 1 080 millió euróra nőtt. Az előző év megfelelő adatait árnyalják a vállalat „Global Excellence" hatékonyságnövelő programjával kapcsolatos átszervezési költségek. Az egyszeri bevételek és kiadások, illetve az átszervezési költségek hatásának kiszűrésével korrigált üzemi eredmény („korrigált EBIT"), mely 284 millió euró volt, 6,6 százalékkal, 1 460 millió euróról 1 364 millió euróra csökkent, az Adhesive Technologies üzletág visszaesése miatt.
Az árbevételarányos megtérülés (EBIT marzs) 8,0 százalék volt, miközben a korrigált árbevételarányos megtérülés kismértékben, 10,3 százalékról 10,0 százalékra csökkent az Adhesive Technologies üzletág alacsonyabb árrése miatt. Ezt ellensúlyozva a Mosó- és háztartási tisztítószerek és a Kozmetika üzletág fogyasztói cikkeinek árbevételarányos megtérülése 12,8, illetve 12,9 százalékra nőtt.
A pénzügyi műveletek eredménye -195 millió euróra csökkent, figyelembe véve az előző évre vonatkozó, a Henkel az Ecolab vállalatban meglévő érdekeltségeinek értékesítéséből származó 1 042 millió eurós bevételt. A nettó kamatráfordítás értéke 84 millió euróval -191 millió euróra javult. A cash flow növekedésének és jelentősebb felvásárlások hiányának köszönhetően a Henkel képes volt nettó tartozásállományát az előző évhez képest 1 milliárd euróval 2,8 milliárd euróra csökkenteni. Az érvénybe lépő alacsonyabb kamatokkal együtt a tartozásállomány e csökkenése nagyban hozzájárult a Henkel nettó kamatráfordítási mutatóinak javulásához. Az adókulcs 29,0 százalékos értéke meghaladta az előző évi szintet.
Az Ecolab vállalatban meglévő érdekeltségek 2008-as értékesítése miatt az adózás utáni eredmény 605 millió euróval 628 millió euróra csökkent. A 26 millió eurós kisebbségi részesedés kiszűrése után az adózás utáni eredmény 602 millió euró volt. A kisebbségi részesedések kiszűrése után a korrigált adózás utáni eredmény 123 millió euróval 822 millió euróra csökkent. Az elsőbbségi részvényenkénti eredmény 2,83 euróról 1,40 euróra esett vissza. A korrigált érték az előző év 2,19 eurós értékéhez képest 1,91 euró volt.
A nettó forgótőke megfelelő kezelése szintén jó eredményt hozott. Az előző évhez képest a nettó forgótőke árbevételhez viszonyított aránya 11,7 százalékról 7,8 százalékra javult. A szabad cash flow jelentős javulást mutatott az előző évhez képest, 457 millió euróról 1 462 millió euróra nőtt.
Az igazgatótanács, a felügyelőbizottság és a részvényesi bizottság a Henkel éves közgyűlésén módosítatlan, elsőbbségi részvényenként 0,53 eurós, valamint törzsrészvényenként 0,51 eurós osztalékra tesz javaslatot.