A PCF-adatok meghatározása átláthatóságot biztosít a vásárlóknak
3 perc olvasás
A Fujitsu elindította Product Carbon Footprint (PCF) elnevezésű kezdeményezését, amelynek keretében a jövőben meghatározza és közzéteszi a Fujitsu Technology Solutions által fejlesztett és gyártott új termékek teljes életciklusra vetített széndioxid-kibocsátását (szénlábnyomát). A PCF-kezdeményezés a Fujitsu japán piacon szerzett átfogó, sokéves életciklus-felmérési tapasztalatait hasznosítja.
A Fujitsu elindította Product Carbon Footprint (PCF) elnevezésű kezdeményezését, amelynek keretében a jövőben meghatározza és közzéteszi a Fujitsu Technology Solutions által fejlesztett és gyártott új termékek teljes életciklusra vetített széndioxid-kibocsátását (szénlábnyomát). A PCF-kezdeményezés a Fujitsu japán piacon szerzett átfogó, sokéves életciklus-felmérési tapasztalatait hasznosítja.
A Fujitsu Techology Solutions németországi központjából, Augsburgból irányított kezdeményezés a Fujitsu csoport globális kísérleti programja. A keresztfunkcionális projektcsapat munkájában a Fujitsu Technology Solutions több részlege mellett külső partnerek is részt vesznek – köztük az analitikai támogatást nyújtó bajor BIfA Környezetvédelmi Intézet és a kritikai vizsgálatokat végző Fraunhofer Megbízhatósági és Mikrointegrációs Intézet.
A PCF világszerte egyre elfogadottabb mutatónak számít a termék teljes életciklusára kiterjedő üvegházgáz-kibocsátás mérésére. Az elektronikai termékek bonyolult szerkezete miatt a PCF meghatározása komoly feladat, amelyhez a szabványok előkészítése jelenleg van folyamatban. A kezdeményezés keretében a Fujitsu a megfelelő jelentéskészítési szabványok megjelenésekor azonnal publikálni fogja a PCF-adatokat. Az átlátható információkkal szolgáló PCF újabb szemponttal segíti a beszerzési döntések meghozatalát és lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy alacsonyabb PCF-értékű termékek választásával járuljanak hozzá a széndioxid-kibocsátás csökkentéséhez.
A PCF-kezdeményezés a legújabb elem a Fujitsu hosszú múltra visszatekintő, klímaváltozás elleni harcában. A vállalat 2007-ben jelentette be, hogy 7 millió tonnával kívánja csökkenteni széndioxid-kibocsátását Japánban a 2007 és 2010 közötti négy éves időszakban, és ezt a kezdeményezést nemrég globális szintre is kiterjesztette 15 millió tonnás csökkentés célkitűzésével a 2009 és 2012 közötti időszakra nézve. Középtávú célja értelmében a Fujitsu 2020-ig 30 millió tonna éves emisszió-csökkentést valósít meg Japánban, ezzel is hozzájárulva a kis széndioxid-kibocsátású jóléti társadalom megteremtéséhez.[1] Emellett a Fujitsu részt vesz az ICT klímaváltozásra gyakorolt hatásának és a tápellátási rendszerek energiahatékonyságának értékelésére szolgáló módszertanok szabványosításá-
ban. [2]
[1.] hivatkozás
(GP2020 – 2008. július 23.)
http://www.fujitsu.com/global/news/pr/archives/month/2008/20080723-01.html
(GPI Japan – 2007. december 10.)
http://www.fujitsu.com/global/news/pr/archives/month/2007/20071210-01.html
(GPI Global – 2009. december 7.)
http://www.fujitsu.com/global/news/pr/archives/month/2009/20091207-01.html
[2.] hivatkozás
http://www.itu.int/ITU-T/studygroups/com05/area.html
5. munkacsoport – Környezetvédelem és klímaváltozás