Továbbra is a legismertebb magyar ásványvízmárka a Szentkirályi
3 perc olvasásA Szonda Ipsos kutatása szerint továbbra is veretlen a Szentkirályi márka ismertségét tekintve Magyarországon, valamint az ásványvíz a teljes kiskereskedelmi piacon már 2 éve piacvezető (volumenben).
A Szonda Ipsos kutatása szerint továbbra is veretlen a Szentkirályi márka ismertségét tekintve Magyarországon, valamint az ásványvíz a teljes kiskereskedelmi piacon már 2 éve piacvezető (volumenben).
2009-ben a Szentkirályi Ásványvíz Kft. 3%-kal tudta növelni termékeinek mennyiségi értékesítését, árbevétele pedig 5,7 milliárd forint volt; a vállalati eredmény azonban több mint a duplájára emelkedett a költséghatékonyságnak köszönhetően. A márkatermékekkel (Szentkirályi és Emese) a kiskereskedelmi piacon volumenben 10,6%-os piacrészt tudhatnak magukénak, ami értékben 0,7 százalékpontos fellendülést, azaz 16,4%-os részesedést eredményezett.
A társaság nemrég bejelentett új arcával, Puskás Ferenccel, mint a legismertebb magyar sportolóval fokozza hazai és a külföldi sikereit.
Az ACNielsen Piackutató Kft. adatai szerint a magyarországi retail ásványvízpiac 2009-ben ugyan mennyiségben közel 5%-ot (923 millió literre), értékben azonban mindössze 4,4%-ot (47,5 milliárd forintos forgalomra) emelkedett az előző évhez képest. Ennek oka az, hogy a sajátmárkás és egyéb kategóriás alacsonyabb árfekvésű ásványvizek teljes kiskereskedelmi piaca 2,6%-ot nőtt összesen volumenben. 2009-ben a Szentkirályi ásványvíz kiskereskedelmi piacrésze (volumenben) 9,6% volt, míg az Emese ásványvízé 1%; ez vállalati szinten 10,6% részesedést jelent, ami 0,1 százalékponttal emelkedett az előző évhez viszonyítva. A teljes kiskereskedelmi érték piacrészt tekintve a vállalatnak a 2008-as (15,7%) piaci részesedést közel 0,1 százalékponttal, 16,4%-ra sikerült növelnie 2009-re.
A bázishoz képest tavaly a Szentkirályi Ásványvíz Kft. árbevétele minimális emelkedés mellett stagnált (5,7 milliárd forint), míg termékeinek értékesítését mennyiségben 3%-kal növelte. A vállalat adózás előtti eredménye 2008-hoz képest több mint kétszerese lett, ami főképp a költséghatékonyságnak tudható be.
A Szonda Ipsos által (2009 őszén) készített felmérés szerint spontán és támogatott márkaismertséget tekintve a Szentkirályi márka nyújtja a legjobb teljesítményt (76% és 96%). A legnagyobb reklámismertsége a Szentkirályinak van, továbbá a fogyasztók több mint fele emlékezett arra, hogy találkozott a márka reklámjával. A Szentkirályi már az előző években is a legnagyobb márkaértékkel rendelkezett a hazai piacon és ezt az előnyét tovább tudta növelni 2009-ben is, amely az európai piacvezető átlaghoz képest közel azonos teljesítményt jelent. Továbbá az is kiderült, hogy fontos a fogyasztóknak, hogy a termék díjnyertes és hazai.
A 100% magyar tulajdonban lévő cég nemrégiben indult kampányában épp a hazai sikerekre kívánja felhívni a figyelmet Puskás Ferenccel, a valaha élt legismertebb magyar sportolóval. Ehhez kapcsolódóan Balogh Levente így fogalmazott: „A magyar sikereket úgy szeretnénk fokozni, hogy a hazai ásványvizeinken keresztül is népszerűsítsük Magyarországot a világban."