HOGYAN ALAKULNAK A LEGÚJABB FOGYASZTÓI TRENDEK? – KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK A VI. MOBILKONFERENCIÁN
Magyarország egyetlen, hagyományokkal rendelkező mobilszakmai eseménye mindig képes más arcát mutatni, együtt megújulni a rohanó fejlesztésekkel. Most a tradíció és a kultúra összefog a technológiával és reprezentatív helyszínen, a Szépművészeti Múzeumban kap otthont az esemény 2010. május 6-án Screen Evolúció néven.
Magyarország egyetlen, hagyományokkal rendelkező mobilszakmai eseménye mindig képes más arcát mutatni, együtt megújulni a rohanó fejlesztésekkel. Most a tradíció és a kultúra összefog a technológiával és reprezentatív helyszínen, a Szépművészeti Múzeumban kap otthont az esemény 2010. május 6-án Screen Evolúció néven.
A rendezvényen a digitális kommunikáció lehetőségét vizsgálják az előadók. A konferencia nyit a hordozható terminálok felé, de nyílik a tematika az üzleti alkalmazások szélesebb spektruma irányába is a hirdetéstől az üzleti szolgáltatásokig. Izgalmas bejelentések, új termékek kerülnek itt először ismertetésre.
Alistair Hill a comScore vezető elemzője előadásában érinti a mobil média iparág minden részletét. A comScore gazdag adatbázisát és iparági tapasztalatát felhasználva a szakember betekintést nyújt a mobil médiapiac rejtelmeibe az üzemeltetőknek, a készülék gyártóknak, a média cégeknek és a hirdetési ügynökségeknek egyaránt. Alistair Hill szakmai karrierjének kezdetén segédkezett két internetes cég alapításánál, – egynél a zenei- és egynél a hírszektorban – (mindkét cég a mai napig működik!), ezt megelőzően pedig vállalkozásfejlesztéssel foglalkozott a Financial Times-nál. Különösen érdekes lehet tehát, hogy milyen tapasztalatokat oszt meg a hazai közönséggel a fogyasztói trendek alakulásáról az európai mobil média piacon.
A résztvevők meghallgathatják továbbá Dankovics Tamásnak, a Nokia üzletfejlesztési igazgatójának előadását a mobilon keresztül elérhető social hálózatok fejlődéséről. Itt mutatkozik be a nagyközönség előtt a Mobil Broker szolgáltatás is (BÉT kereskedés először mobilon), amelyről a szolgáltatás tulajdonosa képviseletében Pataki Gábor, a Random, Capital Zrt. felügyelőbizottságának tagja beszél. Elfogadta a szervezők meghívását Alexandra Deutsch, az Out There Media osztrák ügynökség vezető munkatársa, aki a mobil hirdetésben rejlő új lehetőségeket vizsgálja a brand kommunikáció területén. A hirdetési iparág ? mely számtalan új kihívással szembesült már és érdekes megoldásokra lelt e területen ? több képviselője útján iss jelen lesz az előadók között: az Ogilvy Grouptól Erős László, a digitális kommunikációval foglalkozó terület vezetője mutatja be esettanulmány útján az elért sikereket.
A konferencia – mely ez alkalommal a Sanoma Budapest Kiadó kiemelt támogatását élvezi – egyébként már komoly múlttal rendelkezik: 2007. tavaszán a mobil és a világháló kapcsolódását járták körül. Akkor Sugár András, a szakma meghatározó személyisége hangsúlyozta: a mobiltelefónia és az internet közeledése egyértelműen kitapintható, a digitális tartalomszolgáltatás a mobil távközlés elidegeníthetetlen részévé vált, s az új hangátviteli technológiák forradalmasítják a piacot. A rendezvény sorozat második állomása még ugyanabban az évben a mobil reklámokkal foglalkozott, bemutatta azokat az innovatív megoldásokat és üzleti modelleket, melyekre a piac most is alapul.
Rendkívüli jelentőségű volt, amikor 2008. elején sikerült a három magyar mobilszolgáltatót egy asztalhoz ültetni és közös előadás keretén belül megszólaltatni őket a mobilvásárlással, mobilfizetéssel kapcsolatban. Az év második mobilkonferenciája érintette a mobil üzleti biztonság kérdését, új üzleti modelleket elemeztek a résztvevők. A konferencia mostani fő támogatója, a Sanoma akkor mutatta be az első mobilmédia online hír portfóliót. Az elmúlt év rendezvénye pedig egy forradalmian új technológiát, az NFC (érintés nélküli tranzakciók) lehetőségeit dolgozta fel.