Az IKEA Puha játékfigura kampánya során rekordösszeg, 12,4 millió euró gyűlt össze az UNICEF és Save the Children szervezeteknek
3 perc olvasás
Az IKEA vásárlói és munkatársai, az IKEA Foundationnel összefogva, 12,4 millió euróval járultak hozzá az UNICEF és a Save the Children szervezetek projektjeihez, melyek célja a gyermekek minőségi oktatáshoz való jogának biztosítása.
Az IKEA vásárlói és munkatársai, az IKEA Foundationnel összefogva, 12,4 millió euróval járultak hozzá az UNICEF és a Save the Children szervezetek projektjeihez, melyek célja a gyermekek minőségi oktatáshoz való jogának biztosítása.
A két magyarországi IKEA áruház vásárlóinak hozzájárulása világszinten is az élvonalba tartozik, meghaladta a 37 millió forintot (126. 024 euró).
Az IKEA Foundation a világ több mint 300 IKEA áruházában, 2011. november 1. és december 23. között eladott 12,4 millió darab puha játékfigura, gyerekkönyv és gyerekétel árából egyenként 1-1 eurót ajánlott fel jótékony célra. 2003-as indulása óta, az évenként megrendezésre kerülő Puha játékfigura kampányok során eddig 47,5 millió euró gyűlt össze, amely összeggel 8 millió gyermeken, közel 40 országban tudtak segíteni.
Az IKEA Foundation hisz abban, hogy minden gyermeknek joga van a minőségi oktatáshoz. Ennek az adománynak köszönhetően az UNICEF és a Save the Children 18 oktatási projektet indíthat el 16 országban. Az UNICEF az adomány rá eső részét a hét országban zajló School for Africa projektre, valamint 2 oroszországi és kínai programjára fogja fordítani. A Save the Children az adomány összegét Ázsiában (Banglades, Kambodzsa, Kína, Indonézia, Mianmar, Fülöp-szigetek) és Kelet-Európában (Litvánia és Románia) élő, a társadalom perifériájára szorult csoportok gyermekeinek oktatás támogatására fogja felhasználni.
Az adomány egy részét az UNICEF és a Save the Children tanárok továbbképzésére –
gyermekbarát oktatási technikák megismertetésére, tanszerek (ceruzák, könyvek, táskák) beszerzésére, iskolák újjáépítésére, a megfelelő vízellátás és illemhelyek megteremtésére, valamint nagyobb iskolalátogatási arány biztosítására fordítják.
„Megbecsülésünket és hálánkat szeretnénk kifejezni az IKEA dolgozóinak és vásárlóinak világszerte, amiért hozzájárultak a 2011-es Puha játékfigura kampány sikeréhez. Önöknek köszönhetően 5,5 millió gyermek részesülhet jobb oktatásban Afrikában. Immár több mint tíz éve, hogy az IKEA Foundation az UNICEF munkájának támogatásával nagyban hozzájárul a gyermekek jogaiért folyó küzdelemhez. Az elért sikereket látva, joggal lehetünk büszkék erre a partnerségre" – mondta Leila Pakkala, az UNICEF Magán és Vállalati Adományok részlegének igazgatója.
„A rendhagyó IKEA Puha játékfigura kampány az évről évre egyre hihetetlenebb eredményeivel, világviszonylatban is a legjelentősebb, gyermekekért folytatott ügymarketing kampányává nőtte ki magát napjainkra. A kampány nagyszerűsége nem csak abban áll, hogy gyermekek ezreinek nyújt világszerte lehetőséget, hogy iskolába járhassanak, hanem a gyerekek és felnőttek körében egyaránt felhívja a figyelmet azokra a kihívásokkal teli helyzetekre, amikkel a gyerekeknek manapság szembe kell nézniük. Szívből jövő köszönetemet szeretném kifejezni az IKEA vásárlóinak és dolgozóinak a világ minden táján, akik nélkül a 2011-es Puha játékfigura kampány nem zárulhatott volna ekkora sikerrel" – mondta Elisabeth Dahlin, az IKEA Foundation Együttműködést Irányító Bizottság Elnöke és a Save the Children svédországi főtitkára.