Digitális Médiaplatform Rendszert – azaz WEBTV-t -mutatott be az Interface Kft.
4 perc olvasás
Az Interface Kft-t 1990-ben alapította öt magánszemély. Az Interface Kft. jelenleg 6 magyar informatikus tulajdonában álló gazdasági társaság, azzal a küldetéssel, hogy a hazai informatikai piacon, a rendelkezésére álló szellemi tőke és infrastruktúra segítségével olyan értéket és minőséget teremtsen, amely nemzetközi mércével is helytálló.
Az Interface Kft-t 1990-ben alapította öt magánszemély. Az Interface Kft. jelenleg 6 magyar informatikus tulajdonában álló gazdasági társaság, azzal a küldetéssel, hogy a hazai informatikai piacon, a rendelkezésére álló szellemi tőke és infrastruktúra segítségével olyan értéket és minőséget teremtsen, amely nemzetközi mércével is helytálló.
Az Interface Kft. egy jelenleg 26 fős, alapvetően nagyobb, összetettebb egyedi rendszerek fejlesztésével foglalkozó szoftver műhely, 2011. évi árbevétele 366 MFt. Legfontosabb piaci területei az államigazgatás, a pénzintézetek, illetve az önkormányzatok. Kiemelt partnerei, a teljesség igénye nélkül: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, Magyar Államkincstár, Nemzeti Munkaügyi Hivatal, Erste Bank, UniCredit Bank, CIB Bank.
Az Interface Kft. "Digitális Médiaplatform Rendszer Fejlesztése" címmel beadott, innovatív szoftverfejlesztésről szóló pályázata 2010-ben támogatást nyert a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség KMOP 1.1.4-09 „Vállalati innováció támogatása" kiírás keretében.A fejlesztést 2011. november 30-val az Interface Kft. és közreműködő partnerei sikeresen lezárták. Jelenleg a pályázat adminisztratív lezárása folyik.
A Digitális Médiaplatform Rendszer azaz a WebTV rendszer lehetővé teszi különféle videó tartalmak online és offline továbbítását a szolgáltatók részéről. Külső partnerek tetszőleges tartalom szolgáltatásai közvetlenül publikus interneten keresztül jutnak el a
nézőhöz. Minden internetes hálózatra csatlakoztatható eszközzel követhető a szolgáltatás (PC, táblagépek, okostelefonok stb.).
Az egyik legfontosabb műszaki újdonság, hogy publikus interneten keresztül is továbbíthatóvá válnak a nagyfelbontású, akár HD minőségű élő tv adások. Az eddig alkalmazott megoldások olyan sávszélességet követelnek meg, amelyek csak elenyésző mértékben állnak rendelkezésre. Ez nem csak élő adások esetében nem megoldott egyelőre, hanem rögzített felvételek, fájlok lejátszása is nehézkes, lassú, nem megfelelő minőségű, lásd pl. internetes gólösszefoglalók.
A másik jelentős műszaki újdonság, az interaktivitás lehetősége. Hagyományos tv adások esetében nincs mód valós idejű nézői visszajelzésekre, ami a reklámok hatékonysága szempontjából pedig nagyon fon tos lenne. Az interneten keresztül pontosan lehet követni, hogy milyen felhasználó szokásokból tevődik össze egy nagyobb statisztikai kép és lehetőség nyílik egyénre szabott, a mostaninál nagyságrendekkel hatékonyabb megoldások alkalmazására
A műsortulajdonosok egyre határozottabban törekszenek új média felületek elérésére, amelyhez a WebTV egy új, korszerű, olcsó platformot nyújt. Minden olyan video, tv, broadcast jellegű tartalommal rendelkező szolgáltató célcsoport lehet, aki az interneten keresztül akar WebTV jellegű műsorral megjelenni. A rendelkezésre álló sávszélességhez alkalmazkodva akár alacsony sávszélességgel is jó képminőségű szolgáltatást biztosít a hat gombbal (távirányítóval) kezelhető, egyszerű felület.
A jelenlegi értékesítési lánc bonyolult, egyes szereplőknél kevés a hozzáadott érték, a szegmentáció gyakorlatilag a műszaki infrastruktúra miatt jött így létre. Az értéklánc így néz ki: „Tartalom tulajdonosok: Csatornák – CDN-ek, teleportok – Internet szolgáltatók – Végfelhasználók". A tartalom tulajdonosok és a felhasználók érdeke az lenne, hogy minél rövidebb láncon keresztül, közvetlenül juthassanak el a felhasználókig. Az Interface Kft. által – partnerei közreműködésével – kifejlesztett rendszer segítségével drasztikusan lerövidül az értékesítési lánc a 'Tartalom tulajdonosok – Internet szolgáltatók – Végfelhasználók' hármasra. Fontos szempont, hogy az internet szolgáltatók nem tudnak és nem is akarnak szegmentálni, ami van a neten, az hozzáférhető minden előfizető részére.
Az elkészült rendszer biztosítja a megfelelő technológiai alapot a jó minőségű, alacsony sávszélességet igénylő „korlátok nélküli" netes műsortovábbításhoz. Amennyiben ehhez megfelelő közreműködő társak és erőforrások párosulnak, további célkitűzésünk a létrehozott alapokon egy teljes szolgáltatás kialakítása (CRM, Workflow, Service Desk, stb.), amely akár megvásárolhatóan, akár bérbe vehetően, akár fizetett szolgáltatásként működtethető és – a működtető által a tartalom szolgáltatókkal megkötött szerződésekre alapozva – olcsón, jó minőségben képes kiszolgálni a felhasználókat.