EuroAstra

Kgfb-kampányban az utolsó tíz napban vált az autósok fele

Immár alig több mint  egy hete maradt az autósoknak arra, hogy eldöntsék: év végi évfordulós kötelező biztosításukat lecserélik-e vagy sem. A Netrisk.hu előző évekből származó statisztikája azt mutatja, hogy az igazi hajrá csak most kezdődik: az autósok 47 százaléka az előző két évben is az utolsó tíz napra hagyta a döntést. A Posta november 18-áig érvényes díjkedvezményének megszűnése jelentősen átrendezte a szerződések biztosítók szerinti megoszlását: a még mindig második Posta az elmúlt három napban a korábbi 27 százalék helyett már csak a szerződések 9 százalékát szerezte meg. Az átrendeződés tovább erősítette az Allianz hegemóniáját, miközben a változásnak további hasznélvezői elsősorban a K&H, a Groupama és az Astra biztosítók lettek.

 

Immár alig több mint  egy hete maradt az autósoknak arra, hogy eldöntsék: év végi évfordulós kötelező biztosításukat lecserélik-e vagy sem. A Netrisk.hu előző évekből származó statisztikája azt mutatja, hogy az igazi hajrá csak most kezdődik: az autósok 47 százaléka az előző két évben is az utolsó tíz napra hagyta a döntést. A Posta november 18-áig érvényes díjkedvezményének megszűnése jelentősen átrendezte a szerződések biztosítók szerinti megoszlását: a még mindig második Posta az elmúlt három napban a korábbi 27 százalék helyett már csak a szerződések 9 százalékát szerezte meg. Az átrendeződés tovább erősítette az Allianz hegemóniáját, miközben a változásnak további hasznélvezői elsősorban a K&H, a Groupama és az Astra biztosítók lettek.

 

Indul a hajrá

Az elmúlt évek statisztikái is azt támasztják alá, hogy az autósok szeretik az utolsó napra hagyni döntésüket a jövő évi kgfb-szerződésükről. A biztosításváltások csaknem fele november utolsó tíz napjában zajlott le, miközben mindkét évben az utolsó négy napra esett az összes váltás 28 százaléka.

„Idén is hasonló tendenciára számítunk – jelentette ki Sebestyén László, a Netrisk vezérigazgatója. – Mindez azt is jelenti, hogy a további időszakban még jelentősen változhat az új szerződések megoszlása az élbolyban található biztosítók között, mivel egyikük épp a napokban vezetett ki egy igen jelentős kampányidőszaki kedvezményt."

 

Első alkalommal változik díjkedvezmény kampányidőszak közben

A Posta idei újítása a korán ébredő autósokat jutalmazta 20 százalékos díjkedvezménnyel. Erre mindazok jogosultak voltak, akik szerződésüket november 18-ig megkötötték. E kedvezmény megszűnése azonban november 18-át követően jelentősen átrendezi a szerződések biztosítók szerinti megoszlását.

 

A Posta ugyan továbbra is második helyen áll, de az új szerződéseknek immár nem a 27, csupán a kilenc százalékát szerezte meg az elmúlt három nap során. Részesedésének csökkenése egyrészt az eddig is magasan vezető Allianz pozícióját erősítette, miközben a változásnak további hasznélvezői elsősorban a K&H, a Groupama és az Astra biztosítók lettek.

 

Az időszaki díjkedvezmény ugyanakkor csupán egy a számos egyéb, összességében akár 40 százalékot is meghaladó díjcsökkenést eredményező kedvezmények közül. A Netrisk adatai szerint az idei szerződések esetében az alábbiak voltak a legnépszerűbbek:

 

 

A e-kommunikációs kedvezménnyel a szerződők több mint kétharmada élt, ami egy online közvetítői felület esetében nem meglepő fejlemény. A kampányidőszaki kedvezmények mintegy fele kapcsolódott eddig a Posta szerződéseihez, vélhetően tehát ennek kiesésével az időszak végére összességében a kampánykedvezmények súlya csökenni fog. Szintén sok autós, a szerződők 38 százaléka él ugyanakkor azzal a lehetőséggel, hogy egyösszegű vagy féléves díjfizetés esetén további kedvezményben részesülhet.

 

 

A Netrisk Magyarország legnagyobb biztosításközvetítő oldala, a tavalyi kampány során a flottákat nem számítva az év végi biztosításváltások közel 40 százalékát a netrisk.hu oldalain hajtották végre.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük