A DEICHMANN csoport szembeszáll a 2009-es válsággal Közép-kelet- és dél-európai terjeszkedés – sikeres indulás Bulgáriában
4 perc olvasás
A gazdasági válság ellenére Európa legnagyobb cipőkereskedelmi lánca 2009-ben tartotta magát a beruházási terveihez és erőteljes terjeszkedési folyamatot hajtott végre Európában. 2009-ben világszerte 282 új Deichmann üzlet nyílt. Csak a közép-kelet- és dél-európai régióban már 215 üzlettel rendelkezik a hálózat. Mindezen felül üzembe helyeztek egy új logisztikai központot is Szlovákiában, ezzel is támogatva a közép-kelet- és dél-európai régiót.
A gazdasági válság ellenére Európa legnagyobb cipőkereskedelmi lánca 2009-ben tartotta magát a beruházási terveihez és erőteljes terjeszkedési folyamatot hajtott végre Európában. 2009-ben világszerte 282 új Deichmann üzlet nyílt. Csak a közép-kelet- és dél-európai régióban már 215 üzlettel rendelkezik a hálózat. Mindezen felül üzembe helyeztek egy új logisztikai központot is Szlovákiában, ezzel is támogatva a közép-kelet- és dél-európai régiót.
215 DEICHMANN üzlet Közép-Kelet- és Dél-Európában
A DEICHMANN Ausztria központi szerepet játszik a közép-kelet- és dél-európai bővítési stratégiában, bécsi irányítással segítik elő ugyanis a hálózat terjeszkedését Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban, Romániában és 2009-től már Bulgáriában is.
Magyarországon a DEICHMANN CIPŐ továbbra is piacvezető és a 2009-es évet 15,7 Mrd. HUF (2008: 12,4 Mrd. HUF) forgalommal zárta. 2001-ben nyílt az első üzlet Magyarországon – ma már 61 üzlettel rendelkezik a magyar hálózat. Csak a tavalyi évben 16 új üzlet nyílt.
2009 őszén vezette be a DEICHMANN OBUV Csehországban a legjobb ár garanciáját – hat évvel a 2003-as első üzletnyitásuk után. A forgalom 2009-ben 1.508 Mrd. CZK (2008: 1.365 Mrd. CZK) volt, és 11 új üzlettel bővült a cseh hálózat 2009-ben.
Örvendetes mérleggel zárta az évet Horvátország és Románia is, ahol a csoport csak 2007 óta aktív. Horvátországban a DEICHMANN OBUCA 13 üzlettel (2008: 5) és 99,6 M. Kuna forgalommal (2008: 54,5 M. Kuna) zárta a 2009-es évet.
Romániában a DEICHMANN INCALTAMINTE üzletek száma 2009-ben 13-ról 21-re nőtt. A 2009-es évet 29,8 M. LEI (2008: 63,8 millió LEI) forgalommal zárta. 2010-ben 10 új üzlet nyitását tervezik annak ellenére, hogy a román kiskereskedelem visszafejlődést mutat, és egyre nő a munkanélküliség. Az új nyitásokkal 100 új munkahelyet biztosít a vállalat Romániában.
Sikeres 2009-es évet könyvelhetett el magának a DEICHMANN Bulgáriában is, ahol 2009 tavaszán nyílt az első üzlet. Az év végére négyre bővült az üzlethálózat. 2010-ben további nyolc üzlettel gyarapodik a bolgár hálózat, ebből három csak Szófiában nyílik majd. Bulgáriában is következetes a terjeszkedési politika. A növekvő munkanélküliségi ráta mellett 2010-ben a DEICHMANN 100 új munkahelyet teremt majd. 2009 végéig 56 munkatársat foglalkoztatott a vállalat.
Szlovéniában 2006 óta van jelen a DEICHMANN OBUTEV. Az előző évben már 16 üzlettel rendelkezett a szlovén vállalat – ami öttel több, mint 2008-ban. 15 M. euró forgalommal zárták a 2009-es évet, 3 millióval többel, mint tavaly. Pozitív hatása volt az eredetileg a Stiefelkönig vállalathoz tartozó TURBO cipőüzletek átvételének is.
Szlovákiában a DEICHMANN OBUV 2004 óta működik, a 2009-es év végére már 28 üzlettel (2008: 20). A forgalom 2009-ben 4,9 M. euróval 24,8 Millió Euróra nőtt. A szlovák vásárlók számára nagy öröm volt az euró bevezetésével párhuzamos árcsökkenés 2009. január 1-jétől.
A DEICHMANN csoport világszerte 3,4 Mrd. euróra növelte a forgalmát
Az esseni székhelyű DEICHMANN csoport Németország és Európa legnagyobb cipőkereskedelmi lánca. A nemzetközi csoport 2009-ben megnövelte a forgalmát, a cipő párszám-eladását, és az üzleteinek számát is. Mindehhez bázisul szolgált a cég történetének eddigi legagresszívabb terjeszkedési stratégiája, melynek eredményeképpen 282 új üzlet nyílt Európában és az USA-ban. Felülmúltuk a 2009-re kitűzött céljainkat a pénzügyi válság ellenére is , mondja Heinrich Deichmann, a DEICHMANN csoport igazgató tanácsának elnöke, Essenben. A csoport teljes forgalma 3,1 Mrd. euróról, közel 9%-kal, 3,4 Mrd. euróra nőtt. Világszerte 127 millió párról, 8,3%-kal, 138 millió párra nőtt az eladott cipők száma – mint még soha ezt megelőzően. Bebizonyosodott, hogy jó stratégiát követünk, miszerint a gazdasági válság idején se vegyük vissza a tempót a terjeszkedési terveket illetően , kommentálta Deichmann a fejlődést. 2009 végére a csoport 2.767 üzletet működtetett (tavaly 2.546) 18 európai országban és az USA-ban, 28.000 munkatárssal.
A vállalat, melynek 2009-es nyereségét Heinrich Deichmann örvendetesnek jellemezte, 1913 óta – az alapítás éve – családi tulajdonban van. Mindezt a vásárlóinknak és munkatársainknak köszönhetjük. A terjeszkedést továbbra is saját erőből finanszírozzuk, ezzel lemondva az idegen tőkéről. Ez a tény különösen a pénzügyi válság idején vált be, és biztosította számunkra a szükséges hátteret a kereskedelem területén , így Deichmann.
2011 elejére tervezik az első üzletek nyitását Szerbiában.