A Disney Csatorna lett Magyarország vezető gyermekcsatornája
2 perc olvasásA Disney Csatorna, a világ vezető gyermekcsatornája szeptember 19-én, szombaton rekord nézettséggel indult Magyarországon, és minden fő demográfiai csoportban az élen végzett. Az elsősorban gyermekeknek szóló, családcentrikus csatorna megelőzött minden helyi és nemzetközi versenytársat a 4 év felettiek -, a 4-14 év közötti gyermekek (lányok és fiúk) – és a 13-17 éves tinédzserek körében is.
A Disney Csatorna, a világ vezető gyermekcsatornája szeptember 19-én, szombaton rekord nézettséggel indult Magyarországon, és minden fő demográfiai csoportban az élen végzett. Az elsősorban gyermekeknek szóló, családcentrikus csatorna megelőzött minden helyi és nemzetközi versenytársat a 4 év felettiek -, a 4-14 év közötti gyermekek (lányok és fiúk) – és a 13-17 éves tinédzserek körében is.
A Disney Csatorna, mely Magyarországon a Jetix-et váltotta fel, a 4 év felettiek között 85%-kal, a 4-14 év közötti gyermekek körében pedig 84%-kal haladta meg a Jetix 2008*-ban átlagos szombati napokon mért közönségszámát. A csatorna indításának napján a nézettség olyan magas volt, hogy a Disney Csatorna MINDEN más csatornát maga mögé utasított a 4-14 éves gyermekek körében, magához ragadva a célközönség 22,6%-át, és megelőzve az RTL Klubot (#2) és a Cartoon Network-öt is (#3).
A csatorna indulásának napján szerepelt a programon a Disney Csatorna saját produkciójában készült Született hercegnők, valamint elindult a vadonatúj élőszereplős sorozat, a JONAS is, mely 31,1%-os nézettségével a saját idősávjában az összes csatorna között a 4-14 éves gyermekek körében az első helyen végzett.
A Született hercegnők 37,5%-os nézettségével az összes csatornát figyelembe véve saját idősávjában a 4-14 év közötti gyermekek körében szintén az első helyen végzett.
Maciej Bral, a Disney Channels Közép-Kelet európai régiójának alelnöke és ügyvezetője elmondta: "A Disney Csatorna magyarországi indulásának bámulatos nézettségi adatai megerősítik, hogy műsorkínálatunk világszerte tetszésnek örvend. Programjaink a fiatal közönségünk életét tükrözik, ösztönzik a családi összetartást és arra bátorítják a gyerekeket, hogy higgyenek magukban és kövessék álmaikat. Az elkövetkező hónapokban erre a sikerre építve szeretnénk folytatni munkánkat."
Forrás: AGB Hungary
24 órás, kábeles és műholdas otthonokban mért nézettségen alapuló értékelés
*A Disney Csatorna 2009. szeptember 19-én szombati nézettségét a Jetix 2008-as átlagos szombatjaival összevetve