A Dunlop a hipersport piac fokozódó szegmentációját látja
4 perc olvasásA Dunlop új megközelítést vezet be a hipersport piac kapcsán: kínálata újradefiniálását a „Minden motorosnak a maga abroncsát"cél vezérli. A Dunlop a piac sportos oldalának fokozódó specializációját tapasztalta, melynek jegyében a motorosok adott jellegű motorozáshoz választanak abroncsot.
A Dunlop új megközelítést vezet be a hipersport piac kapcsán: kínálata újradefiniálását a „Minden motorosnak a maga abroncsát"cél vezérli. A Dunlop a piac sportos oldalának fokozódó specializációját tapasztalta, melynek jegyében a motorosok adott jellegű motorozáshoz választanak abroncsot.
– 2017-re a Dunlop teljesen megújította portfólióját
– „Minden motorosnak a maga abroncsát" – hirdeti a Dunlop
– A SportSmart2-t a SportSmart2 Max váltja
Az átfogó európai piaci trend továbbra is a sokoldalú sport/túramotorok eladásainak népszerűségét mutatja, melyek kapcsán a Dunlop tavaly vezette be innovatív RoadSmart III abroncsát. A hipersport szegmens azonban továbbra is pezseg: a közelmúltban néhány rendkívül céltudatos superbike és sportmotor került bevezetésre – a Dunlop pedig a motorosok konkrét igényeire építve fejlesztette tovább választékát.
A Dunlop megközelítése ennek érdekében elsőként a motorosok igényeinek megértését célozta meg, mielőtt kifejlesztette volna közkedvelt SportSmart2, GP Racer D211 és GP Pro D212 abroncsai utódjait.
„Az „a motoros az első" megközelítés azt a célt szolgálta, hogy világossá tegye a vásárlók számára, hogy a vadonatúj termékskála a jelen és a jövő trendjeihez igazodik, nem csak egyszerűen az előzőek továbbfejlesztett változata" – mondta Andy Marfleet, a Dunlop Motorcycle Europe marketing igazgatója.
Hivatásos motorosok, gyakorlott pályamotorosok és utcai motorosok
„A Dunlop szegmentációja három jól elkülönülő kategória megszületéséhez vezetett a hipersport motorosok számára. Bár maga a motor sok esetben ugyanaz a modell, a motorosok igényei határozottan eltérőek" – tette hozzá Marfleet.
Hivatásos motorosoknak ajánlott
Azon motorosok számára, akik mögött egy versenycsapat műszaki támogatása áll, és teljes versenygarnitúrával motoroznak, a Dunlop az utolsó simításokat végzi a legendás Isle of Man TT versenyen győzelmet arató GP Pro D212 abroncs utódjának kifejlesztésén. Az új abroncs számtalan új technológiát fog felvonultatni, és 2017 őszén kerül bevezetésre.
Gyakorlott pályamotorosoknak fejlesztett
Azon motorosok számára, akik komolyan veszik a pályán töltött napokat, s ennek jegyében adott esetben abroncsmelegítőt és pályaorientált abroncsgarnitúrát is alkalmaznak motorjukon, a Dunlop GP Racer szériája már régóta közkedvelt választás. Versenyeken való sikeres tavalyi debütálását követően a Dunlop új GP Racer D212 abroncsa múlt hónapban került a boltok polcaira Európa-szerte.
Az első gyártási specifikációjú GP Racer D212 a francia superbike bajnokság utolsó versenyén mutatkozott be, mindkét Supersport futamban győzelemre segítve Lucas Mahiast (GMT94 Yamaha). A prototípus abroncsok korábban már a FIM Endurance Világbajnokságon is bizonyították képességeiket.
A GP Racer D212 abroncsban bemutatkozik a Dunlop legújabb hőszabályozó Heat Control Technológiája (az Endurance változat hátsó 190/55ZR17 és 200/55ZR17 méreteiben elérhető), mely fokozza az abroncs szakadással szembeni ellenállását azáltal, hogy egy rendkívül erős és tartós külső futókeverék alkalmazását teszi lehetővé, miközben a lágyabb alsó futókeveréke által termelt hő versenyszintű tapadást biztosít.
Alkalmi pályamotorosoknak készült
A Dunlop ebben a szegmensben vezette be legújabb Dunlop SportSmart2 Max abroncsát, mely a SportSmart2 közvetlen utódja, és a Dunlop világbajnokságot nyert endurance versenyprogramját a forradalmi RoadSmart III-ból átvett újításokkal ötvözi. Az első abroncsot radikálisan új konstrukció, míg a hátsót egy forradalmian új futókeverék jellemzik, mely hideg, nedves időben a tapadás optimalizálására növelni tudja az abroncs érintkezési felületét.
Az új SportSmart2 Max abroncsokat a nagy igényeket támasztó országúti motorosok elvárásaihoz tervezték, akik változatos körülmények között motoroznak. A GP Pro és GP Racer termékekhez képest az abroncs működési tartománya szélesebb, és nem igényel speciális beállítási támogatást a teljesítmény optimalizálásához. Az új technológiák hideg és nedves időben mutatott teljesítménye a motoros biztonságérzetét is növeli. Egyértelmű utcai fókusza ellenére az abroncs az alkalmi pályamotorozással is megbirkózik.
Friss termékkínálat
„Bár nevükben hasonlítanak elődjeikre, mindhárom termék jelentős új technológiákat sorakoztat fel, melyeket „a motoros az első" szegmentáló megközelítésünk vezérel. Ahhoz, hogy a három hipersport abroncsot egyazon évben tudjuk bevezetni, nagymértékben hozzájárult az új technológiák hihetetlen mértékű tesztelése és fejlesztése FIM Endurance világbajnoksági kampányaink során. Immár „minden motorosnak a maga abroncsát" kínáljuk – összegezte Marfleet.
Lantai József