A Goodyear és a Dunlop új technológiákkal csökkenti az autó zaját
A Goodyear új technológiákkal lépett elő, hogy komfortosabbá tegyék az utazást, és csökkentsék az autóban keletkező zajt. A Goodyear Sound Comfort, illetve a Dunlop Noise Shield technológiákkal jelentősen csökken az utastérben keletkező menetzaj, az autóvezetés rajongói jobban érzékelhetik a sportos motorjaik által keltett zúgást. A technológia kifejlesztésében a Goodyear az Audit választotta partneréül.
A Goodyear új technológiákkal lépett elő, hogy komfortosabbá tegyék az utazást, és csökkentsék az autóban keletkező zajt. A Goodyear Sound Comfort, illetve a Dunlop Noise Shield technológiákkal jelentősen csökken az utastérben keletkező menetzaj, az autóvezetés rajongói jobban érzékelhetik a sportos motorjaik által keltett zúgást. A technológia kifejlesztésében a Goodyear az Audit választotta partneréül.
Fedezze fel, milyen autója motorjának zúgása a Dunlop Noise Shield technológiával.
Az új hab alapú abroncstechnológia jelentősen csökkenti a zajszintet az autó belsejében
A Dunlop 2014. május 20-án új technológia bevezetését jelentette be, melynek célja a járművön belüli zajszintek vezetés közbeni csökkentése. A technológiával az autóvezetés rajongói jobban érzékelhetik a sportos motorjaik által keltett zúgást, mivel az autó belsejében a teljes zajszint akár 4dBA-val is csökkenhet.
A „Noise Shield" elnevezésű technológia elnyeli a zajt, amit az abroncsüreg rezonanciája (Tire Cavity Resonance – TCR) kelt az autó belsejében. Ez a fajta TCR keltette zaj abból adódik, hogy az abroncsban lévő levegő rezgésbe jön, miközben az abroncs végiggördül az úton, és ezzel, a szerkezetéből eredően, zajt kelt a jármű belsejében. A Dunlop Noise Shield technológiája – az erre a célra kifejlesztett habrétegével az abroncs belsejében – elősegíti az ilyen jellegű levegőrezgés csökkentését.
A technológia hatékonyan tompítja az abroncsüreg-rezonancia hangjának csúcsértékét az abroncsban – akár 11dBA-val is – így a jármű belsejében a zajszintcsökkenés akár 4dB is lehet, aminek köszönhetően a járműfülke jelentősen csendesebb lesz a sebességtartományok széles skálájára kiterjedően. A Dunlop vállalatot az Audi kérte fel a szóban forgó technológia kidolgozására néhány modellje számára a legsportosabbak közül, amilyen az RS6 és RS7, valamint az új A8.
Mivel a fejlett habszerkezetű kialakítás igen könnyű, nem hátráltatja sem az abroncs húzási teljesítményét, sem a sebességi jellemzőit. A hab az abroncs szerves részét képezi annak teljes élettartama során anélkül, hogy a normál használat körülményei között veszítene zajszintcsökkentő képességéből.
A Dunlop Noise Shield technológiája jelenleg a következő járművek alapfelszereltségével kapható:
A. Audi RS6
a. Sport Maxx GT – 285/30ZR21(100Y) XL
b. WinterSport 4D – 285/30ZR21 100W XL
B. Audi RS7
a. WinterSport 4D – 275/30R21 98W XL
C. Audi A8
a. Sport Maxx GT – 275/35ZR21 103Y XL
A Goodyear új SoundComfort technológiával csökkenti a zajszinteket az autó belsejében. A négydecibeles zajszintcsökkentés már említésre méltó.
A Goodyear szintén 2014. május 20-án új technológia bevezetését jelentette be, amely az abroncsüreg rezonanciája által keltett zajszint kezelését célozza meg. A Goodyear új „SoundComfort" technológiájának jellemzője egy nyitott cellás poliuretán habelem, amit az abroncs belső felületén alkalmaznak. A technológia az abroncs útfelületen való gurulása közben keletkezett abroncsüreg-rezonancia (Tire Cavity Resonance – TCR) hangjának csúcsértékét tompítja, akár 11dBA-val, aminek következtében a jármű belsejében a zajszintcsökkenés akár 4dB is lehet, jelentősen csendesebbé téve ezzel a járműfülkét a sebességtartományok széles skálájára kiterjedően.
Az új technológia célja, hogy kellemesebbé tegye a vezetés általános élményét, elősegítve hogy útközben az autóvezetők és utasok jobban élvezhessék a zenét vagy a kellemes beszélgetést, akár telefonon, akár személyesen.
A Goodyear SoundComfort technológiája költséghatékony, az abroncs teljes élettartama alatt stabil, és kellően könnyű is, így kiküszöböl a futásteljesítményre, gördülési ellenállásra és sebességi jellemzőkre nézve minden negatív hatást. Kapható nyári, téli, All Season és RunOnFlat abroncsokkal.
„Ahogy az autógyártók folyamatosan tökéletesítik járműveiket, a zajszint-csökkentés szerves részévé vált abbéli igyekezetüknek, hogy fokozzák a vezetés általános kényelmét"- mondja Xavier Fraipont, az EMEA fogyasztói abroncsainak technológiai igazgatója. „Ezt az erőfeszítést a Goodyear ma a SoundComfort technológiával kapcsolja össze, jelentősen hozzájárulva ezzel az általános zajszint csökkentéséhez az autó belsejében."
A Goodyear SoundComfort technológiája jelenleg csak eredeti felszereléssel kapható az alábbi jármű alapfelszereltségekhez:
Audi A8
a. Eagle F1 Asymmetric – 255/45R19 104Y XL (nyári)
b. Eagle LS2 – 255/45R19 104H XL (All Season)
c. Excellence – 255/45R19 104Y XL (RoF)
d. Eagle F1 Asymmetric – 265/45R20 104Y XL (nyári)
Lantai József