A Google és az epa Európai Sajtófotó Ügynökség megállapodása
3 perc olvasásA Google és az epa új megállapodást jelentett ma be, s ennek értelmében a Google epa-tartalmakat fog közölni a Google News-on. A megállapodás nyomán a Google News felhasználói gyorsan és könnyen találnak majd eredeti hírszövegeket és fényképeket az epa-t tulajdonló tizenegy hírügynökség közül többnek az online-szolgálatából.
A Google és az epa új megállapodást jelentett ma be, s ennek értelmében a Google epa-tartalmakat fog közölni a Google News-on. A megállapodás nyomán a Google News felhasználói gyorsan és könnyen találnak majd eredeti hírszövegeket és fényképeket az epa-t tulajdonló tizenegy hírügynökség közül többnek az online-szolgálatából.
Ez az új megközelítés nemcsak a felhasználók ismereteit növeli, hanem megfelelő elismerést nyújt a keményen dolgozó újságíróknak és kiadóknak azért, hogy mindig a legfrissebb híreket tálalják – mondta Josh Cohen, a Google News termékigazgatója. Örömünkre szolgál, hogy együttműködhetünk az epa-val és rajta keresztül nyolccal Európa vezető nemzeti hírügynökségei közül .
Örömmel nyugtázzuk, hogy tető alá hoztunk egy olyan megállapodást a Google-lal, amely jó mindenkinek: az epa, a részt vevő hírügynökségek és a Google profitálni fognak a Google-on elhelyezett eredeti cikkeink és fényképeink értékesítéséből, a felhasználók pedig profitálni fognak a hírügynökségi tartalom ilyen típusú, felhasználóbarát bemutatásából – mondta Jörg Schierenbeck, az epa ügyvezető igazgatója.
A következő hónapokban a Google linkekkel kapcsolódni fog a hírügynökségi tartalmak forrásához. Korábban a Google News gyakran közölte ugyanazon hírügynökségi cikkek és fotók több példányát több honlaphoz kapcsolódó külön linkkel – mondta Cohen. Az epa-val kötött megállapodásnak köszönhetően a Google News most közvetlenül az eredeti cikkhez utaló linket adhat meg egy a Google által működtetett honlapon .
A felhasználók egy-egy kattintással elérhetik ugyanakkor e cikkek minden példányát, bárhol közölték is őket. Így plusz lehetőséget kapnak, hogy egy-egy kattintással végignézzék a lapkiadók honlapjait, és láthassák ezen kiadók plusz tartalmait, háttéranyagait és elemzéseit.
E megállapodás jelentősége abban áll, hogy a hírügynökségek megkapják az elismerést az általuk létrehozott eredeti tartalomért, és új bevételre tehetnek szert a Google-lal megosztott hirdetési bevétel révén, amelyhez a Google News-on elhelyezett cikkek kapcsán juthatnak – mondta Walter Grolimund, az epa felügyelő bizottságának elnöke.
Az epa (http://www.epa.eu/) vezető európai hírfotóforrásként szerzett nevet magának 1985-ös alapítása óta. Tulajdonosa tizenegy olyan hír- és fotóügynökség, amely Európa legjobbjai között van. Ezek forgalomban lévő hírfotóinak java az epa termékkínálatának része. 2003. május 1-jén az ügynökség eggyel előbbre lépett, és létrehozta saját világméretű fotóriporter-hálózatát. Ma átlagosan több mint ezer epa-kép jut el naponta újságok és más előfizetők százaihoz minden földrészen. Az epa fotóiért tekintélyes díjakat ítéltek oda Európában, Ázsiában, Észak-Amerikában és Afrikában.