A kötelező kampány top5 nyertes célcsoportja
Tökéletes játékelméleti esettanulmányt valósítottak meg a magyarországi kötelező biztosítási piacon versenyző biztosítók: mindenki tisztában volt vele, hogy engedni kell, és azt is tudták, hogy a többiek is hasonló lépésre készülnek, így további engedményeket is bevállaltak. Az eredmény: akár 50 százalékot is elérhet egyes esetekben a csökkenés. (Még a baleseti adó nélkül számolt nettó árak esetében is!) A PBA.hu elemzői az első órák tapasztalataiból képzett ügyfélprofilok alapján bemutatják a kampány top5 legboldogabb célcsoportját.
Tökéletes játékelméleti esettanulmányt valósítottak meg a magyarországi kötelező biztosítási piacon versenyző biztosítók: mindenki tisztában volt vele, hogy engedni kell, és azt is tudták, hogy a többiek is hasonló lépésre készülnek, így további engedményeket is bevállaltak. Az eredmény: akár 50 százalékot is elérhet egyes esetekben a csökkenés. (Még a baleseti adó nélkül számolt nettó árak esetében is!) A PBA.hu elemzői az első órák tapasztalataiból képzett ügyfélprofilok alapján bemutatják a kampány top5 legboldogabb célcsoportját.
1. Vidéki, kármentes autósok: egyes ajánlatokkal akár 53%-kal olcsóbb tarifa is található a korábbi legkedvezőbb árú kötelezőbiztosításhoz képest. „A biztosítók abból indulnak ki, hogy ez a célcsoport ritkán használja gépjárművét, nagy becsben tartja azt, ráadásul a kedvezőtlen gazdasági folyamatok (életszínvonal-romlás, emelkedő benzinárak) miatt még kevesebbet fogják használni. Így csökken a baleset esélye" – magyarázza Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője.
2. Vállalkozók, a KKV-szektor általában: noha mindenki a KKV-k támogatásáról szónokol, úgy fest, hogy a biztosítók tesznek is értékelhető lépéseket: 30-40 százalékkal olcsóbb kötelezőket lehet szerezni kis haszongépjárműre, céges flottára. „A céges flották általában cascot is kötnek, az együttkötési kedvezményekkel erős ügyfélkör építhető, és további bevételre számíthatnak az erre a szegmensre célzó biztosítótársaságok" – mondja Vass Gábor.
3. Átlagos helyzetű család lakáshitellel: Jó eséllyel ellensúlyozható a baleseti adó mértéke a piacon fellelhető kínálatok között válogatva, és így legalább a háztartás ezen költségtételében nem kell drágulásra számítani 2012-ben. Vass Gábor szerint a hiteleseket célzó kedvezmények mögött az rejlik, hogy erre a célcsoportra specializált biztosítási és pénzügyi termékek értékesítésére készülnek a biztosítók és a velük egy tulajdonosi körben levő bankok.
4. Átlagos életszínvonalú fővárosi fiatal, 10 évesnél idősebb autóval: bár abszolút kockázatos célcsoportnak tűnik a lámpától lámpáig gyorsulók kasztja, mégis van biztosító, aki jelentős árcsökkenéssel díjazza őket, ha nála kötnek. „Az egyedülálló férfiakból idővel családapák és jó ügyfelek lesznek, ez magyarázatot adhat a kedvezményekre." – vélekedik a PBA ügyvezetője. Természetesen a nagy árcsökkenés elsősorban a kármentesekre érvényes.
5. Családapa, rendezett körülményekkel az agglomerációban: ők azon kevesek közé tartoznak, akik korábban márkára is hajlandóak voltak áldozni (hasonló célcsoport még az egyedülálló nők a gépjárműtulajdonosok között), azaz nem feltétlenül a legolcsóbb biztosítást választották. Jó szokásukat az ismertebb nevű biztosítók speciális kedvezményekkel díjazzák. „Ez a célcsoport jó bevételtermelő lehetőségeket rejt magában, így azok a biztosítók, amelyek nagy létszámú ügyfélkörrel rendelkeznek, most jó eredménnyel specializálódhatnak az értékes ügyfélszegmensre" – állítja a PBA első embere.
Néhány példa a PBA.hu-nál az első napokban kötők közül:
- 1955-ös születésű vidéki hölgy Daewoo Matizzal: 2011-es éves díja 7080Ft volt, 2012-ben 5640Ft-os éves díjat is találhat.
- 1981-es születésű vidéki férfi, 12éves Volkswagen Poloval, az új kötelezője révén elért megtakarítása 38 százalék!
- 1983-as születésű fővárosi férfi, Volkswagen Golf 1.6, 2011-es éves díja 36865Ft, 2012-es legjobb ajánlata: 27804Ft.