A legintenzívebb hirdetői ágazatok és legnépszerűbb hirdetési kategóriák
Lengyelországban minden negyedik online hirdetés tematikája a telekommunikáció, de a lengyel internetezők mégis a szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó kreatívokra kattintanak leggyakrabban
Lengyelországban minden negyedik online hirdetés tematikája a telekommunikáció, de a lengyel internetezők mégis a szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó kreatívokra kattintanak leggyakrabban
Az online hirdetési kampányokra vonatkozó kutatás kiterjed a régió azon országaira, ahol a Gemius méri az aktivitásokat, ezek Bulgária, Horvátország, a Cseh Köztársaság, Litvánia, Lettország, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Ukrajna és Magyarország. Az adatok a 2012-es év második felére vonatkoznak.
Távközlés, pénzügy és kereskedelem területén mérték a legnagyobb részesedést az online hirdetések között a vizsgált időszakban. A kutatásban szereplő tizenkét ország közül tizenegyben ezekben az ágazatokban működő vállalatok hirdettek a legintenzívebben. A távközlési szolgáltatásokra vonatkozó hirdetéseket legnagyobb arányban Szlovákiában és Magyarországon (mindkét országban 28 százalék), valamint Lengyelországban (25 százalék) mutatkoztak. Viszont a pénzügyi, biztosítási és közvetítői szolgáltatásokkal kapcsolatos hirdetések voltak többségben Szlovéniában (35 százalék), a Cseh Köztársaságban (36 százalék) és Horvátországban (24 százalék). Litvániában, Romániában, Ukrajnában és Lettországban, azonban a legnagyobb arányban a kereskedelmi kategóriában regisztrálták a hirdetési megjelenéseket. Ez 19 százalék a litván és a román piacon, és 17 százalék, a lett piacon. A hirdetések viszonylag nagy százaléka volt tapasztalható a "szabadidős" termékek és szolgáltatások területén Litvániában (19 százalék), és a lakberendezés valamint háztartási berendezések reklámozása területén Bulgáriában (14 százalék).
A magyarok, a lengyelek és a szerbek leggyakrabban a "szabadidő" kategóriájú hirdetésekre kattintottak, a lettek és szlovákok a távközlési vállalatok kreatívjaira, míg a horvátok, csehek, bolgárok a ruhákra és kiegészítőkre, a litvánok utazás, turizmus, szállodák és éttermek ajánlataira, a románok a "kiskereskedelmi" kategória, a szlovének pedig leginkább a háztartási cikkek hirdetéseire kattintottak.
Fenti adatok a gemiusAdMonitor-ból származnak, mely egy átfogó jelentés a legnépszerűbb hirdetési formátumokról, a leggyakrabban hirdetett iparágakról és trendekről a digitális reklám területén, közép-és kelet-Európa 12 országában. Az adatok a gemiusDirectEffect, a Gemius online hirdetési kampányok hatékonyságának mérése és az AdOcean, a Gemius hirdetés szolgáló rendszerének adatai alapján állnak rendelkezésre. A jelentés félévente készül és 2011-óta áll rendelkezésre. Legújabb kiadása a hazai piaccal egyeztetett új formátumban jelenik meg.
Letölthető: http://gemius.hu/hu/jelentesek-riportok-prezentaciok/2013-06/01