612 millió eurós profitot ért el a csoport az év első kilenc hónapjában. Az éves operatív eredmény eléri a 800 millió eurót. Az igazgatótanács osztalék kifizetést tervez 2010-re.

 

612 millió eurós profitot ért el a csoport az év első kilenc hónapjában. Az éves operatív eredmény eléri a 800 millió eurót. Az igazgatótanács osztalék kifizetést tervez 2010-re.

A Lufthansa 2010 harmadik negyedévében már 783 millió eurós nyereséget ért el, ami 565 millióval több, mint az előző év hasonló időszakában. A remek eredmény a konzekvensen végrehajtott költségcsökkentésnek és a folyamatosan növekvő utas-, illetve teherforgalomnak, valamint a csoporton belüli szinergiahatások kiaknázásának köszönhető. A piacra szabott kínálat következtében a csoport valamennyi tagja megvédte, illetve részben javított piaci pozícióján. A rendkívüli tél, a pilótasztrájk és a légtérzár miatt ugyan az első hat hónap összességében még veszteséges volt, ám a remek harmadik negyedéves eredménynek köszönhetően az év első kilenc hónapjára már 612 millió eurós nyereséget ért el a vállalatcsoport, ami év/év alapon 386 millió eurós növekedésnek felel meg. A bevétel 4 milliárd euróval 20,2 milliárd euróra nőtt. „A Lufthansa Csoport átvészelte a gazdasági és pénzügyi válságot. A jó eredmény a következetesen tervezett és végrehajtott akciótervnek és munkatársaink kiváló munkájának köszönhető. A vállalatcsoport erősödésében nagy szerepet játszott az optimalizált költségstruktúra, ami a jövőben is nagy segítségünkre lesz" – kommentálta az eredményeket Wolfgang Mayrhuber, a Lufthansa elnök-vezérigazgatója.

A remek eredményhez a Lufthansa Csoport valamennyi tagvállalata hozzájárult. A személyszállítási üzletág 218 millió eurós nyereséget ért el; a Lufthansa 158 millió eurós, a SWISS pedig 194 millió eurós nyereséget, míg a Germanwings 11 millió, az Austrian Airlines 47 millió, a bmi pedig 90 millió eurós veszteséget ért el, jóllehet a harmadik negyedév során már mindkét vállalat szolid nyereséget könyvelhetett el. Minden légitársaság a hatékonyság növelésébe, illetve a költségcsökkentésbe fektetett erőfeszítéseinek, illetve a növekvő kereslet előnyeit élvezi. Maryhuber rámutatott: „Nem számítunk semmilyen változásra sem a rendkívüli erős globális verseny, sem az európai szegmensben jelentkező szélsőséges árnyomás tekintetében. A Passenger Airline Group minden légitársasága éppen ezért tovább folytatja saját költségcsökkentési programja végrehajtását."

A logisztikai üzletág az első kilenc hónapban 230 millió eurós profitot könyvelhetett el. A Lufthansa Cargo ennek megfelelően az év első hat hónapjához hasonlóan egyértelműen pozitív eredményt ért el. A javítási és karbantartási üzleti szegmens 211 millió eurós működési eredményt ért el, amely valamivel alacsonyabb az előző évi értékekhez képest, és így várhatóan igazolja a válság kései begyűrűzését a repülőgép javítási ágazatba. Az IT szolgáltatási üzletág a visszaesés ellenére is 12 millió eurós profitra tett szert, amely megfelel az előző évi eredményeknek. A catering üzletág növelte bevételeit és 50 millió eurós üzemi eredményét ért el. Az előző évi értékekhez képest az eredmény csak valamivel kevesebb, amely egyébként is egyszeri hatást mutat.

A harmadik negyedéves jelentésben az igazgatóság hangsúlyozta: „Ígéreteinket teljesítve nemcsak a rövidtávú válságkezelésnek tettünk eleget, hanem mindig előre tekintettünk a társaság jövőjének alakítása érdekében. Mindeközben megmaradtunk alapvető elveinknél, amelyek a szilárd pénzügyi struktúrák fenntartása, a minőségi szolgáltatásra való törekvés, az innováció és a hosszú távú értéknövelés." A jövőbeli kockázatok a gazdasági visszaesésben, a légiforgalmi adó negatív hatásában, illetve egy esetlegesen jelentős üzemanyagár emelkedésben jelentkezhetnek. A csoportban végrehajtott költségcsökkentési és szerkezetátalakítási programok pozitív hatásának, az Airline Group tagjai közötti növekvő szinergiának, illetve az általános gazdasági fellendülésnek köszönhetően a teljes évre vonatkozó bevételi eredmények előrejelzései javultak 2010-ben. A csoport igazgatótanácsa jelentős bevétel-növekedésre, valamint a jelenlegi költségcélok további fenntartása mellett 800 millió eurós értéket meghaladó működési eredményre számít. Az igazgatóság várakozásai szerint a 2010-es éves eredmények megfelelnek majd a részvényesek számára történő osztalékfizetés feltételeinek.

2010 harmadik negyedévének eredményei számokban

Az idei év első kilenc hónapjában a Lufthansa Csoport összesen 20,2 milliárd eurós bevételt ért el, amely 24,9 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A 16,4 milliárdos értékű forgalmi bevételek 30,6 százalékkal növekedtek. Az időszak során a Csoport üzemi eredménye 23,3 százalékkal 22,3 milliárd euróra növekedett. A konszolidációs hatások nélkül korrigált adatok 13,8 százalék (bevétel), illetve 16,5 százalék (forgalmi bevételek), valamint 12,6 százalék (üzemi eredmény) a növekedés.

A működési költségek 20,6 százalékkal 21,5 milliárd euróra nőttek az első három negyedév alatt. Ennek legfontosabb oka a konszolidációs hatások mellett az üzemanyagár emelkedése volt, amely 1,2 milliárd euróval 3,9 milliárd eurós összegre növekedett. Ez a 47,7 százalékos éves növekedés mind az árral, mind a volumennel kapcsolatos. A díjak, illetve az illetékek pedig 26,3 százalékkal növekedtek az előző évhez képest. A Lufthansa Csoport működési eredménye az első kilenc hónap alatt 612 millió euró volt, amely 386 millió euróval több a tavalyi év azonos időszakához képest.  A Csoport nettó nyeresége 524 millió euró, míg ez az összeg a tavalyi év első kilenc hónapjában csupán 31 millió eurót tett ki.

A Lufthansa beruházása ebben az időszakban összesen 1,8 milliárd euró volt, amelyből 1,6 milliárd eurót fordítottak a flotta bővítésére, illetve modernizálására. A működési cash flow összesen 2,4 milliárd eurót tett ki, míg a szabad cash flow (a működési cash flow és nettó befektetések különbsége) 1,3 milliárd maradt. A harmadik negyedév zárásakor a Csoport nettó adósságállománya 1,5 milliárd eurónak felelt meg. A 2009-es év végi adatokhoz képest, a sikeres üzleti fejlesztések és portfólió intézkedéseknek köszönhetően a Csoport saját tőke aránya 23,5 százalékról 25,1 százalékra növekedett.

Lufthansa Group

 

Január – szeptember

2010               2009*

Változás

Bevétel

€m

20,193

16,162

4,031

amelyből forgalmi bevétel

€m

16,445

12,589

3,856

A működésből származó nyereség

€m

869

316

553

Operatív eredmény

€m

612

226

386

Korrigált üzemi nyereséghányad**

In %

3.5

2.0PP

1.5PP.

Nettó eredmény

€m

524

31

493

Beruházási költség

€m

1,760

1,777

-17

Cash flow

€m

2,425

1,438

987

Dolgozói létszám

(2010. szeptember 30.)

 

116,838

118,945

Részvényegységre jutó nyereség (hígítatlan)

1.14

0.07

1.07

*) Az előző év értékeit részben újraszámították az IAS 39 által előírt mérési változtatások szerint.

**) Üzemi eredmény és visszaírt céltartalék osztva az árbevétellel

A jelentés teljes egészében megtalálható az interneten, a www.lufthansa.com/investor-relations címen

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük