A magyar játékpiac él és virul.
Prosperáló piaci szektor a válság közepén. A magyar játékpiac él és virul. Az általános gazdasági regresszió látszólag homogén masszájában igen kevés szó esik azokról a piaci szereplőkről, akik a válság ellenére is prosperálnak, sőt – jelentős növekedést tudhatnak maguk mögött. Az egyik ilyen a hazai játékpiaci szereplők sikersztorija – érdemes közelebbről is megszemlélni a miérteket.
Prosperáló piaci szektor a válság közepén. A magyar játékpiac él és virul. Az általános gazdasági regresszió látszólag homogén masszájában igen kevés szó esik azokról a piaci szereplőkről, akik a válság ellenére is prosperálnak, sőt – jelentős növekedést tudhatnak maguk mögött. Az egyik ilyen a hazai játékpiaci szereplők sikersztorija – érdemes közelebbről is megszemlélni a miérteket.
A hazai játékpiaci szektor prosperálása azért is számít sikertörténetnek, mert a KSH adatai szerint az elmúlt években tovább folytatódott a negatív, demográfiai tendencia, vagyis 2009 és 2011 között évről évre kevesebb gyerek született, mintegy 8,7 %-al kevesebben, mint a korábbi években. Emellett az átlagkeresetek és a reálbérek csökkenésének, illetve az évről évre növekvő munkanélküliségi rátának is látszólag azt a tendenciát kellene erősítenie, hogy a gyerekjátékokra fordított kiadások lassan de biztosan szivárognak át a háztartások luxuskiadásainak területére.
Ezzel szemben, az elmúlt évek tapasztalatai alapján éppen azt állapíthatjuk meg, hogy a nagyobb hazai játékforgalmazó cégek folyamatos növekedést könyvelhettek el. A terület hazai piacvezetője például 2007-ben még 12 foglalkoztatottal és 8 televízióban reklámozott játékmárkával szerepelt, 2012-re viszont már több mint a duplájára nőtt. Foglalkoztatottainak száma elérte a 30-at, míg az általa forgalmazott márkák száma 17-re növekedett és újabb növekedéseket ütemeztek be a 2013-as üzleti évre.
(Az elemzésben a Formatex Kereskedelmi Kft. szerepel a hazai piac vezető játékforgalmazójaként, adataikat a cég jóváhagyásával tesszük közzé. http://www.formatex.hu/)
Ezek a hírek nem csak azt mutatják, hogy a magyarok nem szívesen spórolnak a számunkra legfontosabbak elégedett boldogságot sugárzó arcán, de azt is, hogy az itthon jelenlévő világmárkák mellett, párhuzamos, sőt egyre inkább növekvő térnyerésre képesek a játékpiac hazai szereplői. Hogy ezt a sikert vajon a jól felépített üzleti terveknek, a hatékony marketing stratégiáknak, a kedvező pozicionálásnak, esetleg a vállalatok mögötti üzleti zseniknek köszönhetik – nem derül ki.
Ugyancsak kérdés, hogy vajon mely értékesítési szinteken képesek a legnagyobb áruforgalmat bonyolítani. Vajon a játékboltokban, az online piacon vagy éppen a jövő héten zajló Gyerekvilág Élményhétvégéhez hasonló nagyszabású játékvásárokon tudnak-e nagyobb nyereséghez jutni? Ha a közvetlen válaszról nem is áll rendelkezésünkre számszerű adat, annyi bizonyos, hogy az említett eseményhez hasonló, családi hétvégék kiváló alkalmat szolgáltatnak arra, hogy a szektor piaci szereplői a legnagyobb célzott fogyasztói közösség előtt mérettessenek meg. Az ilyenkor összejövő többezres gyerekhad őszinte elragadtatással veszi szakszerű vizsgálat alá az elérhető összes terméket, így borítékolható, hogy az ő ítéletük ezen a ponton mindenképpen domináns értékítéletként könyvelhető el!
A hazai játékpiaci szereplők legszélesebb választékát a péntektől kezdődő Gyerekvilág Élményhétvége hozza majd közös tető alá a Papp László Budapest Sport Arénában!
(lásd: http://euroastra.hu/node/65763)
A részletes kiállítólistáért, programokért és értékes nyereményekért regisztráljon a www.gyerekvilagelmenyhetvege.hu oldalon!
Gyerekvilág Élményhétvége
2012. november 16-17-18.
Papp László Budapest Sportaréna
1143 Budapest, Stefánia út 2.
Nyitva tartás: minden nap 10-18 óráig
Lantai József