A Magyar Posta is partner a pénzügyi kultúra fejlesztésében
3 perc olvasás
Az MNB és a Magyar Posta együttműködési megállapodásának köszönhetően a fogyasztók a postákon is hozzájuthatnak a mindennapi pénzügyi ismereteket fejlesztő – általános és szezonális – információkhoz. Ezzel új partner csatlakozott a jegybank nyári, utazási pénzügyi információkat bemutató fogyasztóvédelmi kampányához.
Az MNB és a Magyar Posta együttműködési megállapodásának köszönhetően a fogyasztók a postákon is hozzájuthatnak a mindennapi pénzügyi ismereteket fejlesztő – általános és szezonális – információkhoz. Ezzel új partner csatlakozott a jegybank nyári, utazási pénzügyi információkat bemutató fogyasztóvédelmi kampányához.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) együttműködési megállapodást kötött a Magyar Posta Zrt.-vel (Posta) a pénzügyi fogyasztóvédelem erősítése és a hazai pénzügyi kultúra fejlesztése érdekében.
A közös társadalmi felelősségvállaláson alapuló együttműködés során a Posta biztosítja, hogy – az év egészében, illetve egy-egy időszaki tájékoztató kampányához kötődően – az MNB pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztató kiadványait (Pénzügyi Navigátor Füzeteit) és a társadalmi célú rövidfilmjeit (Pénzügyi Navigátor Filmek) elérhetővé teszi a postákon, illetve egyéb felületein, ahol további közös fogyasztóvédelmi cikkeket is megjelentet.
A jegybank jelenleg is zajló nyár eleji „Pénzügyekben Önnel – Önért! Nyaralás – tudatosan" elnevezésű lakossági kampányában – kapcsolódva a tudatos pénzügyi tervezésről szóló tavaszi programhoz – elsődlegesen az utazáshoz kötődő pénzügyi tudnivalókra (utasbiztosítások, bank- és hitelkártya használat) hívja fel a figyelmet honlapján, Facebook oldalán, több kereskedelmi áruházlánc üzletében, és – a friss megállapodásnak köszönhetően – a postákon is. Az őszi iskolakezdés idején a diákok pénzügyei (bankválasztás, diákhitel-felvétel) kerülnek a tájékoztatás fókuszába, míg év végén jellemzően a „karácsonyi" hitelek és a (gépjármű)biztosítások jellemzőiről szóló kiadványok lesznek elérhetőek.
Mint ismeretes, a pénzügyi kultúra területén végzett nemzetközi felmérés szerint hazánk felnőtt lakosságának egy része nem kellő körültekintéssel tervezi pénzügyeit, s a fontosabb döntések előtt sem tájékozódik alaposan. Mindez arra mutat rá, hogy a pénzügyi tudatosság fejlesztése során az alapvető pénzügyi információk mellett a mindennapi életben hasznos tudnivalók átadása is fontos, lehetőleg a fogyasztók minél szélesebb köréhez eljuttatva azt. Ennek érdekében az MNB idén márciusban megállapodást kötött több kereskedelmi áruházlánccal, melyhez nemrég további szereplők is csatlakoztak.
A postai együttműködési megállapodás révén a jegybank – a civil szervezetek, az áruházláncok és a felsőoktatási hallgatók mellett – újabb partnerekkel erősíti a pénzügyi fogyasztóvédelem ügyét, s nyitott további partnerekkel is hasonló megállapodásokat kötni.