A Magyarországon hirdetett használt gépkocsik összesített számadatai alapján bővült a kínálat és esnek az árak
Az AAA AUTO teljes közép-kelet-európai használtautó-piacra kiterjedő monitoring rendszerének legfrissebb adatai szerint a használt gépjárművek magyarországi piaca 2016 első két hónapjában több mint 70%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Ugyanakkor a Magyarországon hirdetett használt autók átlagárában közel 10%-os visszaesés mutatkozik a vizsgált időszakban. Ezzel párhuzamosan közel hasonló mértékben emelkedett az eladásra meghirdettek járművek életkora és futásteljesítménye az említett időszakban.
Az AAA AUTO teljes közép-kelet-európai használtautó-piacra kiterjedő monitoring rendszerének legfrissebb adatai szerint a használt gépjárművek magyarországi piaca 2016 első két hónapjában több mint 70%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Ugyanakkor a Magyarországon hirdetett használt autók átlagárában közel 10%-os visszaesés mutatkozik a vizsgált időszakban. Ezzel párhuzamosan közel hasonló mértékben emelkedett az eladásra meghirdettek járművek életkora és futásteljesítménye az említett időszakban.
Az AAA AUTO valós idejű monitoring rendszere a használatautó-árak alakulásán és a hirdetett gépkocsik számán kívül egyéb trendeket is figyel a vállalat piacain. A rendszer elősegíti a kínált gépkocsik pontos árazását és értékbecslését annak érdekében, hogy az AAA AUTO a piaci feltételeknek, valamint az üzleti modelljének megfelelően a lehetséges legjobb árat tudja kínálni ügyfeleinek. A rendszerrel az AAA AUTO azt is nyomon követheti, hogyan fejlődik a magyar használtautó-piac a szomszédos országok piacival összehasonlítva.
A magyarországi használtautó-piacra vonatkozó adatok a vizsgált időszakban
|
2015. január + február |
2016. január + február |
Változás %-ban |
Hirdetett járművek száma összesen (db) |
66 000 |
113 000 |
+71,2 |
Átlagár (Ft) |
1 981 262 |
1 790 941 |
– 9,6 |
Átlagéletkor (év) |
10,3 |
+12,6 |
|
Átlagos futásteljesítmény (km) |
161 643 |
178 956 |
+10,7 |
A fenti táblázat alapján 113 ezer gépkocsit hirdettek a magyar használatautó-piacon 2016 januárjában és februárjában, míg a 2015-ös év azonos időszakában csak 66 ezret. „A használt gépkocsik magyarországi piacának bővülése a tavalyi év hasonló időszakához képest még akkor is lenyűgöző, ha figyelembe vesszük azt a tényt, hogy a hirdetett gépkocsik száma növekszik decemberben, amelynek oka arra a szezonális hatásra vezethető vissza, hogy a kereskedők az év vége előtt hagyományosan engedményeket adnak, és ennek hatása általában még a következő év januárjában is megmutatkozik" – nyilatkozta Karolína Topolová, az AAA AUTO vezérigazgatója. „Egyre több magyar vásárol és ad el gépkocsit a használtautó-piacon, ami rendkívül ígéretes trend vállalatunk jövője szempontjából."
A 2015-ben leggyakrabban hirdetett személygépkocsi modellek összehasonlító táblázata azokban az országokban, ahol az AAA AUTO jelen van
CZ – 932 000 ajánlat |
SK – 508 000 ajánlat |
PL – 2 479 000 ajánlat |
HU – 556 000 ajánlat |
1. Škoda Octavia |
1. Škoda Octavia |
1. Opel Astra |
1. Opel Astra |
2. Škoda Fabia |
2. Škoda Fabia |
2. VW Passat |
2. BMW 3 |
3. VW Passat |
3. VW Passat |
3. VW Golf |
3. Suzuki Swift |
4. VW Golf |
4. VW Golf |
4. Audi A4 |
4. Ford Focus |
5. Ford Focus |
5. BMW 3 |
5. BMW 3 |
5. VW Passat |
6. Ford Mondeo |
6. Audi A4 |
6. Ford Focus |
6. VW Golf |
7. Škoda Superb |
7. BMW 5 |
7. Opel Vectra |
7. BMW 5 |
8. BMW 3 |
8. Škoda Superb |
8. Opel Corsa |
8. Opel Corsa |
9. Renault Megane |
9. Audi A6 |
9. Ford Mondeo |
9. Ford Mondeo |
10. Opel Astra |
10. Ford Focus |
10. Renault Megane |
10. Renault Megane |
A 2015-ben leggyakrabban hirdetett személygépkocsi modellek fenti összehasonlító táblázata szerint a magyar használtautó-piac méretét tekintve leginkább a szlovákiai használtautó-piachoz hasonlít, mintegy a fele a cseh piac nagyságának, és valamivel nagyobb, mint a lengyel piac egyötöde. A Volkswagenek, a Fordok és a BMW 3-as sorozat modelljei mindegyik piacon népszerűek, míg az Opeleket főleg Magyarországon és Lengyelországban, a Suzukikat pedig legfőképpen a magyar piacon kedvelik.
Az AAA AUTO beszerzési részlegének 30 elemzője folyamatosan követi a használtautó-kínálatot, és napi rendszerességgel frissíti a Közép-Európát lefedő ártérképet. Az online hirdetőoldalakon, a nyomtatott sajtóban és a használtgépkocsi-kereskedők weboldalain megjelenő hirdetéseket is figyelemmel kísérik. Az AAA AUTO telefonos ügyfélszolgálatán, e-mail rendszerén és más kapcsolatfelvételi rendszerein keresztül mintegy 15 ezer közvetlen gépjármű-ajánlatot vizsgál meg havonta, amelyekből mintegy 5000 esetében történik végül vásárlás.
„A monitoring-rendszerünk központi szerepet játszik az üzleti modellünkben, mivel értékes betekintést nyújt számunkra a használtautó-piac mindenkori helyzetébe, beleértve az árakat, és a népszerű modelleket is a közép-kelet-európai régióban" – tette hozzá Karolína Topolová. „Így tudjuk elérni, hogy a működésünk szempontjából még elfogadható, de a lehető legkorrektebb áron kereskedjünk, és az aktuálisan legnépszerűbb márkákra és gépjárműtípusokra összpontosítsunk."