A megváltozott fogyasztói szokások elemzése a piaci résztvevők szemszögéből
2 perc olvasás
2013. június 12-én rendezi meg az MMSZ az éves marketing konferencia első állomását, aminek alapkoncepciója a megváltozott fogyasztási szokásokat a marketing és kommunikációs szakma elismert képviselői szemszögéből bemutatni. A résztvevők első kézből származó információval gazdagodhatnak, ami jelentős versenyelőnyhöz juttathatja őket saját szektorukban.
2013. június 12-én rendezi meg az MMSZ az éves marketing konferencia első állomását, aminek alapkoncepciója a megváltozott fogyasztási szokásokat a marketing és kommunikációs szakma elismert képviselői szemszögéből bemutatni. A résztvevők első kézből származó információval gazdagodhatnak, ami jelentős versenyelőnyhöz juttathatja őket saját szektorukban.
A konferencián különféle területek szakmai képviselői tartanak előadásokat vagy prezentálják egy-egy kutatás, felmérés eredményeit, továbbá kerekasztal-beszélgetések keretében foglalkoznak szorosan kapcsolódó témákkal is. Piackutató intézetek, ügynökségek, sajtóorgánumok és multinacionális vállalatok elismert szakértői nyilatkoznak azokról a megváltozott fogyasztói szokásokról, amik az eddig megszokottól merőben eltérő üzleti modellt vagy marketing tevékenységet követelnek meg.
A vállalati szektort alkotó cégek zöme hajlamos a saját folyamataiba temetkezni, ezért a vezetők gyakran észre sem veszik a megváltozott piaci helyzeteket, fogyasztói magatartásokat, csak abban az esetben, amikor ezek már számokban kifejezhetőek, pl. az eladások visszaesésében. A hétköznapi élethez hasonlóan szükség van alkalmanként kilépni a napi rutinból, és felülvizsgálni, adott esetben átértékelni az irányadó marketing tevékenységet. Erre a legjobb példát a start-up vállalatok adják, hiszen az üzleti világban való sikerüket az innovatív megoldásoknak és a proaktív gondolkodásnak köszönhetik. E vállalatok vezetői folyamatosan a célközönség igényeit, szokásait kutatják, és azok változásait igyekeznek megjósolni.
Egy hazai marketingvezetőnek érdemes lenne hetente egy alkalommal valamely start-up vezetőjével kötetlen szakmai beszélgetést folytatnia, így friss információhoz és egy olyféle proaktív szemlélethez jutna, ami által inkább trendeket teremtene, sem minthogy a fogyasztók, illetve a piac változásaira reagálna. Az efféle szakmai látókör-szélesítésre ritkán adódik lehetősége az elfoglalt szakembereknek, éppen ezért kerül megrendezésre az éves marketing konferencia.
További információ a 23. Országos Marketing Konferenciáról a következő linken található: http://www.marketingkonferencia.hu/