A Symantec a Managed Outcome-mal új szolgáltatásnyújtó modellt kínál
A Symantec Corp. (Nasdaq: SYMC) bejelentette Managed Outcome kínálatát. Az új szolgáltatási modell alapja, hogy a felek az üzleti eredményekre és a teljesítménymutatókra alapozva terveztek, nem egyszerűen a termékre és szolgáltatásra.
A Symantec Corp. (Nasdaq: SYMC) bejelentette Managed Outcome kínálatát. Az új szolgáltatási modell alapja, hogy a felek az üzleti eredményekre és a teljesítménymutatókra alapozva terveztek, nem egyszerűen a termékre és szolgáltatásra.
A fókusz tehát az adott üzleti eredmény elérésének biztosítása a jelenlegi környezet átalakításával, fejlesztésével, miközben a szolgáltatás a működési mérőszámok alapján folyik. Ha pusztán a termék vagy szolgáltatás helyett a megvalósult eredményre épülő viszonyban gondolkodnak a felek, akár harmadával is csökkenhetnek bizonyos IT-kiadások.
A Symantec e keretrendszer létrehozásához a Security Operations Managementtel látott hozzá, amelyhez a közelmúltban bejelentett Managed Backup Services és Managed Endpoint Protection Services tartozik.
A Forrester Research kutatása szerint azon szervezetek, melyek áttértek a megvalósult eredményre épülő viszonyra, a műszaki informatikai személyzet kiszervezésénél elvárt megtakarítást további 20-30 százalékkal is megnövelhetik(1).
A megvalósult eredmény modelljét azért fejlesztették ki, mert az üzletmenet szempontjából létfontosságú funkciók megfelelő működtetésére a régebbi, hagyományosabb viszony az ügyféllel már nem volt megfelelő, megfizethető vagy eredményes. A különböző méretű cégek a gyártót a kölcsönösen egyeztetett mérőszámok formájában, a fő teljesítménymutatókkal (KPI) és a hagyományos szolgáltatási szint megállapodásokkal (SLA) mérhető eredmény alapján meghatározásra kerülő fogyasztói érték létrehozására késztető, a megvalósult eredményen alapuló szolgáltatásnyújtó modell irányába mozdulnak el.
A megvalósult eredmény modell fő mozgatórugói
Az elmúlt néhány év során sok informatikai részleg került szorult helyzetbe. A költségcsökkentési elvárások és a feladatok összetettsége miatt egyre küzdelmesebbé vált a technológiaváltás és az új módszerek bevezetése. A rövidülő műszaki beruházási ciklusok és a személyzet csökkentése mellett egyre nehezebb feladat lett a szolgáltatási szint megállapodások betartása. A cégek ugyanakkor az informatikai szolgáltatások minőségének romlása nélkül szeretnék viszontlátni befektetéseik eredményeit. E cégek keresik a folyamatoknak a szolgáltatás színvonalának rontása nélkül történő, lehetőség szerinti maximális szabványosításának a módját.
„A gyártó-ügyfél viszonyban hagyományosan szinte kizárólag az eladó és a vevő viszonya dominál. Ha eladták a terméket, az eladó szerepe a rendszerbeállítással ki is merül" – hangsúlyozta Teasdale Harold, a magyarországi Symantec Képviselet területi igazgatója. „Az idők során a szervezetek rájöttek, hogy a belső személyzet és a belső erőforrások nem mindig elegendőek az egyre bonyolultabb infrastruktúra fenntartásához. Ennek következtében a gyártók hozzáláttak a támogatás és a szolgáltatások bővítéséhez. A Managed Outcome Service Delivery Model az átalakítási folyamat részeként ezt az elvet fejleszti tovább – integrált megközelítéssel – a fő teljesítménymutatók feltételei szerint mért üzleti érték szolgáltatásában."
Magyarországon a régióban elsőként
A piaci igényekre való reagálásként a Symantec magyarországi képviselete a régióban az elsők között hozott létre helyi szolgáltatási üzletágat. Pethő József, a Symantec Szolgáltatások üzletágvezetője és a kiszolgáló új helyi csapat tehát ezentúl már magyarul tudja az ügyfeleket közvetlenül kiszolgálni illetve a partnereket támogatni.
"Ezentúl nem csak licensz-értékesítést, hanem komplett projekttervezést, -megvalósítást illetve rendszerfelügyeletet, supportot is tudunk felhasználóink számára biztosítani. Ezeket a szolgáltatásokat évek óta keresik az ügyfeleink, és ez most végre valóra válik" – tette hozzá Teasdale Harold. "A piacvezető security megoldásainkra építkezve a fő fókuszterületünk az availability megoldásaink (Veritas portfólió) népszerűsítése. Olyan megoldásokat értékesítünk ügyfeleinknek, amelyek költséghatékony üzemeltetést biztosítanak az üzleti folyamataik kiszolgálásához."
A megvalósult eredmény folyamat
A Symantec a felmérési, tervezési, átalakítási és üzemeltetési (ADTO) modellje használatával alakítja át ügyfelei rendszereit. A helyzet alapos felmérésével a Symantec és ügyfele megállapodhat az üzleti folyamatok érettségének átváltozását mérő szolgáltatási mérőszámokról és fő teljesítménymutatókról.
A megvalósult eredmény modell folyamatos, dinamikus, az eredményeket ás az informatikai szolgáltatások beruházásainak megtérülését kiemelő kapcsolatot tart a Symantec és ügyfelei között. Az ügyfelek haszna:
- Világosan meghatározott, a fő teljesítménymutatók alapján mérhető eredmény
- A meglevő és az új eljárások gyorsabb és hatékonyabb irányítása és végrehajtása
- Tökéletesített informatikai folyamatok
- A szolgáltatások vezérlése a működés mérőszámai alapján történik
- A mindennapos irányítási kiadások és a tévedések csökkenése
- Az „eredményért kell fizetni" modell következtében csökkennek a költségek
- Kiszámíthatóbb költségek