A televíziós szolgáltatásformák közül a kábeltévék iránt a legnagyobb az igény, az érdeklődők 41 százaléka sorolta első helyre ezt a műsorszolgáltatási típust – derül ki a Netrisk.hu távközlési szolgáltatási oldalán, a Telenet.hu-n a közelmúltban végzett felmérésből. A mintegy 7 ezer válaszból az is kiolvasható, hogy a szolgáltatások közül a leggyakrabban az internet- és tévészolgáltatók díjait hasonlítanák össze az ügyfelek, amire bőven van is lehetőségük: a tízezer fő feletti településeken átlagosan 7 tévé-, és 13 internetszolgáltató közül választhatnak az érintettek. Az alábbi összegzés bemutatja az egyes szolgáltatástípusokhoz kapcsolódó fő lakossági preferenciákat is.

 

A televíziós szolgáltatásformák közül a kábeltévék iránt a legnagyobb az igény, az érdeklődők 41 százaléka sorolta első helyre ezt a műsorszolgáltatási típust – derül ki a Netrisk.hu távközlési szolgáltatási oldalán, a Telenet.hu-n a közelmúltban végzett felmérésből. A mintegy 7 ezer válaszból az is kiolvasható, hogy a szolgáltatások közül a leggyakrabban az internet- és tévészolgáltatók díjait hasonlítanák össze az ügyfelek, amire bőven van is lehetőségük: a tízezer fő feletti településeken átlagosan 7 tévé-, és 13 internetszolgáltató közül választhatnak az érintettek. Az alábbi összegzés bemutatja az egyes szolgáltatástípusokhoz kapcsolódó fő lakossági preferenciákat is.

 

Az ügyfelek alternatív távközlési ajánlatokra leginkább a fix internetszolgáltatások körében kíváncsiak, 86 százalékuk ismerné meg szívesen a lehetőségeit más szolgáltatóknál. „Mindez azzal van összefüggésben, hogy sávszélesség és díj tekintetében ennél a szolgáltatásfajtánál jelentős a szórás, és a technológiai fejlesztések is itt okozzák a leggyorsabb változásokat – magyarázza Takács Roland, a Netrisk.hu üzletág-igazgatója.

 

A vezetékes internetszolgáltatások kiválasztása során a letöltési sebességen (97%) kívül fontos szempont, hogy a szolgáltatáshoz ingyenes wifi-modem is tartozzon (82%).

 

Szintén magas, 80 százalékos az érdeklődés a televíziós szolgáltatáscsomagok alternatív ajánlatai iránt. Ebben egyaránt szerepe van annak, hogy az utóbbi időben jelentős változások voltak az elérhető csatornák kínálatában, és ennek nyomán számos szolgáltató változtatta meg a kínált műsorcsomagok összetételét, illetve díjait is.

 

E szegmens jelentőségét támasztja alá az a tény is, hogy több mint 3,5 millió hazai háztartásban található valamilyen televíziós előfizetés, emellett a Nielsen Közönségmérés adatai szerint a hazai népességben 2016-ban egy főre átlagosan 5 óra tévénézési idő jut, az 50 év felettiek körében ez az érték a 6 és fél órát is meghaladja.

 

A televíziós szolgáltatások körében továbbra is a kábeltévék iránt a legnagyobb az érdeklődés (41%), ugyanakkor egyre nagyobb az igény az internet alapú (IPTV) szolgáltatás (19%) iránt is. A műholdon keresztül elérhető tévészolgáltatásokat az ügyfelek 17 százaléka preferálja.

 

Mivel ma már a háztartások 83 százaléka rendelkezik digitális vétellel, ami számos hozzáadott szolgáltatást is lehetővé tesz, a tévészolgáltatás kiválasztása során ezek a szempontok is egyre nagyobb szerepet játszanak. A válaszadók negyven százaléka tartja fontosnak a rögzíthető/visszanézhető műsorok lehetőségét. Az olyan kiegészítő lehetőségek, mint az online filmtéka (25%), vagy a mobil eszközökön is nézhető adás (28%) iránt ugyanakkor egyelőre nem tapasztalható kiemelkedő mértékű érdeklődés.

A teljes kínálati paletta a hazai távközlési piacon igen széles: a 10 ezer főnél nagyobb lélekszámú településeken átlagosan 20 szolgáltatóval szerződhet egy ügyfél. A legnagyobb választék a fix internetszolgáltatók körében van: a fenti településkörben átlagosan 13 cégnek van ilyen szolgáltatása, míg a többi szolgáltatást (vezetékes hang, tv, mobiltelefon, illetve mobilnet) átlagosan 7-8 társaság nyújtja, E szolgáltatók közül a legnagyobb ügyfélkörrel a saját hálózattal rendelkező, úgynevezett inkumbens szolgáltatók rendelkeznek. Többnyire az ő hálózatukat bérelve juttatja el szolgáltatásait a felhasználókhoz a többi társaság.

 

A versenyt azonban a tájékozottság alacsony szintje mellett az ügyfelek preferenciái is korlátozzák. Többségük a bejáratott névvel rendelkező szolgáltatókba helyezi a bizalmát: 72 százalékuk számára fontos az ismert márkanév, akár magasabb díjat is hajlandó fizetni ezek szolgáltatásaiért.

 

A Netrisk.hu 2016 tavaszán tette lehetővé oldalán távközlési szolgáltatások egyszerű összehasonlítását és megrendelését. A Telenet.hu néven futó összehasonlító oldalon jelenleg országosan több mint 50 távközlési szolgáltató ajánlatai hasonlíthatók össze gyorsan, áttekinthető formában és rejtett költségek nélkül.

 

www.netrisk.hu

www.telenet.hu

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük