A Várkert rakpart alatt talált ciszterna rendszer lassítja a 19-es és 41-es villamosok pályájának átadását
3 perc olvasásAz Ybl Miklós téren nem régen talált 19. századi ciszterna rendszer megmentése hátráltatja a 19-es és 41-es villamosok vágányépítését, valamint a főgyűjtőcsatorna kivitelezését a Várkert rakparton és a Döbrentei téren. A munkálatok várhatóan még két hónapig tartanak. Mindez azonban nem okozza a teljes főgyűjtőcsatornaépítés nyár végi határidejének kitolódását.
Az Ybl Miklós téren nem régen talált 19. századi ciszterna rendszer megmentése hátráltatja a 19-es és 41-es villamosok vágányépítését, valamint a főgyűjtőcsatorna kivitelezését a Várkert rakparton és a Döbrentei téren. A munkálatok várhatóan még két hónapig tartanak. Mindez azonban nem okozza a teljes főgyűjtőcsatornaépítés nyár végi határidejének kitolódását.
A Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna építésének részeként a Döbrentei tér és a Batthyány tér közötti villamossíneket felújítják. Az eredeti tervek szerint május végére elkészült volna a 19-es és 41-es villamosok új pályája, azonban előre nem látható akadályok hátráltatják a munkát.
A főgyűjtőcsatorna építése során nemrégiben egy 19. századi ciszterna rendszerre bukkantak a kivitelezők az Ybl Miklós téren. A feltárás, a kulturális örökségvédelmi vizsgálatok és a csatornaépítés áttervezése jelentősen lelassította a kivitelezést.
A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal és az I. kerületi Önkormányzat kérte a ciszterna rendszer részletes felmérését és lehetőség szerinti megtartását, mivel az ipari műemléknek minősül. A felmérés elkészült, az eredmények tekintetében és a ciszternák megóvása érdekében a főgyűjtőcsatornát módosított tervek szerint építik tovább. A csatorna lefektetését követően kerülhet sor a vágányépítés befejezésére és a villamosforgalom helyreállítására.
A munkálatok befejezésének időpontját jelentősen befolyásolja, hogy a talált ciszterna rendszer megóvásának és a főgyűjtőcsatorna építésének összehangolása összetett feladat, körültekintést igényel.
A szakemberek szerint, amennyiben újabb előre nem látható akadály nem jelentkezik, legkésőbb két hónapon belül befejeződik a kivitelezés a Várkert rakparton és újra közlekedhetnek a 19-es és 41-es villamosok, egyúttal az értékes műemlék megmentése is sikeresen teljesül.
Mindez nem okoz csúszást a teljes főgyűjtőcsatorna beruházás véghatáridejében, tehát a II. kerületi Zsigmond térig épülő csatorna próbaüzemi működése 2009 augusztusában elkezdődhet.
A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházás Európai Unió által elismert költsége mintegy 428,7 millió euró, amelynek 65%-át az Európai Unió finanszírozza a Kohéziós Alapból, 20%-át a magyar állam, 15%-át pedig a főváros állja.