Az elmúlt hetek rendkívüli esőzései következtében megáradt folyók eddig nem tapasztalt árvíz és belvíz károkat okoznak az ország több térségében. A Pro-M Zrt., – a Magyar Telekom Nyrt. leányvállalata – a TETRA technológiájú Egységes Digitális Rádió-távközlő (EDR) rendszerrel biztosítja a védekezésben és mentésben résztvevő több mint 23.000 fő (rendőr, tűzoltó, katona, vízügyi szakember, önkéntes) együttműködéséhez, kapcsolattartásához szükséges készenléti kommunikációt. A Pro-M Zrt. a készenléti kitelepülésekből eredő többletköltséget, mint hozzájárulást kezeli az árvízvédelmi és a belvízkezelési munkálatok kapcsán. A vállalat helyszíni készenlétre fordított hozzájárulása meghaladja a 8,5 millió forintot.

 

Az elmúlt hetek rendkívüli esőzései következtében megáradt folyók eddig nem tapasztalt árvíz és belvíz károkat okoznak az ország több térségében. A Pro-M Zrt., – a Magyar Telekom Nyrt. leányvállalata – a TETRA technológiájú Egységes Digitális Rádió-távközlő (EDR) rendszerrel biztosítja a védekezésben és mentésben résztvevő több mint 23.000 fő (rendőr, tűzoltó, katona, vízügyi szakember, önkéntes) együttműködéséhez, kapcsolattartásához szükséges készenléti kommunikációt. A Pro-M Zrt. a készenléti kitelepülésekből eredő többletköltséget, mint hozzájárulást kezeli az árvízvédelmi és a belvízkezelési munkálatok kapcsán. A vállalat helyszíni készenlétre fordított hozzájárulása meghaladja a 8,5 millió forintot.

A vállalat az EDR mobil bázisállomásainak üzembe helyezésével támogatja a külterületi rádiós lefedettséget, ezáltal biztosítja a torlódásmentes készenléti híradást. A műholdas technológiát is alkalmazó mobil bázisállomások lefedik az árvíz által leginkább sújtott területeket, így a védekezési eszközök (például a járőröző mentőcsónakok) koncentrált elérése is megoldódott.

„Az árvízvédelmi munkálatok sokrétű, operatív szervezői munkát igényelnek, amelyekhez nélkülözhetetlen technológiát biztosít az EDR rendszer és annak szolgáltatásai. Rendkívüli katasztrófahelyzetekben az azonnali reagálás, gyors intézkedés és a szervezett irányítás elengedhetetlen a megfelelő készenléti jelenlét megszervezéséhez. A Pro-M Zrt. által biztosított technológia, a Vállalati szolgáltatások üzletág (T-Systems) háttértámogatásával, gyors és megbízható segítségnyújtást tesz lehetővé katasztrófa- és veszélyhelyzetekben" – mondta Kozma Béla, a Pro-M Zrt. vezérigazgatója.

A Pro-M Zrt. anyavállalata, a Magyar Telekom kedden jelentette be, hogy 60 millió forintos támogatást nyújt az árvízi munkálatok megsegítésére, valamint 200 darab T-Mobile Domino kártyával ellátott telefont bocsát az árvíz által leginkább sújtott településeken élők, illetve a mentési munkálatokban résztvevő lakosság rendelkezésére.  A mobiltelefonok szintén a Vöröskereszt szervezésében jutnak el az érintettekhez.

Szerdától a Magyar Telekom saját dolgozói körében is adománygyűjtést indított. A dolgozók által felajánlott összeget a cég annak kétszeresével kiegészíti és az így összegyűlt összeget folyamatosan juttatja el a Vöröskereszten keresztül a rászorulókhoz.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük