2024.március.19. kedd.

EUROASTRA – az Internet Magazin

Független válaszkeresők és oknyomozók írásai

Átverős Happy Meal játék a Mc.Donalds-ban: McDonald’s Just Dance – Cseszheted!

8 perc olvasás
Ahogy az írásból is kiderül, a McDonald's-nak, mint minden más vállalatnak is, felelőssége van az üzleti tevékenysége során. A cikk említett hibái azt mutatják, hogy a McDonald's új üzletpolitikai irányának bevezetése során figyelmetlenségből vagy hiányos kutatásból adódó problémák merültek fel, amelyek negatívan érintették a vásárlók élményét. A Happy Meal népszerűsége és a játékok eladása a gyerekek között jelentős bevételt generál a vállalat számára, és a szülők gyakran választják ezt a menüt a gyermekeik számára. Ezért a vállalatnak kiemelt figyelmet kell fordítania arra, hogy biztosítsa a vásárlók elégedettségét és elégedettségét. Azonban, ahogy az írásból is kiderül, a magyarországi McDonald's üzletpolitikája még nem tökéletes, és az általuk kínált szolgáltatásokban és termékekben tapasztalható hibák megnehezítik a vásárlók életét. A kommunikáció hiánya, az elérhetetlen online tartalmak és a kártékony ajándékok mind olyan hibák, amelyeket a McDonald'snak javítania kellene. A vállalatnak figyelnie kell arra, hogy ügyfeleiket a lehető legjobban szolgálja ki, különösen akkor, ha kisgyermekekről van szó. Az általuk nyújtott élménynek pozitív és emlékezetesnek kell lennie, hogy hosszú távon lojális vásárlók maradjanak a McDonald's-nál.
mcdonald's just dance happy meal

McDonald's Just Dance

A magyarországi McDonalds egy új üzletpolitikai irányt vett fel, melyben a családos emberek, benne a kisgyermekesek és a hozzájuk tartozó marketinggel felépített nemzetközi Happy Meal megoldások kezelése és a hozzá tartozó ajándékok területén is, felmerültek alapvető emberi hibák. A vásárló aki gyermekének önzetlenül beszerzi a Happy Mealt, az örömszerzést célozza, még ha olykor agyrémnek tűnő játékokkal a kisgyermekes korosztályt.

happymealdigital-magyarorszagi-macdnalds
mcdonald’s just dance happy meal kampány – magyarország 2023. április

A Just Dance McDonalds Happy Meal kampány hatalmas ötlet

A gyerekek meg vannak őrülve ezért a szuper ötletért és már a lábukkal dobolnak, lökdösve ugrálnak, hurráznak, látszik a kipirosodott arcukon a lelkesedés. A vedd meg kényszerítő érzése pedig, már elve indikált. Veszed, viszed és bumm..pofára esel mert ez amit máshol a világon kapnál, Magyarországon nagy kacsa tánc. Poty-poty-poty…

Íme az amikor máshol, más ország gyermekei felpörögnek a Just Dance -re

youtube player

A McDonald’s Just Dance Video kereső kifejezésre 35 millió találat van, egy hatalmas reklám ötlet, bénán kivitelezve és a tanulságok hazánk földjéről.

Kitalálod melyik cég az, ami a világ legnagyobb játékforgalmazója, pedig valójában egy gyorsétterem ?

Igen,  valóban a McDonalds az:  119 országban 35.000 éttermével a világ játék eladásának 20%-át fedi le. A bizalomhoz mi vásárlók járulunk hozzá, gyermekeink, gyermeki akaratának érdemi kiszolgálásával.  A bizalom tehát adott: mi bízunk a McDonalds-ban de valójában a McDonalds is bízik bennünk?  Nézzünk a körmére a tényekkel sem fukarkodó világnak.

Happy Meal Digital és a Just Dance online táncoló project kooperációja és a nagy magyarországi átverés

Egy jól felkészült, nemzetközi cég magyarországi birodalmában minden olyannak kell legyen mint a világ más országában, de ezt a magyarországi piacon rácáfolni láthatjuk. Eredendően a McDonalds.hu weboldalon a Happy Meal link alatt egy árva semmi sem látható. Konkrétan a nagy üres fehérség. A fehérség amihez társul a nagy semmi: a csodás nemzetközi webcímen, az eredeti, .com-os oldalon.

happy meal átverés

Sajnálatos, hogy a McDonalds amerikai oldalán  a gyerekek Happy Meal menüjétől számos más digitális termékhez is elérhető leírás.  (sajnos a lokalizációt IP alapon éri el az oldal ezt lehet csak az ott élő magyarok vagy VPN-en keresztül USA IP címmel lehet elérni)  Mindenről is szóló digitális termék listájukhoz, számos PDF ben letölthető leírás is van, mi több: még egy Happy Meal boxot is elérhetnek a kreatívkodni vágyó gyerkőcök.

Ezzel szemben Magyarország: McDonalds oldalán a Happy Meal menü a hófehér semmi érhető el és ez csak a kezdet

A jelenleg is a McDonaldsokban elérhető Just Dance néven futó gyerköc Happy Meal kampányról egy fél betű sem olvasható a weboldalon. Ott ahol kellene biztos nincsen de az oldal keresője is néma a témában.  Azon túlmenően, hogy a Happy Meal Digital néven futó weboldalon az alábbi elnézést kérés látható amikor a Just Dance aktív kampánuk játék kartonjain látható linket megnyitjuk:

happy meal digital a mcdonalds os átverés

A szülő a kitartó a gyermek a hisztis vagy a szülő agya is eldurran az új Happy Meal magyarországi Just Dance kampánytól?

A gyermeked fogja, QR köd a dobozon, a sarkán a képeknek, a kedvenc kis táncolós online játék a Just Dance profilképe hívogatóan ösztönöz a vásárlásra. Végre mozogni fog a gyerek örömmel és felszabadultan, gondolod szülőként. Számos szülő mondta ezt amikor megvásároltunk a Happy Meal Just Dance többen is, hogy a gyerekek sokszor kedvtelenek, nem mozognak leget, de végre egy játék ami erre fogja ösztönözni őket.  Elég vidóet láttunk a Tik-Tokon vagy a Youtuben és, hogy a gyerekek örömmel, kacagva ugrálnak a különféle Just Dance pozíciókon és még egymás között is terjesztik. A mozgás örömét és a vidám kacagást, sokak családjába hozta be a digitális Just Dance játék.

Amikor aztán haza érsz, gyerek fogja és QR ködöt fél pillanat alatt beolvassa, megjelenik a nagy semmi

Hallod, hogy a gyerek előbb csak azt mondja majd: “jajj ez nem működik, nincsen NET-em?”  “Vagy a mi a frászkarika esett ebbe bele, nem indul el a játékom” – szól de amikor szülőként fogod és klikk, QR kód, klikk és semmi, akkor bizony elkezded keresni, miért nem működik. Na vajon miért is – gondolod, keresed a hivatalos oldalt, Happy Meal link és upsz…semmi...   ( Mára azaz 2023. április 24-re felkerült ezen link alá a termékek listája ami a Happy Meal része, valamint a lábrész közelében elérhető a rövid ajándék ismertető: ” 1 db választható játék vagy könyv” ám az, hogy ez mi és pontosan hogyan néz ki, mi a használati utasítása, termék leírása, gyakorlatilag továbbra is várat magára. A szülőkre bízva a felismerést, hogy hasznos vagy haszontalan az ajándék amit gyermekük örömmel vásárolt és később kevésbé örömmel nem használt annak jelen cikkben jelölt okai miatt. Pozitív változás viszont, hogy CSALÁDOKNAK néven felkerült link alatt, számos kifestő érhető el. ) 

Arra se vették a fáradtságot, hogy kiírják, elnézést, vagy bocsi átverős, de majd…semmi de semmi…a gyerekek már tele szájjal röhögve mondták, hogy a Happy Meal olyan mint a Trollokban a boldogság, ahogy bogáncs király mondta, a mikor leszek boldog kérdésre kisfiának: “Soha, de soha de soha..”  Talán vicces vagy inkább szánalmas, hogy egy MULTI márka, magyarországi képviselője ezt a hibát nem kommunikálja a kedves Happy Meal vásárlókkal. Biztosan lehet, hogy egyedi a hiba… Aztán kis kutakodás után a Web.Archive.Org-on ráleltünk, hogy valamiféle központosítás lépett életbe a Mekinél, valami új oldal koncepció a .com oldalon és már is a korábbi mcdonalds.hu domain is átirányit a mcdonalds.com/hu/ oldalra.

Ami viszont tény: sem addig, sem azóta nincsen fenn a Magyarországi weboldalon egyetlen információ sem a Happy Meal link alatt, sem máshol.

Fogyasztói érdekeink avagy miben kell javítania a magyarországi McDonaldsnak

Az, hogy kinek a hibájából történt ez az elcseszett marketing baki, ez senkit nem érdekel, hiszen a szülők akkor lennének kvittben a McDonalds magyarországi marketingeseivel, ha az összes olyan gyerek ordítását aki a Happy Meal üzemképtelen kampányában átverve érezte magát: szupra erősítővel kihangosítva bírnánk kiabálásra és ezt meg kellene hallgatniuk, mint nekünk, szülőknek. Nagyjából így kifejezhető a csalódottsága azoknak akik megélték ezt a hatalmas HOAX-ot.  Még is mik azok a szakmai hibák, emberi és szakmai oldalról is amiket elvétettek a magyarországi McDonaldsnál?

Az írásban említett hibák a következők:

  1. Kommunikációs hiányosságok: A McDonald’s magyarországi weboldalán nem találhatók információk a Happy Meal menüről, illetve a Just Dance kampányról, ami zavaró lehet a vásárlók számára. Emellett az online tartalmak elérhetősége is problémás lehet a gyermekek és szülők számára.
  2. Játékok és ajándékok minősége: A vállalat által kínált játékok nem minden esetben biztonságosak, illetve nem alkalmasak a gyerekek számára. Emellett az ajándékok minősége és tartalma is kifogásolható lehet a vásárlók számára.
  3. Digitális tartalmak elérése: Az írás említ olyan problémákat, mint az online tartalmak elérhetősége, amely nehézségeket okozhat a gyermekek és szülők számára a digitális tartalmak elérésében.

Az említett hibák azt mutatják, hogy a McDonald’snak tovább kellene fejlesztenie az üzlet politikáját, és biztosítania kellene a vásárlók elégedettségét és biztonságát, különösen akkor, ha kisgyermekekről van szó. A vállalatnak javítania kellene a kommunikációt és az online tartalmak elérhetőségét, valamint biztonságos és megfelelő játékokat és ajándékokat kellene biztosítania a gyerekek számára.

A tény azonban az, ha több vásárló is tapasztal hasonló problémákat, akkor azok összességében nagy tömegeket érintő fogyasztói panasznak tekinthetők. Azonban ez csak akkor derülhet ki, ha a fogyasztók több jelzést is tesznek az ügyben, és az ügyet részletesen kiértékelik, vagy ha a GVH illetékesei ezt a témát, kellően kiemeltnek tekintik annak tömeges és gyermekeket érintő jellege miatt.  A cikket továbbítottuk ennek elemzése céljából a témában illetékes hivatalos fórumok fel is. Amint lesz bármi adat változás, azt megosztjuk veled.

**Cikkünk szerzője – nagycsaládos apuka aki egy nagyszámú fogyasztói érdekérvényesítő közösségben, szakmailag is érdemben képviseli a közösségük ügyeit.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1973-2023 WebshopCompany Ltd. Uk Copyright © All rights reserved. Powered by WebshopCompany Ltd.