Az AAA AUTO szerint a magyar nők nyáron vásárolnak autót és a divatosabb modelleket preferálják
Az AAA AUTO fóti telephelyének az elmúlt egy évre vonatkozó értékesítési adatai azt mutatják, hogy a nők inkább tavasszal és nyáron vásárolnak autót, és általában a kisebb, divatosabb modelleket választják. Ugyanakkor a magyar férfiak általában a tél beállta előtt vesznek autót, és inkább a nagyobb és praktikusabb járműveket vásárolják. Az AAA AUTO előrejelzései szerint ez a trend a tavaszi értékesítési időszakban sem változik meg.
Az AAA AUTO fóti telephelyének az elmúlt egy évre vonatkozó értékesítési adatai azt mutatják, hogy a nők inkább tavasszal és nyáron vásárolnak autót, és általában a kisebb, divatosabb modelleket választják. Ugyanakkor a magyar férfiak általában a tél beállta előtt vesznek autót, és inkább a nagyobb és praktikusabb járműveket vásárolják. Az AAA AUTO előrejelzései szerint ez a trend a tavaszi értékesítési időszakban sem változik meg.
A fóti telephely 2014. februártól 2015. februárig tartó időszakának részletes értékesítési adatai azt mutatják, hogy a nők elsősorban a ferdehátú kisautókat kedvelik, míg a férfiak inkább a négyajtós autókat, a kombikat és az egyterűeket (MPV) részesítik előnyben. A nők a legtöbb autót júliusban és augusztusban vásárolják, illetve a divatosabb típusokat kedvelik, míg a férfiak leginkább októberben vásárolnak autót.
|
|
|
|
|
|
|
A legkedveltebb autók karosszéria típus szerint
|
|
|
|
|
||
MAGYARORSZÁG |
Összesen |
Férfiak |
Nők |
|||
1. |
ferdehátú |
52.18% |
ferdehátú |
46.76% |
ferdehátú |
63.04% |
2 |
sedan |
16.43% |
sedan |
18.30% |
sedan |
12.58% |
3 |
kombi |
14.88% |
kombi |
16.84% |
kombi |
10.88% |
4 |
egyterű |
5.99% |
egyterű |
6.75% |
SUV |
4.72% |
5 |
SUV |
4.66% |
SUV |
4.63% |
egyterű |
4.46% |
„A nők elsősorban a jármű stílusát és a kényelmi szempontokat veszik figyelembe, míg a férfiak a praktikusabb, nagyobb járműveket keresik" – mondta Karolína Topolová, az AAA AUTO vezérigazgatója. „A férfiak nyilvánvalóan a télre készülve vesznek nagyobb egyterűeket vagy emberek szállítására alkalmas járműveket, hogy a téli hónapokban legyen mivel utaznia a családnak, valamint szállítani a megvásárolt árucikkeket. Ezzel ellentétben a nőket gépkocsi vásárláskor elsősorban a divat motiválja."
Az eladási statisztikai adatok szerint a nők sokkal jobban kedvelik a benzinüzemű autókat, mint a dízelüzeműeket: míg a nők 72,35%-a választ benzines autót, addig ez az arány férfiak esetében csupán 65,17%. Ugyanakkor a férfiak 34,77%-a dízelüzemű gépjárművet vásárol, míg a nőknek csupán 27,65%-a vesz ilyen autót.
„Megfigyelhető, hogy a nők inkább az alacsonyabb fenntartási költségű és a könnyebb benzines autókat részesítik előnyben a dízelüzeműekkel szemben" tette hozzá Topolová. „Szeretnénk azt gondolni, hogy ebben szerepet játszik az is, hogy a benzinmotoros autók környezetbarátabbak, de az a tapasztalatunk, hogy a legfőbb ok, amiért a nők a benzines autókat választják az, hogy azok olcsóbbak és fürgébbek."
Ez az elemzés az AAA AUTO fóti telephelyének – Magyarország legnépszerűbb, legmodernebb és leggyorsabban növekvő használtató kereskedésének – a 2014. februártól 2015. februárig tartó időszakra vonatkozó összesített értékesítési adatai alapján készült.