Az Ability Park nyerte el a Tesco „Az év támogatottja 2010” címét
4 perc olvasásAz Ability Park lett „Az év támogatottja 2010" a Tesco Global-Áruházak Zrt. által meghirdetett támogatási pályázaton. A program keretében az Ability Park munkatársai az eddiginél is többet tehetnek azért, hogy játékos és szórakoztató formában minél több emberrel megismertessék a fogyatékos emberek élethelyzeteit, segítve ezzel társadalmi beilleszkedésüket és elfogadásukat.
Az Ability Park lett „Az év támogatottja 2010" a Tesco Global-Áruházak Zrt. által meghirdetett támogatási pályázaton. A program keretében az Ability Park munkatársai az eddiginél is többet tehetnek azért, hogy játékos és szórakoztató formában minél több emberrel megismertessék a fogyatékos emberek élethelyzeteit, segítve ezzel társadalmi beilleszkedésüket és elfogadásukat.
„Az év támogatottja 2010" program részeként a Tesco és az Ability Park közös roadshow-t indít 2010. szeptember és 2011. június között tizenhat vidéki és egy budapesti áruházban.
„Az év támogatottja" programot 2003-ban hívta életre a Tesco-Global Áruházak Zrt. azzal a céllal, hogy olyan alapítványok működését támogassa, amelyek hátrányos helyzetű embereken segítenek, vagy az ő helyzetük, életminőségük javítását célzó programokat, eseményeket szerveznek. A nyolc éves múltra visszatekintő program keretében számos alapítványt támogatott, rajtuk keresztül pedig számtalan érintett körülményein javított az áruházlánc.
A Tesco több országban évek óta sikeresen működteti „Az év támogatottja" kezdeményezést, amelyet a hosszú távú kötelezettségvállalás jegyében indítottak. A támogatott programokat egységes, szakmai szempontok mentén működő kiválasztási folyamat során jelölik ki. 2010-ben Magyarországon az Ability Park pályázata bizonyult a legjobbnak.
Az Ability Park a fogyatékos emberek élethelyzeteit szórakoztató és játékos formában bemutató interaktív élménypark. Célja, hogy a látás-, hallás- és mozgássérült, autista és értelmi fogyatékos animátorok által bemutatott játékokkal segítse a fogyatékos emberek társadalmi beilleszkedését és elfogadását, emellett pedig tartalmas és örömteli élményt nyújtson mindazoknak, akik játszani szeretnének, vagy próbára akarják tenni képességeiket.
Az Ability Park komplex esélyegyenlőségi projekt. Képzési és oktatási programjai segítségével egyfelől lefordítja a különböző szakmák (építészet, oktatás, média, informatika) nyelvére a fogyatékos emberek problémáit, és rávilágít arra, hogy a fogyatékos-ügy inkább technikai, mint szociális kérdés. Másfelől foglalkoztatási program is, a látás-, hallás-, mozgássérült, illetve értelmi fogyatékos és autista animátorok alkalmazásával ugyanis jelentős szerepet vállal a fogyatékos emberek munkahelyi rehabilitációjában. Végül pedig egyfajta turisztikai látványosság is, amely az állandó helyszínek (vaklabirintus, kerekes-székes labirintus, jel-tér, csodaváros) és egyéb logikai-ügyességi játékok, illetve műhelyek és információs szolgáltatások segítségével tartalmas és örömteli élményt nyújt mindenkinek, aki játszani és szórakozni szeretne, vagy épp próbára akarja tenni képességeit. Az Ability Park önálló helyszínen, Budapest VI. kerületében, a Dessewffy utcában fogadja látogatóit hétfő kivételével minden nap.
A Tesco és az Ability Park „Az év támogatottja 2010" keretében közös roadshow-t és versenyt indít 2010. szeptember és 2011. június között tizenhat vidéki és egy budapesti áruházban. A roadshow állomásain az érdeklődők megismerhetik majd a kerekes székes és a vaklabirintusokat, érzékszervi és jelnyelvi játékokat, az Ajtók termét, a Csodaváros boltját és postáját, valamint számos más érdekes feladatot. Emellett áruházak közötti versenyt is indít a Tesco, amelynek célja, hogy minél több olyan áruház legyen, ahol fogyatékos munkatársak is dolgoznak.
„Megtiszteltetés a Tesco számára, hogy támogathatjuk a fogyatékos emberek társadalmi elfogadottságát, és elősegíthetjük, hogy az emberek jobban megismerjék az érintettek lehetőségeit és igényeit. Bízunk benne, hogy az Ability Parkkal folytatott közös munkával hozzájárulunk ahhoz, hogy a fogyatékos emberekkel kapcsolatban tapasztalható közönyt, idegenkedést és sajnálkozást együttérzés és megbecsülés váltsa fel", mondta Iglódi-Csató Judit, a Tesco kommunikációs igazgatója.