Az Adobe és a Nokia bejelentették 10 millió dollár értékű Open Screen Project Alapjukat
4 perc olvasásAz új alap várhatóan felgyorsítja a gazdag mobiltartalmak, -alkalmazások és -szolgáltatások létrehozását.
Az új alap várhatóan felgyorsítja a gazdag mobiltartalmak, -alkalmazások és -szolgáltatások létrehozását.
A GSMA Mobil Világkongresszuson az Adobe Systems Inc. (Nasdaq: ADBE) és a Nokia Corp. (NYSE: NOK) bejelentették a 10 millió USD értékű Open Screen Project Alapot, mely arra hivatott, hogy segítse a fejlesztőket alkalmazások és szolgáltatások létrehozásában az Adobe Flash® Platformot használó mobil-, asztali és fogyasztói elektronikai készülékek számára.
Az új alap az Open Screen Project eredménye, mely egy iparági kezdeményezés több mint 20 iparági vezető részvételével azért, hogy lehetővé tegyék a webes szörfölés és az önálló alkalmazások konzisztens élményét. A jövőben várhatóan további Open Screen Project partnerek is bekapcsolódnak az alapba.
„Izgalommal tekintünk az Open Screen Project Alapra és a lehetőségekre, melyeket az a tervezőknek és a fejlesztőknek kínál világszerte – mondta David Wadhwani, az Adobe Platform üzleti egységéért felelős alelnök-vezérigazgató. – Mivel eddig több, mint 1 milliárd Flash-hez alkalmas mobiltelefont és -eszközt gyártottak számos platformon, az Alap még több fejlesztő számára teszi majd lehetővé, hogy gazdag tartalmaikat és szolgáltatásaikat nagyszámú mobilfelhasználóhoz juttathassák el."
„Az Open Screen Project Alap az Adobe eszközök és a meglévő fejlesztői készségek használatát ösztönzi az izgalmas és egyedi Flash alkalmazások létrehozására több millió Nokia készülékhez – mondta Tero Ojanpera, a Nokia Szolgáltatások executive alelnöke. – Több mint 300 millió Flash-hez alkalmas készülékkel a piacon, támogatni fogjuk ezeket a fejlesztőket a Nokia Forum fejlesztői közösségén keresztül, miközben egy célzottabb disztribúciós csatornát biztosítunk a fogyasztóknak a Nokia Ovi Store-jával."
A fejlesztőket arra buzdítjuk, hogy adjanak be olyan alkalmazás-koncepciókat, melyek az Adobe Flash Platformon alapulnak, futnak a Nokia készülékeken, és futnak több kijelzőn, beleértve a mobil-, desktop- és fogyasztói elektronikai készülékeket is. Az alkalmazásokat az alapján bírálják el, hogy mennyire innovatív és magával ragadó a felhasználói élmény, mennyire erőteljes az alkalmazás vagy a tervezett kivitelezés, és hogy mennyire jól használja ki a Nokia készülékek képességeit és adottságait, valamint az Adobe Flash and Adobe® AIRTM által kínált lehetőségeket, melyek segítségével a fejlesztők már bizonyított webes technológiákat használhatnak az olyan alkalmazások kiépítésére, melyek átlépik a böngésző határait.
A beadott projekt-koncepciókat egy több képernyős alkalmazások és szolgáltatások szakértőiből álló csoport értékeli majd az Open Screen Project partnerei közül, beleértve az Adobe-t és a Nokiát. A fókuszterületek a következők: szórakoztatás, társasági networking, termelékenység, játékok, hírek és információk. A fejlesztők megtartanak minden jogot alkalmazásaikhoz, míg az Adobe-nak és a Nokiának jogában áll kiértékelni, tesztelni és reklámozni a tartalmat.
A 2008 májusában bejelentett Open Screen Project célja, hogy több kijelzőn is lehetővé tegye a konzisztens végrehajtási környezetet. A kezdeményezés célkitűzése az, hogy lehetővé tegye az internetes tartalmakat, önálló alkalmazásokat és a teljes böngészést tévékészülékeken, set-top boxokon, mobileszközökön és más, az Adobe® AIRTM és az Adobe Flash lehetőségeit kihasználó felhasználói elektronikai készülékeken.
Az Adobe Flash Platform valóban az átütő internetes alkalmazások, tartalmak és videók szabványának tekinthető. A Flash Player tartalmak szörfölésre alkalmas asztali gépek több mint 98 százalékát elérik, és világszerte az online videók több mint 80 százalékát az Adobe Flash technológia használatával játsszák le.
Ezáltal a Flash a legkedveltebb videoplatform az interneten. Az Adobe Flash Lite pedig mobilkészülékekre és más felhasználói elektronikai készülékekre juttatja el a gazdag tartalmakat. Az Adobe Flash Player egyik kulcsfontosságú eleme az Adobe Flash Platformnak, ami beépített eszközök, keretrendszerek, kliensek és szerverek komplett rendszere.