Az Airbus A380 először landolt Magyarországon
2011. október 2.-én először landolt egy Airbus A380-as repülőgép Magyarországon, a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A Lufthansa, Európa legnagyobb légitársaságának pilótái gyakorló repülés keretén belül látogatták meg a magyar repteret. A 73 méter hosszú, 24 méter magas és 79 méter szárnyfesztávolságú LH 9882 járatszámú repülőgép 12:35-kor szállt le Budapesten.
2011. október 2.-én először landolt egy Airbus A380-as repülőgép Magyarországon, a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A Lufthansa, Európa legnagyobb légitársaságának pilótái gyakorló repülés keretén belül látogatták meg a magyar repteret. A 73 méter hosszú, 24 méter magas és 79 méter szárnyfesztávolságú LH 9882 járatszámú repülőgép 12:35-kor szállt le Budapesten.
"Örömmel tölt el, hogy mi lehetünk az első légitársaság, amelyik elhozta az 'egek óriását' Magyarországra. Ezzel a bemutatóval is szeretnénk hangsúlyozni, milyen stratégiai fontossággal bír számunkra Magyarország, ahol már régóta jelen vagyunk megbízható szolgáltatásainkkal. Így szeretnénk bepillantást adni a magyar utazóközönségnek, az immár nyolc gépből álló egyedi A380-as flottánkba, illetve a vadonatúj First Class osztályba" – mondta Ofer Kisch, a Lufthansa Csoport közép-kelet európai regionális igazgatója. "Az elmúlt év során rendkívüli mértékű növekedést tapasztaltunk Magyarországon, több mint 250 000-en választották a Lufthansát, amely közel 10%-kal több, mint 2009-ben. Ebben az évben pedig tovább folytatódott az ígéretes bővülés, utasaink száma immár 15%-kal nőtt. Magyarországi utasaink növekvő száma visszaigazolja, hogy a Lufthansa itt is a megbízhatóságáról, a magas minőségű és innovatív termékeiről és szolgáltatásairól – mint az új zászlóshajónk, az Airbus A380-asról – ismert" – tette hozzá Kisch.
Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója kijelentette: "Ez egy valóban történelmi pillanat a Budapest Airport számára. A Lufthansa a legnagyobb külföldi partnerünk, és mint ilyen ismét learatta az elsőséget, ezúttal abban, hogy elsőként hozta Budapestre a világ legnagyobb utasszállító repülőgépét. A Lufthansa még 1967. augusztus 24-én érkezett először a magyar fővárosba, akkor még a Boeing 727-es sugárhajtású géppel. Később, 1985. június 15-én ismét a Lufthansa volt az első, amely a világ akkor legnagyobb utasszállító gépét, a Boeing 747 Jumbo-t Budapestre hozta. Most viszont, amikor az Airbus A380-ast köszöntjük, ebben egyúttal azt is látni, hogy mennyire fontos partnere Magyarország Németországnak, akár üzleti, akár turisztikai szempontból. A tavasszal megnyitott SkyCourt terminálépület révén a Budapest Airport világszínvonalú szolgáltatást nyújthat a Lufthansa tucatnyi napi járatával Németországba induló utasoknak."
"Egy átlagos napon a Lufthansa 12 alkalommal landol Budapesten, de most először szálltunk le egy Airbus A380-assal. Rendkívüli érzés itt lenni és látni azt, ahogy Budapest felkészült a fogadásunkra" – mondta Werner Knorr, a Lufthansa vezető pilótája.
A Lufthansa Airbus A380-asa 526 utas befogadására képes. A repülőgép felső szintjén található vadonatúj First Class kabin nyolc rendkívüli méretű ülésével egyedi koncepciót tükröz és a lehető legnagyobb szintű kényelmet és műszaki innovációt nyújtja annak érdekében, hogy az utazás valódi élménnyé váljon. Szintén a felső szinten található a Lufthansa díjnyertes Business Class osztálya, amelyen 98 ülés található. A repülőgép fő fedélzetén található a rendkívül tágas és komfortos turista osztály, amely 420 utas befogadására képes.
A First Class részlegét hangszigetelő függönyök választják el a kabin többi részétől, a repülőgép törzsén alkalmazott zajelnyelő anyagok és a különleges padlószőnyeg, amely csökkenti a lépések zaját együttesen eredményezik a világ legcsendesebb First Class kabinját. Az itteni atmoszféra könnyen elfeledteti az utasokkal, hogy éppen repülőgépen utaznak. Az utasok kényelmének másik meghatározó eleme az egyedileg tervezett, ergonomikus és kényelmes ülés, amely ággyá alakítva „kategóriájában a legjobb" címet kapta. A 207 centiméter hosszú és 80 centiméter széles ágy mély, pihentető alvást tesz lehetővé az utasok számára. A levegő páratartalmát szabályozó rendszer – amelyet először alkalmaznak utasszállító repülőgépen – és a napszakhoz alkalmazkodó világítási megoldás szintén hozzájárulnak az utasok komfortjának növeléséhez.
A Lufthansa eddig 17 Airbus 380-ast rendelt, amelyek közül nyolcat már át is vett. Ezek a repülőgépek Tokió, Peking, Johannesburg, New York, San Francisco és Miami között, illetve 2011. október 30-ától már Szingapúrba is közlekednek.
A Lufthansa Airbus A380
Az európai légitársaságok közül a Lufthansa kínálja utasainak a legnagyobb Airbus A380-as flottát és a legkiterjedtebb útvonalhálózatot. Az idén nyártól A380-as gépek repülnek Tokióba, Johannesburgba, New York-ba, San Franciscóba és Miamiba, októberben pedig Szingapúr is felkerül a listára. Az év végéig a Lufthansának nyolcat le is szállítanak az összesen megrendelt 17 óriásgépből. A Lufthansa ezen felül mintegy ötmilliárd euró értékben tervez beruházásokat a reptéri infrastruktúra, a műszaki berendezések és az oktatás terén a következő néhány évben. A vállalat a fedélzeti szolgáltatások terén is innovációra készül, az utasok kívánságait állítva a középpontba.
A Lufthansa konfigurációja szerint 526 utas fér el az A380-as fedélzetén. A felső szinten nyolc luxusüléssel kialakított új First Class egyedi kiszolgálást, kivételes kényelmet és innovatív műszaki megoldásokat kínál, még pihentetőbbé és még kellemesebbé téve az utazás élményét. Ugyanitt található a díjnyertes, 98 üléses Business Class. A fő fedélzeten kapott helyet továbbá a Lufthansa tágas és minden eddiginél kényelmesebb turista osztálya, 420 ülőhellyel.
Világszerte számos repülőtér készül az A380 fogadására. A Lufthansa A380-as flottájának frankfurti bázisán már jelenleg is két szinten lehet felszállni a gép fedélzetére.
A rendkívüli utaskényelem mellett az A380 ökohatékonysága is kimagasló. Az egy utasra jutó 3 literes 100 kilométerenkénti fogyasztásnak és a Rolls-Royce csendes Trent-900 hajtóműveinek köszönhetően a gép a környezetbarát működés szempontjából is új etalont teremt.
First Class
Koncepció: utasokkal az utasokért tervezve
- A Lufthansa a projekt 2004-es indulása óta szorosan bevonta utasait az új First Class
megtervezésébe. Ez idő alatt több mint 2000 felmérést és tíz workshopot szervezett
az utasok körében. - A légitársaság a First Class új ülésének prototípusát és a teljes First Class kabint
beható tesztelésnek vetette alá. Itt is aktívan részt vettek az utasok a koncepció
megvalósításában, például az ülés felhasználóbarát jellegének kialakításában és a mosdó tervezésében.
- Fedélzeti utastesztek: egy négy új First Class üléssel felszerelt Airbus A340 tesztelése
a Frankfurt-Detroit-Frankfurt útvonalon 2008 márciusában/áprilisában
o Összesen 150 interjú (100%-os utasrészvételi aránnyal)
o Az ülés értékelése sokféle szempont szerint, a párnázottságot, a beállítási
lehetőségeket és az ülés kényelmét is beleértve o Kérdések arról, mi tetszett az utasoknak és mi nem, az összelégedettség
felmérése, fejlesztési javaslatok és „nyitott" megjegyzések
- Három 2,5 órás záró workshop 2008 szeptemberében/novemberében (Raunheim,
New York, Tokió) - Az ügyfelek véleménye a tesztgépről:
o „Az ülés tényleg luxuskivitelű, jó anyagból készült és rendkívül tágas."
o „Az ágy fantasztikus volt – új kategóriát képvisel!"
o „A válaszfal-megoldás tökéletes. Ennél jobbat el sem tudnék képzelni!"
o „Különösen tetszettek a kiváló minőségű anyagok. Igazi bútorok érzetét keltik,
ami eltérés a repülőgépek megszokott karakteréhez képest." o „Úgy éreztem, hogy van körülöttem tér – nagyon tetszett!" o „A formaterv és a funkció is kivételes. Nagyszerű megoldás a rugalmas
válaszfal és a derékalj is nagyon jó ötlet."
„A világ legcsendesebb First Class-a"
- A repülőgép külső borításába épített speciális, a Lufthansa Technik által fejlesztett
hangszigetelő anyag optimálisan véd a hajtóműzaj és más zavaró zajhatások ellen - A zajelnyelő függönyök kiszűrik a konyharészből vagy a szomszédos kabinokból
beszűrődő zajt - Lépészaj-csökkentés: az ülések közötti folyosó speciális padlószerkezettel
rendelkezik, és a padlózatok között szigetelőhabot tartalmaz
Kényelem az alváshoz / üléshez
- „Kategóriája legjobb ágymegoldása" – a legszélesebb ágy 80 cm-es (hosszúsága 207
cm) - Az ülés felépítése – megbízott ergonómiai szakértők által fejlesztett, új szerkezet
- A Lufthansa által szabadalmaztatott „Shape System" megoldásnak köszönhetően
minden egyes ülésnél egyedileg állítható az ülő és fekvő pozíció
Tágas, védett személyes tér
- A rögzített választóelemek hiánya megszünteti a bezártság érzését
- Nincs felső poggyásztartó
- Védett tér – lakosztály kialakítása nélkül – elektromosan vezérelt választóelemekkel
(rugalmas válaszfal az üléstér körül) - Személyes, zárható szekrény, vállfás ruhatartó táskával (vállfával együtt)
- Elektromosan állítható heverő, külön hellyel két pár cipő számára
Kényelmi jellemzők / komfortcsomag
- Lélegző anyagok (100% szűz gyapjú, ezüst-metál szálakkal)
- Kényelmes „Paradies" matrac hőfokszabályozott takaróval
- A berlini Charité Hospital alváskutatóival közösen kifejlesztett párnák
- Van Laack pizsamák
- Porsche Design komfortcsomag külön hölgyeknek és uraknak. Tartalma: alvócsomag,
szájhigiéniai készlet, La Mer kozmetikai készlet
Mosdók (két helyiség)
- A First Class átlagos mosdóméretének háromszorosa
- Külön illemhely- és mosdó-rész (gyakorlatilag két helyiség), ami fokozza a higiéniát és
a kényelemérzetet - Függőleges tükör a tér egészében (az A380-as légitársaságok közül egyedül a
Lufthansánál)
Formaterv
- Letisztult, egységes termék a földön és a levegőben
- Egyedi vonalvezetés, finom színválasztás (alapszínek: karamell, szürkésbarna,
hófehér), egyszerű, elegáns, visszafogott stílus - Kiváló minőségű anyagok: fautánzat, alumínium, magángép-stílusú falborítás (pl. az
Alcantarához hasonlító Ultrasuede bársonyutánzat)
Speciális jellemző: légnedvesítő rendszer
- A világ első, légnedvesítő és zónákra tagolt légszárító rendszerrel ellátott
kereskedelmi repülőgépe - A kényelmes fedélzeti környezet páratartalma általában meghaladja a 20 százalékot;
a jelenlegi első osztályú kabinban ez az érték kb. 5 százalék. A jövőben a
légnedvesítő rendszer 15-25 százalékra növeli a páratartalmat - Jobban érvényesül az ételek íze, az utasok jobban alszanak, javul a kényelemérzet
Business Class
- Főleg funkcionalitás és felhasználóbarát jellemzők szempontjából továbbfejlesztett
ülések - Új dizájn-elemek
- Kiváló minőségű anyagok
- Nagyobb rakodótér a poggyásztartók megnövelt méretének köszönhetően
- Áramellátás mindenféle (nemzetközi) csatlakozáshoz adapter nélkül
- Harmonikus kabinleválasztás félig áttetsző függönyökkel
Turista osztály
- Jóval nagyobb hely minden utasnak: az optimalizált, ergonomikus üléskialakítás és a
vékonyabb háttámla kb. 5 cm-rel növeli az egy utasra jutó személyes teret - Ismert nemzetközi formatervezők és külső ergonómiai szakérők közreműködésével
kifejlesztett, új ülés - Tágas, jó térelosztású kabin, világosan elkülönülő részekkel
- Nagyobb hely a kevésbé meredek lejtésű külső falaknak köszönhetően
- Nagyobb rakodóhely a poggyásztartók megnövelt méretének köszönhetően
Az Airbus A380 utasüléseinek műszaki adatai
|
Ülés szélessége |
Ülések közötti távolság |
Döntési szög |
Elrendezés |
Üléskonfiguráció |
First Class |
80 cm |
213 cm |
180° |
1 – 2 – 1 |
8 – 98 – 42 0 |
Business Class |
67 cm |
145-152 cm |
168° |
2 – 2 – 2 |
8 – 98 – 420 |
Turista osztály |
52 cm |
79 cm |
113° |
3 – 4 – 3 |
8 – 98 – 420 |
Szórakozás repülés közben
- Saját monitor minden osztály minden utasának
- Igény szerinti szórakozási lehetőség sokféle programmal
- Játékfilmek akár nyolc nyelven, népszerű tévésorozatok és izgalmas
dokumentumfilmek - Nemzetközi rádiócsatornák, sokféle CD, több résztvevős játékok
- Külön programok gyerekeknek
- Információk a repülésről, külső videokamera által közvetített kép, aktuális repülési
pozíciók 3D-ben
|
First Class |
Business Class |
Turista osztály |
Monitor mérete |
17" |
10,6" |
9" |
Nyelvek száma |
10 |
10 |
10 |
Játékfilmek száma jelenleg |
30 |
30 |
16 |
Videocsatornák száma |
20 |
20 |
2 |
TV-sorozatok / dokumentumfilmek |
75 |
75 |
35 |
Rádiócsatornák |
30 |
30 |
30 |
CD-k (Audio on Demand) |
200 |
200 |
100 |
Játékok |
10* |
10* |
10*** |
Külön gyerekprogram |
rajzfilmek, KidsFun |
rajzfilmek, KidsFun |
KidsFun |
Ülésbe épített USB-port |
van |
van |
van |
Mozgó térkép/ Airshow |
Niceview |
Niceview |
Niceview |
Külső videokamera |
van |
van |
van |