Az autohopper sofőrök igényesebbek és tudatosabbak
3 perc olvasásAz AutoHop, a közép-kelet-európai régió vezető telekocsi közösségének rendszerében jelenleg Magyarországon regisztrált 120 ezer tag közül 21846 hirdeti magát „autós"-ként. Az autóval rendelkező AutoHop tagok, amikor útnak indulnak, felajánlhatják az autójukban fennmaradó, üres üléseket az autóval nem rendelkező, csak utazni kívánó, „utas" tagoknak. Az AutoHop autósai eddig 45 millió kilómétert tettek meg utasokkal.
Az AutoHop, a közép-kelet-európai régió vezető telekocsi közösségének rendszerében jelenleg Magyarországon regisztrált 120 ezer tag közül 21846 hirdeti magát „autós"-ként. Az autóval rendelkező AutoHop tagok, amikor útnak indulnak, felajánlhatják az autójukban fennmaradó, üres üléseket az autóval nem rendelkező, csak utazni kívánó, „utas" tagoknak. Az AutoHop autósai eddig 45 millió kilómétert tettek meg utasokkal.
Bár a dráguló üzemanyagárak folyamatosan a közbeszéd részét képzik, amikor útra kelünk, nem szoktuk az autózás teljes költségét figyelembe venni, nem gondolunk a szervízköltségekre, a gépjárműadóra, vagy akár a kötelező biztosítás anyagi vonzatára. Egy átlagos személygépkocsi éves fenntartási költsége itthon meghaladja a 842 ezer forintot. Ez havi 70 ezer forint, ami a magyar átlagfizetés 46%-a, így nem csoda, hogy sokan keresik azokat az alternatívákat, amellyekkel csökkenthetőek az autó fenntartási költségei.
Egy átlagos, középkategóriás, ötszemélyes autó üzemanyagköltsége 24 forint kilométerenként, de a teljes fenntartási költség valójában egy átlagos autó esetében is meghaladja az 52 forintot (kilométerenként). Például, Budapest-Debrecen távon az autózás teljes költsége 12 220 forint. Ha autós autohopperként elviszünk két utast, akkor körülbelül 6500 forintot spórolhatunk. H. Gábor autohopper havonta négyszer teszi meg a Budapest-Debrecen távot oda-vissza autójával. Ha minden alkalommal elvisz két autohopper utast, 97 760 forint helyett csak 45 760 forintot fog utazásra fordítani egy hónapban. Az éves megtakarítás hasonló aktivitású autohopper autósoknál így akár meghaladhatja a félmillió forintot is.
Az autohopper autósok háromnegyede havonta, 15%-a hetente, 10%-a heti több alkalommal szállít autohopper utasokat. Minden rendszeresen autózó tapasztalta, hogy mennyire unalmas lehet ugyanazt a távot újból és újból egyedül megtenni. Sz. Péter autohopper autós szerint a telekocsizás során az útitársak egyfajta „kommunikációs tréningen" is részt vesznek, mivel közben alkalmuk nyílik beszélgetni egymással, megosztani gondolataikat és élményeiket. Véleménye szerint manapság felüdülés egy olyan szolgáltatás, amely kimozdítja az embereket a komfortzónájukból. Péter projektmenedzser, de az autohopperek között van paplanernyős, divattervező, bronzműves szobrász, műfordító, informatikus, focista, és van olyan is, aki megmászta már a Himaláját. Az autohopperek átlagéletkora 35 év, a kedvenc autójuk pedig a Volkswagen.
Autós autohopperek tapasztalata, hogy aki „idegeneket" szállít, igényesebbé válik az autója, illetve annak állapota iránt. Sz. Ferenc autohopper autós számára különösen fontos, hogy ha valaki beszáll mellé, az autó tiszta és kitűnő műszaki állapotban legyen. Nemcsak az autójára figyel oda jobban, hanem vezetési stílusára és a vezetés biztonságára is.
A telekocsizás társadalmilag is hasznos, mivel használatával csökken a forgalomban közlekedő autók száma, csökken a levegőszennyezés és a forgalmi dugókban töltött idő is.