Egy kávéházi plakát az "ántivilágból"Egy kávéházi plakát az "ántivilágból"

 A magyarok 74 százaléka iszik nap mint nap kávét, de szinte csak a fiatalok és főleg az egyetemisták járnak rendszeresen kávéházba. A legnépszerűbb még mindig a presszó kávé, amire leginkább az értelmiségi igényes, míg sokan adalékokkal ellátott porkávét kortyolnak – derül ki a Caffé Perté most zárult, a hazai kávéfogyasztási szokásokat vizsgáló felméréséből.

  Egy kávéházi plakát az "ántivilágból"Egy kávéházi plakát az "ántivilágból"

 A magyarok 74 százaléka iszik nap mint nap kávét, de szinte csak a fiatalok és főleg az egyetemisták járnak rendszeresen kávéházba. A legnépszerűbb még mindig a presszó kávé, amire leginkább az értelmiségi igényes, míg sokan adalékokkal ellátott porkávét kortyolnak – derül ki a Caffé Perté most zárult, a hazai kávéfogyasztási szokásokat vizsgáló felméréséből.

A nem reprezentatív felmérés szerint leginkább a 18 és 36 év közöttiek és közülük is leginkább az egyetemisták járnak kávéházba, míg a lakosság 75 százaléka heti egyszer sem vagy egyáltalán nem látogatja azokat. Pedig a magyarok 74 százaléka vallotta magát kávéfogyasztónak és 68 százaléka iszik napi rendszerességgel kávét, átlagosan két és fél csészével.

A két háború között az emberek szinte még társadalmi státusztól, vagyoni helyzettől függetlenül látogatták a kávéházakat, nem csak a vonzó polgári életforma és a társaság, hanem a jó minőségű kávé miatt is – mondta a felmérést készíttető Caffé Perté ügyvezetője. Boda Andrea hozzátette, hogy érdekes módon éppen a kávé tömegcikké válása az egyik oka a minőséget még ma is leginkább képviselő kávéházak forgalomcsökkenésének. A valóban jó minőségű kávék az elmúlt évtizedben kezdtek visszalopakodni hazánkba – jellemzően nem az áruházak polcaira – és népszerűek elsősorban a trendeket leginkább követő fiatalok körében lettek. Persze a kávéházba járásuknak legalább annyira oka a társasági együttlét és a szórakozás is.

A kávéjára legigényesebb réteg ugyanis a 18-36 éves korosztály, 59 százalékuk csak minőségi keverékkávét vagy kizárólag arabicát iszik (11 százalék), utóbbit többségében a főiskolát vagy egyetemet végzettek. Sajnos a fogyasztók 34 százalékát viszont nem foglalkoztatja, miből készül a napi feketéje, ők jellemzően aromával és adalékokkal ellátott porkávét isznak – jegyezte meg Boda Andrea.

A fiatalok a legnagyobb fogyasztók is. A 26-35 éves korosztály átlag 2,9; a 18-25 évesek 2,4; míg a 36-61 év közöttiek 2,3 csésze kávét fogyasztanak naponta. Az emberek 48,6 százaléka mindig vagy legtöbbször eszpresszót iszik, a legnépszerűbb alternatíva a kapucsínó (31,5 százalék) és az instant kávé, amelyet a válaszadók 24 százaléka fogyaszt rendszeresen, legtöbbször a munkahelyén.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük