Az Emberibb Parkolásért Mozgalom a tervezett fővárosi parkolási rendelet módosításáról
3 perc olvasásBp. közgyűlése márc. 23-án szavaz a Bp. 30/2010.(VI. 4.)Főv. Kgy. várakozási rendeletének módosításáról. Az elmúlt évek civil erőfeszítései nyomán számtalan pozitív változás következett be a közterületi parkolás szabályozásában.
Bp. közgyűlése márc. 23-án szavaz a Bp. 30/2010.(VI. 4.)Főv. Kgy. várakozási rendeletének módosításáról. Az elmúlt évek civil erőfeszítései nyomán számtalan pozitív változás következett be a közterületi parkolás szabályozásában.
Éppen ezért egyesületünk megdöbbenéssel olvasta a Városüzemeltetési Főosztály által jegyzett módosításokat, mely ismét fogyasztóellenes irányba viszi a parkolásüzemeltetés amúgy sem népszerű intézményét. A módosítás bevezeti azt a teljesen egyoldalú és érthetetlen követelményt, hogy lakossági behajtási és hozzájárulási várakozások csak abban az esetben adhatók ki, ha egyik fővárosi parkolásüzemeltető társaságnál sincs tartozása a gépjármű tulajdonosának. A módosítás több szempontból is tűrhetetlen helyzetet teremt: egy elnézett időpont miatt több napig, hétig fizetnie kell a borsos parkolási díjat a helyben lakó gépjármű tulajdonosnak. Ismerve a parkolási társulások kérdéses pótdíjazási gyakorlatát, valamint, hogy az ún. mikulászacskós értesítés nem felel meg a hivatalos kézbesítés szabályainak, sok esetben szembesülnek majd azzal az állampolgárok, hogy – bár nincs tudomásuk jogsértésről – a lakossági engedélyek kiadását megtagadják.
"Egyesületünk számtalanszor felhívta a figyelmet, hogy a parkolási társulások önkényes bírságolási gyakorlata felett nincs tényleges ellenőrzés, gyakorlatilag azt pótdíjaznak, akit akarnak, legfeljebb bírói úton bizonyosodik be tévedésük, mely azonban a fenti esetben jogkövetkezményekkel jár. Az önkényes gyakorlat és a gépjárművezetőkre háruló teher miatt elfogadhatatlannak tartjuk a nem vitatott díj kitételt is, hiszen sokszor a parkolási társulások értesítése sem a megfelelő címre érkezik, az értesülés vagy vitatás így végképp kizárt. Javasoljuk, hogy a fenti jogkövetkezményt a tartozásban marasztaló jogerős bírói vagy közjegyzői határozathoz kösse a közgyűlés. A módosítás fizetési fegyelmet növelő célja ezzel a korrektebb szabályozással is elérhető. Elfogadhatatlan a parkolóórák számának csökkentése. A parkolóórák után bóklászás már így is új nemzeti sport – bár tény, hogy egészséges életmódra bírja az állampolgárt – de a ritkítás a sok problémát sokszorozza: növekszik a távolság, és az idő, amit a gépkocsi – hasztalanul – az értékes parkolóhelyen tölt, így forgalomszervezési szempontból is, fogyasztói szempontból is hátrányos, hiszen háztömböket kell majd körbekerülni az elromlott órák esetén, a jogviták, konfliktusok száma pedig nőni fog (utalunk arra, hogy az automata-keresők jegy nélküli autóját előszeretettel bírságolják az ellenőrök, hiszen a jegyet haladéktalanul meg kell váltani), a csip-csup bírósági ügyek száma, az igazságszolgáltatásra háruló teher pedig ezzel is nő. Javasoljuk ezért az automata ritkítás elvetését."
" Üdvözöljük ugyanakkor az ügyfélszolgálati nyitvatartás módosítását, mely a fogyasztók panaszainak hatékonyabb kezelését eredményezi, és üdvözöljük a fizetőssé tett üresen álló alsó rakpartok ingyenessé tételét! "