AZ ERSTE BANK IS CSATLAKOZOTT A MÉDIAUNIÓ KAMPÁNYÁHOZ
Az Erste Bank is támogatja a Kerülj közelebb! kampányt. A bank 5 millió forinttal járul hozzá a fogyatékos emberek integrációját segítő összefogáshoz, és saját felületeit is felajánlotta annak érdekében, hogy a kampány üzenetei a lehető legtöbb helyen jelenhessenek meg.
Az Erste Bank is támogatja a Kerülj közelebb! kampányt. A bank 5 millió forinttal járul hozzá a fogyatékos emberek integrációját segítő összefogáshoz, és saját felületeit is felajánlotta annak érdekében, hogy a kampány üzenetei a lehető legtöbb helyen jelenhessenek meg.
„Az Erste Bank örömmel csatlakozott a Médiaunió Alapítvány páratlan méretű összefogásához és támogatja a 2010-es kampányt többek között azért is, mivel a bank nagy hangsúlyt fektet a bankfiókok akadálymentesítésére, illetve törekszik a megváltozott munkaképességű munkavállalók alkalmazására, hiszen ez számukra a teljes emberi élet elengedhetetlen feltétele" – mondta el Danks Emese, az Erste Bank kommunikációs igazgatója.
Az Erste Bank támogatásával a Médiaunió Alapítvány kampánya 2011. január végéig jelen lehet a médiában, és ez a támogatás azt is lehetővé teszi, hogy a kampány közterületen is meg tudjon jelenni. A kapott összeget a Médiaunió Alapítvány teljes egészében a kampány megvalósítására, a közterületi reklámok gyártási költségének fedezésére fordítja.
Danks Emese hozzátette: immáron öt éve zajlik az Erste bankfiókok akadálymentesítése. Fiókhálózatuk több mint felében tették lehetővé a kerekesszékkel közlekedők számára is akadálymentes bejutást, így a fiókok könnyebben közelíthetők meg, és az ügyféltérben is egyszerűbbé vált a mozgás az átalakításoknak köszönhetően.
A tervek szerint a következő években további fiókokat építenek át, illetve az újonnan nyíló egységeket már ellátják a szükséges építészeti megoldásokkal, így azok a kerekesszékkel közlekedők számára is könnyen elérhetőek lesznek.
A bank tanácsadói között a jelnyelv oktatását is megkezdték a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének közreműködésével. 11 bankfiókban tettek már le az önkéntesen jelentkező banki tanácsadók jelnyelv-vizsgát. A pénzintézet hosszú távú célja, hogy minden megyeszékhelyen legyen olyan bankfiók, ahol a hallássérült ügyfeleket jelnyelvet értő tanácsadók fogadják.
A Médiaunió Alapítvány több mint 200 tagja, illetve a támogató médiumok továbbra is pro bono ajánlják fel felületeiket a kampányban; a Médiaunió Alapítvány a befolyó támogatásokat a kampánnyal kapcsolatos gyártási és működési költségekre fordítja.
Szeptember óta kerülhetünk közelebb a fogyatékos emberekhez
Magyarországon több mint félmillió fogyatékos ember él, a nem-fogyatékos emberekkel viszont nagy részük alig találkozik, hiszen sokuk már akkor akadályokba ütközik, amint otthonát elhagyja. Ezért a fogyatékos emberek közül csak kevesen vállalkoznak arra, hogy munkát keressenek, teljes életet éljenek.
A Médiaunió Alapítvány célja a Kerülj közelebb! kampánnyal az, hogy láthatóvá tegye a fogyatékos embereket és tudatosítsa a nem-fogyatékos emberekben, érdemes a fogyatékossággal élőkre potenciális munkatársként, partnerként tekinteni, és segíteni őket abban, hogy a társadalom aktív tagjaiként élhessenek, hasonlóan bárki máshoz.
A kampány – hasonlóan a Médiaunió eddigi korábbi kampányához – médiacégek kiterjedt összefogásával valósul meg, idén már a kampány üzeneteit újságírók is feldolgozzák. A kampány csomópontjában a http://www.keruljkozelebb.hu/ oldalon pedig egyszerű lehetőséget biztosítunk a beszélgetéshez: az érdeklődők a Kerülj közelebb! kampány szereplőitől kérdezhetnek, de a leendő önkéntesek és a felajánlások is egyszerűen juthatnak el az együttműködő civil szervezetekhez.