Az ideális (ember-tudat) elérésről
3 perc olvasásAz Ipsos közterületi optimalizáló rendszere a Special Plus 2004 óta áll a piaci szereplők rendelkezésére, így segítve a kampányok felületszintű tervezését. Magyarország 44 legnagyobb városának mintegy 50.000 közterületi hirdetőeszközét vizsgálva kiderül, hogy már 200-250 „prémium" felülettel is hatékonyan el lehet érni a lakosság háromnegyedét (Effektív Reach*).
Az Ipsos közterületi optimalizáló rendszere a Special Plus 2004 óta áll a piaci szereplők rendelkezésére, így segítve a kampányok felületszintű tervezését. Magyarország 44 legnagyobb városának mintegy 50.000 közterületi hirdetőeszközét vizsgálva kiderül, hogy már 200-250 „prémium" felülettel is hatékonyan el lehet érni a lakosság háromnegyedét (Effektív Reach*).
A közterületi hirdetési eszközök paraméterei, de legfőképp a típusai mind másképp befolyásolják az adott felületek kontaktusesélyeit (OTC*) ezen keresztül pedig az elérési mutatókat (Reach*). Legideálisabban és legköltséghatékonyabban akkor készíthető egy kampány, ha a lehető legváltozatosabb felületeket alkalmazzuk benne. A legjobb 100-120 felület kiválasztásával 4 hét alatt legalább egyszer elérhető a 44 legnagyobb város 15-70 éves lakosságának több mint háromnegyede. (Meg kell jegyezni, hogy ez a „legjobb" felületállomány, egyszerre egyetlen kampányhoz szinte elérhetetlen.)
A City Light és az óriásplakát kampányok Reach és Effektív Reach szerinti vizsgálata érdekes eredményre vezet. Ahhoz, hogy legalább egyszer elérjük a vizsgált lakosság háromnegyedét Óriásplakátból 100-150, míg City Lightból körülbelül 100 felület szükséges, viszont hogyha már 8-szor akarjuk ugyanezt (Effektív Reach) akkor óriásplakátból 200-250 darab kell, míg City Lightból már 250-300. Ezek alapján azt lehet mondani, hogy az ideális kampányba beválogatott CLP-k (City Light Plakát) sokkal forgalmasabb helyeken vannak, sokkal több ember találkozik velük. Ezzel szemben a BB-k (Billboard, óriásplakát) eredményeit az magyarázza, hogy olyan helyeken vannak, ahol az emberek rendszeresebben fordulnak meg.
Az óriásplakátok Egységes Kategória Besorolása (amelyet az Ipsos dolgozott ki, 7 kategóriába sorolva a felületeket) további elemzési lehetőségeket ad a Special Plus Select szoftver felhasználóinak. Ha a legmagasabb kategóriájú felületeket használjuk csak, akkor 100-120 felülettel el lehet érni a 75-80%-os Reach-et, míg ha csak a legalacsonyabb besorolásúakat, azaz a kontaktus szempontjából leggyengébbeket, akkor az összes felhasználásával is csupán a lakosság negyedét érhetjük el 4 hét alatt. Ezen túlmenően effektíven csak 4%-át, és az összes 4-es kategóriájú óriásplakáttal (4000 db) is a teljes népesség csupán háromnegyede találkozik legalább 8 alkalommal.
*Reach: A célcsoporthoz tartozó elért személyek aránya a célcsoport egészéhez viszonyítva
*Effektív Reach: A célcsoporthoz tartozó hatékonyan elért személyek aránya a célcsoport egészéhez viszonyítva: azok akik legalább 8-szor látták az adott kampányt
*OTC: Opportunity to contact