EuroAstra

Az IKEA Puha játékfigura kampánya során rekordösszeg, 12,4 millió euró gyűlt össze az UNICEF és Save the Children szervezeteknek

Az IKEA vásárlói és munkatársai, az IKEA Foundationnel összefogva, 12,4 millió euróval járultak hozzá az UNICEF és a Save the Children szervezetek projektjeihez, melyek célja a gyermekek minőségi oktatáshoz való jogának biztosítása.

Az IKEA vásárlói és munkatársai, az IKEA Foundationnel összefogva, 12,4 millió euróval járultak hozzá az UNICEF és a Save the Children szervezetek projektjeihez, melyek célja a gyermekek minőségi oktatáshoz való jogának biztosítása.

A két magyarországi IKEA áruház vásárlóinak hozzájárulása világszinten is az élvonalba tartozik, meghaladta a 37 millió forintot (126. 024 euró).

 

Az IKEA Foundation a világ több mint 300 IKEA áruházában, 2011. november 1. és december 23. között eladott 12,4 millió darab puha játékfigura, gyerekkönyv és gyerekétel árából egyenként 1-1 eurót ajánlott fel jótékony célra. 2003-as indulása óta, az évenként megrendezésre kerülő Puha játékfigura kampányok során eddig 47,5 millió euró gyűlt össze, amely összeggel 8 millió gyermeken, közel 40 országban tudtak segíteni.

 

Az IKEA Foundation hisz abban, hogy minden gyermeknek joga van a minőségi oktatáshoz. Ennek az adománynak köszönhetően az UNICEF és a Save the Children 18 oktatási projektet indíthat el 16 országban. Az UNICEF az adomány rá eső részét a hét országban zajló School for Africa projektre, valamint 2 oroszországi és kínai programjára fogja fordítani. A Save the Children az adomány összegét Ázsiában (Banglades, Kambodzsa, Kína, Indonézia, Mianmar, Fülöp-szigetek) és Kelet-Európában (Litvánia és Románia) élő, a társadalom perifériájára szorult csoportok gyermekeinek oktatás támogatására fogja felhasználni.

 Az adomány egy részét az UNICEF és a Save the Children tanárok továbbképzésére –

gyermekbarát oktatási technikák megismertetésére, tanszerek (ceruzák, könyvek, táskák) beszerzésére, iskolák újjáépítésére, a megfelelő vízellátás és illemhelyek megteremtésére, valamint nagyobb iskolalátogatási arány biztosítására fordítják.

 „Megbecsülésünket és hálánkat szeretnénk kifejezni az IKEA dolgozóinak és vásárlóinak világszerte, amiért hozzájárultak a 2011-es Puha játékfigura kampány sikeréhez. Önöknek köszönhetően 5,5 millió gyermek részesülhet jobb oktatásban Afrikában. Immár több mint tíz éve, hogy az IKEA Foundation az UNICEF munkájának támogatásával nagyban hozzájárul a gyermekek jogaiért folyó küzdelemhez. Az elért sikereket látva, joggal lehetünk büszkék erre a partnerségre" – mondta Leila Pakkala, az UNICEF Magán és Vállalati Adományok részlegének igazgatója.

 

 

„A rendhagyó IKEA Puha játékfigura kampány az évről évre egyre hihetetlenebb eredményeivel, világviszonylatban is a legjelentősebb, gyermekekért folytatott ügymarketing kampányává nőtte ki magát napjainkra. A kampány nagyszerűsége nem csak abban áll, hogy gyermekek ezreinek nyújt világszerte lehetőséget, hogy iskolába járhassanak, hanem a gyerekek és felnőttek körében egyaránt felhívja a figyelmet azokra a kihívásokkal teli helyzetekre, amikkel a gyerekeknek manapság szembe kell nézniük. Szívből jövő köszönetemet szeretném kifejezni az IKEA vásárlóinak és dolgozóinak a világ minden táján, akik nélkül a 2011-es Puha játékfigura kampány nem zárulhatott volna ekkora sikerrel" – mondta Elisabeth Dahlin, az IKEA Foundation Együttműködést Irányító Bizottság Elnöke és a Save the Children svédországi főtitkára.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük