Cerbona – Eredményes első három negyedév
Nyilvánosságra hozta az idei év első kilenc hónapjának eredményét a székesfehérvári székhelyű Cerbona Élelmiszeripari és Kereskedelmi Zrt. A 2009 első kilenc hónapjában elért 32,5 millió forintos adózás előtti eredmény jelentős javulás a tavalyi és tavalyelőtti év hasonló időszakához képest.
Nyilvánosságra hozta az idei év első kilenc hónapjának eredményét a székesfehérvári székhelyű Cerbona Élelmiszeripari és Kereskedelmi Zrt. A 2009 első kilenc hónapjában elért 32,5 millió forintos adózás előtti eredmény jelentős javulás a tavalyi és tavalyelőtti év hasonló időszakához képest.
Eredményes első kilenc hónapot produkált a székesfehérvári Cerbona Zrt.: adózás előtti eredménye 32 504 280 Ft, mely kiemelkedő a cég közelmúltjában. (2008. év hasonló időszakában -244,3 millió Ft, 2007. év első három negyed év 7,8 millió Ft).
A legjelentősebb bevételi forrás, az őrlemények csoportjának jelentősége némileg csökkent (tavaly 40%, idén 38%). Nőtt ugyanakkor a magasabb hozzáadott értéket képviselő extrudátumok súlya, az idei év első kilenc hónapjában 29 százalékkal vette ki a részét a bevételekből (2008: 26 százalék).
A bruttó fedezeti hányad tekintetében 2,6 százalék a javulás a bázis időszakhoz viszonyítva ( 2009-ben 30,3 százalék, szemben a 2008-as 27,7 ).
Az általános költségek esetében az idei év szeptemberéig az értékesítési és forgalmazási költségekre 1,233 milliárd forint ment el, ami 334 millióval kevesebb a 2007-es, és 107,8 millió Ft a tavalyi évhez képest, köszönhetően annak, hogy a vállalat csökkentette irányítási költségeit, növelte az üzemi hatékonyságot, és átszervezte a marketing költéseit is, melyben a trade aktivitások kerültek előtérbe.
A Cerbona hosszú hitel állománya közel 500 m Ft – tal csökkent. A rövid hitel állományban pedig további 1 500m Ft hitelcsökkenés volt. A gazdálkodás az elmúlt időszakban pótlólagos hitel felvétel nélkül történt.
A Cerbona Zrt. átlagos állományi létszáma 390 fő és a vállalat egész évben 5 napos munkahétben termelt, ami a válság sújtotta piacon nem nevezhető általánosnak. Ennek köszönhetően a kibocsátás az extrudátum és tészta tekintetében növekedett.
Amennyiben a 2008 augusztustól 2009 júliusig tartó időszakot összevetjük az előző év megegyező időszakával megállapítható, hogy a müzli és müzliszelet kategóriákban piacvezető Cerbona Zrt. a szelet kategóriában közel két százalékponttal, 38 százalékra tudta növelni, míg a müzli kategóriában stabilan tartotta 23 százalékos mennyiségi részesedését, a kereskedelmi márkák erősödése ellenére is *.
*Forrás: ACNielsen Kiskereskedelmi Index