Pozitív eredményről, dinamikusan bővülő forgalomról és stabilan emelkedő értékesítésről számolt be féléves jelentésében az Unilever. A globális fmcg-piac egyik legnagyobb szereplője szerint a növekedés 2010 második felében is folytatódni fog, azonban a fejlett gazdaságok bizonytalansága és az egyre erősödő versenykörnyezet mellett az emelkedő commodity-árak is komoly kihívásokat jelentenek majd.

 

Pozitív eredményről, dinamikusan bővülő forgalomról és stabilan emelkedő értékesítésről számolt be féléves jelentésében az Unilever. A globális fmcg-piac egyik legnagyobb szereplője szerint a növekedés 2010 második felében is folytatódni fog, azonban a fejlett gazdaságok bizonytalansága és az egyre erősödő versenykörnyezet mellett az emelkedő commodity-árak is komoly kihívásokat jelentenek majd.

Az Unilever 9,7 százalékkal növelte forgalmát 2010 első félévben a tavalyi év azonos időszakához képest – derül ki a brit-holland tulajdonú fmcg-vállalat pénzügyi jelentéséből. A társaság 21,895 milliárd euró forgalmat ért el az idei első hat hónapban, miközben az akvizícióktól és árfolyamhatásoktól megtisztított értékesítési bevétel (usg) 3,8 százalékkal emelkedett.

A második negyedévben 12,4 százalékkal 11,752 milliárd euróra nőtt az Unilever forgalma, az 1,628 milliárd eurós üzemi nyereség 23 százalékos növekedést jelent 2009 második negyedévéhez képest. A társaság azonban még ennél is dinamikusabban, 39 százalékkal 1,154 milliárd euróra növelte nettó nyereségét az év második negyedében.

Mindezekkel együtt az Unilever 2,209 milliárd euró nettó profittal zárta 2010 első félévét, ez pedig 35 százalékkal haladja meg az elmúlt év azonos időszakában elért nyereséget. A társaság üzemi eredménye az első félévben 20 százalékkal, 3,066 milliárd euróra nőtt.

Regionális összehasonlításban a cégcsoport az ázsiai, afrikai, valamint a közép-kelet-európai piacokon a csoportátlagot meghaladó értékesítési bevétel-növekedést produkált. Az Unilever termékportfolióján belül a testápoló cikkek körében tudta legdinamikusabban, a cégcsoport usg-átlagát jócskán meghaladó mértékben növelni bevételeit. Az idei első félévben az Unilever forgalmának mintegy harmada (6,7 milliárd euró) származott ebből a termékcsoportból. Az Unilever Magyarország Kft. nettó árbevétele tavaly 74,4 milliárd forint volt, a vállalat eredménye pedig 3,4 milliárd forint.

Az Unilever valamennyi piacán növelni tudta az értékesítés volumenét, az év első felében elért növekedés a cégcsoport vezérigazgatója szerint rendkívül biztató a jelenlegi gazdasági és versenypiaci környezetben. Paul Polman szerint az Unilever robusztus teljesítménye a folyamatos márkaépítő befektetéseknek, a sikeres innovációs tevékenységnek és a termékek új piacokra való bevezetésének köszönhető. Az év további részében is lassú gazdasági növekedéssel kell számolni, különösen a fejlett piacokon, ahol a fogyasztói bizalom továbbra is törékeny. A piaci verseny ugyanakkor 2010 második felében is erős marad, az áremelés lehetőségei pedig annak ellenére is korlátozottak lesznek, hogy az év hátralévő részében a commodity-árak várhatóan tovább emelkednek majd.

A fejlett gazdaságokban a kedvezőtlen piaci hangulat határozza meg a növekedési lehetőségeket, a fejlődő országok piacain azonban továbbra is van lehetőség a lendületes növekedésre. Az Unilever az első félévben is megőrizte versenyképességét és valamennyi régióban növelte értékesítési volumenét – mondta Polman. A társaság 2010 első félévében ismét javította csoportszintű bruttó árrést, ennek köszönhetően pedig az Unilever növelni tudta a hirdetésekre és termékpromócióra fordított keretösszegeket.

Az első félév eredményei továbbra igazolták az Unilevernek a fogyasztókat és a növekedést a középpontba állító stratégiáját, az év további részében pedig a cégcsoport a nyereség volumenének növelésére, a cash flow megerősítésére, valamint a működési margin fenntartható növelésére koncentrál – jelentette ki Paul Polman vezérigazgató.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük